Zondag 20-5-2012 zou ik met een aantal van jullie, versterkt door een klein legertje van KTM-rijders

Op dat moment begon mijn BIG angstwekkende geluiden te maken. De laatste paar honderd meter doorgereden tot de ontmoetingsplaats en de wachtenden keken allemaal fronsend naar mijn aankomst ......
Motor uitgezet en ook niet meer gestart. Nog een mooi filmpje gemaakt van de BIG-gers die de route gingen rijden en daarna maar de ANWB gebeld. Ergens rond half drie in de middag zat ik weer bij moeders. Zonder BIG, die zou de volgende dag komen, maar teleurgesteld.
Later met een paar van jullie even contact gehad om naar de opties te kijken. Ik heb vroeger wel gesleuteld, maar dat is al een behoorlijk aantal jaren geleden.

Toch het advies opgevolgd om op onderzoek uit te gaan en proberen de BIG zelf te repareren.

Omdat ik hierin niet super ervaren ben, zal ik mijn bevindingen hier vastleggen en wellicht dat jullie nog goede tips en adviezen voor me hebben.
Ik heb de olie afgelaten. Ongeveer 2,5 liter, dus dat was voldoende. De olie zag er donker uit en voelde "goed" aan.
Het luikje onder het oliefilter open gemaakt en daar kwam het onderdeel me al tegemoet.
Misschien dat jullie dit deel kunnen herkennen.
Het blok zal eruit moeten, denk dat de valbeugels verwijderd moeten worden, om het blok uit het frame te halen. Maar dan is de vraag of het beter is zolang mogelijk in het frame te werken of om het blok zo snel mogelijk op de werkbank te hebben liggen.
Ik ben benieuwd of iemand dit deel kan thuisbrengen.......
Greetz
Hans