DR 750 S : blok in de soep gelopen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Hallo allemaal,
Zondag 20-5-2012 zou ik met een aantal van jullie, versterkt door een klein legertje van KTM-rijders gaan rijden. Zappa had e.e.a. voorbereid ikzelf had me er al een hele tijd op verheugd. Mooi op tijd vertrokken met Geoffrey en rond de afgesproken tijd waren we in de buurt van de afgesproken locatie.
Op dat moment begon mijn BIG angstwekkende geluiden te maken. De laatste paar honderd meter doorgereden tot de ontmoetingsplaats en de wachtenden keken allemaal fronsend naar mijn aankomst ......
Motor uitgezet en ook niet meer gestart. Nog een mooi filmpje gemaakt van de BIG-gers die de route gingen rijden en daarna maar de ANWB gebeld. Ergens rond half drie in de middag zat ik weer bij moeders. Zonder BIG, die zou de volgende dag komen, maar teleurgesteld.
Later met een paar van jullie even contact gehad om naar de opties te kijken. Ik heb vroeger wel gesleuteld, maar dat is al een behoorlijk aantal jaren geleden.
Toch het advies opgevolgd om op onderzoek uit te gaan en proberen de BIG zelf te repareren.
Omdat ik hierin niet super ervaren ben, zal ik mijn bevindingen hier vastleggen en wellicht dat jullie nog goede tips en adviezen voor me hebben.
Ik heb de olie afgelaten. Ongeveer 2,5 liter, dus dat was voldoende. De olie zag er donker uit en voelde "goed" aan.
Het luikje onder het oliefilter open gemaakt en daar kwam het onderdeel me al tegemoet.
Misschien dat jullie dit deel kunnen herkennen.
Het blok zal eruit moeten, denk dat de valbeugels verwijderd moeten worden, om het blok uit het frame te halen. Maar dan is de vraag of het beter is zolang mogelijk in het frame te werken of om het blok zo snel mogelijk op de werkbank te hebben liggen.
Ik ben benieuwd of iemand dit deel kan thuisbrengen.......
Greetz
Hans
Zondag 20-5-2012 zou ik met een aantal van jullie, versterkt door een klein legertje van KTM-rijders gaan rijden. Zappa had e.e.a. voorbereid ikzelf had me er al een hele tijd op verheugd. Mooi op tijd vertrokken met Geoffrey en rond de afgesproken tijd waren we in de buurt van de afgesproken locatie.
Op dat moment begon mijn BIG angstwekkende geluiden te maken. De laatste paar honderd meter doorgereden tot de ontmoetingsplaats en de wachtenden keken allemaal fronsend naar mijn aankomst ......
Motor uitgezet en ook niet meer gestart. Nog een mooi filmpje gemaakt van de BIG-gers die de route gingen rijden en daarna maar de ANWB gebeld. Ergens rond half drie in de middag zat ik weer bij moeders. Zonder BIG, die zou de volgende dag komen, maar teleurgesteld.
Later met een paar van jullie even contact gehad om naar de opties te kijken. Ik heb vroeger wel gesleuteld, maar dat is al een behoorlijk aantal jaren geleden.
Toch het advies opgevolgd om op onderzoek uit te gaan en proberen de BIG zelf te repareren.
Omdat ik hierin niet super ervaren ben, zal ik mijn bevindingen hier vastleggen en wellicht dat jullie nog goede tips en adviezen voor me hebben.
Ik heb de olie afgelaten. Ongeveer 2,5 liter, dus dat was voldoende. De olie zag er donker uit en voelde "goed" aan.
Het luikje onder het oliefilter open gemaakt en daar kwam het onderdeel me al tegemoet.
Misschien dat jullie dit deel kunnen herkennen.
Het blok zal eruit moeten, denk dat de valbeugels verwijderd moeten worden, om het blok uit het frame te halen. Maar dan is de vraag of het beter is zolang mogelijk in het frame te werken of om het blok zo snel mogelijk op de werkbank te hebben liggen.
Ik ben benieuwd of iemand dit deel kan thuisbrengen.......
Greetz
Hans
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Het lijkt mij een stukje van een lagerkooi.
Die ring die in je lagers zit om de kogeltjes op gelijke afstand te houden.
Zou ook wel overeenkomen met de diagnose van verrotte hoofdlagers.
Ben bang dat je je blokje toch helemaal oprn moet maken.
Succes, Frank.
Die ring die in je lagers zit om de kogeltjes op gelijke afstand te houden.
Zou ook wel overeenkomen met de diagnose van verrotte hoofdlagers.
Ben bang dat je je blokje toch helemaal oprn moet maken.
Succes, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
bovenste foto niet scherp genoeg en ik kan de maat (grootte) niet goed uit de foto's opmaken, maak nog eens een foto met een euro stuk ernaast.
zitten de 2 "delen" aan elkaar vast?
futurist
zitten de 2 "delen" aan elkaar vast?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Thnxs. Het blokje openmaken in het frame of eruit en op de werkbank uit elkaar halen?frankn schreef:Ben bang dat je je blokje toch helemaal oprn moet maken.
Succes, Frank.
Ik gok dat het laatste het handigst is??
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
De twee delen zitten idd aan elkaar. Het lijkt met een soort van mini klinknagel.futurist schreef:bovenste foto niet scherp genoeg en ik kan de maat (grootte) niet goed uit de foto's opmaken, maak nog eens een foto met een euro stuk ernaast.
zitten de 2 "delen" aan elkaar vast?
futurist
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hoi Hans,
dit ziet er niet goed uit.
Ik kan je met bijna 100% zekerheid zeggen dat het je krukaslagers zijn.
Dit is klote want het hele blok moet uit elkaar.
Hier een foto.
gr iwan
dit ziet er niet goed uit.
Ik kan je met bijna 100% zekerheid zeggen dat het je krukaslagers zijn.
Dit is klote want het hele blok moet uit elkaar.
Hier een foto.
gr iwan
- Bijlagen
-
- DSC04582.JPG (148 KiB) 4598 keer bekeken
-
- DSC04581.JPG (157.17 KiB) 4598 keer bekeken
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Dat wordt een geavanceerd klusje. Zonder veel ervaring zou ik er niet aan beginnen. Probeer eerst een lopend sloopblok te vinden of vraag of een van de specialisten je wil helpen. Ik ben redelijk ervaren in het Big sleutelen, maar ik zou me een paar keer op mijn achterhoofd krabbelen...
blok in zijn geheel er uit halen is makkelijkste, en je hebt dan ook veel meer controle over hoeveel viezigheid je in je blok krijgt. En een ander blok vinden kan altijd nog. Maak vooral veel foto's, is makkelijk voor als je het weer in elkaar moet zetten en je weet het niet meer, dat betekend dus wel veel foto's.
Suzuki DR BIG 750
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kwam me bekent voor maar Iwan heeft de prijs
Blok moet er uit, cilinderkop en cilinder krijg je er niet af terwijl het blok in het frame zit, das redelijk eenvoudig, blok splitsen ook, foto's maken is slim maar vooral RTFM!
Blok moet er uit, cilinderkop en cilinder krijg je er niet af terwijl het blok in het frame zit, das redelijk eenvoudig, blok splitsen ook, foto's maken is slim maar vooral RTFM!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Idd, Iwam mag dan nu door voor de koelkast.zappa.suzuki schreef:Kwam me bekent voor maar Iwan heeft de prijs
Blok moet er uit, cilinderkop en cilinder krijg je er niet af terwijl het blok in het frame zit, das redelijk eenvoudig, blok splitsen ook, foto's maken is slim maar vooral RTFM!
Blij dat ik de afkorting RTFM ken ...... gebruik die vaak naar klanten die eerst bellen en dan pas in het boekkie kijken.
Morgenavond gaat het blok eruit.
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suc6!
Kleine tip voor het uit bouwen, voor dat je de carbs er tussen uit haalt eerts het blok los, dan kan je hem net een tikkie naar voren kantelen waardoor de carbs makkelijker er tussen uit komen [ ook makkelijk bij het inbouwen ]
Blok rechts er uit, ding is zwaar, ik beur hem net in mn uppie, blok met 1 bout vast zetten en de Big plat leggen schijnt makkelijker te zijn maar nooit geprobeerd
Kleine tip voor het uit bouwen, voor dat je de carbs er tussen uit haalt eerts het blok los, dan kan je hem net een tikkie naar voren kantelen waardoor de carbs makkelijker er tussen uit komen [ ook makkelijk bij het inbouwen ]
Blok rechts er uit, ding is zwaar, ik beur hem net in mn uppie, blok met 1 bout vast zetten en de Big plat leggen schijnt makkelijker te zijn maar nooit geprobeerd
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dat laatste lijkt me idd ook wat omslachtig, alsje nou midden in Afrika staat zonder goede hulp middelen ok maar thuis meer te beschadigen als gemak ervan denk ik.
greetz Futurist
blok er uit met alles gangbaar en een luchtsleutel ruim binnen een uur, terug monteren iets langer, maar met iets verkeerd aan het vervangende blok is nog steeds niet rijden F..K
greetz Futurist
blok er uit met alles gangbaar en een luchtsleutel ruim binnen een uur, terug monteren iets langer, maar met iets verkeerd aan het vervangende blok is nog steeds niet rijden F..K
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nog een tip, zet de motor op de zijstandaard, dan staat de motor net iets scheef, en kan je het blok er bijna rechtstandig uit halen... Ik heb de eerste keer de motor rechtopgezet, maar dat is een stuk lastiger.
Suzuki DR BIG 750
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
kijk daar heb ik iets aan, GOEDE TIP vanavond bij die hitte gaar dat 2 x mooi van pas komen. (2e switch binnen 10 dagen)
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Nou, vandaag zal het wel bij iedereen warm geweest zijn in de garage Ik heb de valbeugels gedemonteerd, uitlaat .... rechterkant is zover klaar.
Had ik een tijd geleden floodlights in een optimistische bui geplaatst .... die zijn ook eraf en komen niet meer terug. Ben pas een paar keer op mijn plaat gegaan, maar ze zullen eens sneuvelen Dus die komen er niet meer op, die verhuizen naar de BMW
Rechterkant is aardig klaar, maar nu nog links ... alleen geen zin meer met deze hitte. Morgen weer een dag!!
Had ik een tijd geleden floodlights in een optimistische bui geplaatst .... die zijn ook eraf en komen niet meer terug. Ben pas een paar keer op mijn plaat gegaan, maar ze zullen eens sneuvelen Dus die komen er niet meer op, die verhuizen naar de BMW
Rechterkant is aardig klaar, maar nu nog links ... alleen geen zin meer met deze hitte. Morgen weer een dag!!
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Vandaag weer even de tijd gehad (of genomen) om te werken aan de BIG.
Veel kijken en met foto's vastleggen, maar vooral geen gehaast lijkt me handig.
Het blok kan er bijna uit. De carbs heb ik eruit weten te halen, zonder kracht etc te gebruiken, wel wat klooien met de aansluiting van de carbs naar het luchtfilterhuis .....
Maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.
Vraag : gaat het blok in een keer eruit met de versnellingsbak??
En wat weegt een blok van een BIG. Kan ik dat alleen tillen of heb ik daarvoor een sterke (v)echtgenote voor nodig, die assisteert?? Heb totaal geen idee wat ik me er bij moet voorstellen.
Mochten jullie nog tips hebben, dan hou ik me aanbevolen
Veel kijken en met foto's vastleggen, maar vooral geen gehaast lijkt me handig.
Het blok kan er bijna uit. De carbs heb ik eruit weten te halen, zonder kracht etc te gebruiken, wel wat klooien met de aansluiting van de carbs naar het luchtfilterhuis .....
Maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.
Vraag : gaat het blok in een keer eruit met de versnellingsbak??
En wat weegt een blok van een BIG. Kan ik dat alleen tillen of heb ik daarvoor een sterke (v)echtgenote voor nodig, die assisteert?? Heb totaal geen idee wat ik me er bij moet voorstellen.
Mochten jullie nog tips hebben, dan hou ik me aanbevolen
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Zorg dat alles los is (ook je voetrem en oliekoeler) behalve de bovenste blokbouten (daar kan het blok nog aan hangen), zet je motor op de zijstandaard. Het blok moet er rechts uit. Haal nu de bovenste bevestiging los, het blok ligt er nu los in. Je kan tillen met een paar vingers in de uitlaatpoort en een paar in de inlaatpoort. Het blok is tilbaar door één man. Ik denk dat je met zijn tweeen elkaar alleen maar in de weg zit. Het is wel een beetje wringen en kantelen en kijken waar die elke keer blijft hangen. Zorg dat je iets klaar hebt staan waar die op kan. Als je nog een stukje moet voordat hij op de werkbank kan, zorg voor een plank met wielen (skateboard, hondje, zoiets) Van de grond op de werkbank is even vloeken, maar dan staat hij erop.
Succes, het is mij ook al een paar keer gelukt
OJ
Succes, het is mij ook al een paar keer gelukt
OJ
Zeker nooit verhuisd? Hondje:
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Dit hondje ken ik geen voer en hoeft maar zelden uitgelaten te wordenDR-Big schreef:Zeker nooit verhuisd? Hondje:
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
het hele blok weeg kaal en leeg 58kg (vorige week nog op de schaal gehad) ik vind het met zijn tweetjes toch iets gemakkelijker, niet voor het echte tillen maar idd voor het mikken en dat hele kleine beetje tillen/sturen als het blok ergens achter blijft hangen. daarnaast gelijk weg zetten en hem goed pakken (ivm je rug) om hem ergens op te zetten. Workmate is echt handig bijvoorbeeld.
greetz Futurist
PS achteraf valt het best mee terwijl je er van te voren even tegenop ziet...........
greetz Futurist
PS achteraf valt het best mee terwijl je er van te voren even tegenop ziet...........
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Hoera,
Het blok is eruit
De laatste dingen gedaan waardoor het blok los kwam te liggen. Linker deksel losgemaakt en verdorie, daar kwamen nog een paar onderdelen te voorschijn.....
Ben steeds meer benieuwd hoe het er van binnen dadelijk gaat uitzien. Zal ook wel een drama zijn......
Mijn zoon kwam wat was afgeven aan zijn lieve moeder, met het verzoek het te strijken, want meneer gaat vrijdag naar Blanesse ..... Kon ie gelijk het blok eruit tillen, hij doet aan bodybuilding
Maar het blok staat nu veilig op de werkbank !!!
Heb ergens gezien dat de sleutelaar met malletjes werkte om te weten wat waar vandaag komt. Tevens blijft alles netjes en terug te vinden. Aangezien de mens een goede na-aper is, heb ik dat ook maar gedaan :twistend:
Greetz, Hans
PS : voor diegene die morgen de HvB rijden .... suc6
Het blok is eruit
De laatste dingen gedaan waardoor het blok los kwam te liggen. Linker deksel losgemaakt en verdorie, daar kwamen nog een paar onderdelen te voorschijn.....
Ben steeds meer benieuwd hoe het er van binnen dadelijk gaat uitzien. Zal ook wel een drama zijn......
Mijn zoon kwam wat was afgeven aan zijn lieve moeder, met het verzoek het te strijken, want meneer gaat vrijdag naar Blanesse ..... Kon ie gelijk het blok eruit tillen, hij doet aan bodybuilding
Maar het blok staat nu veilig op de werkbank !!!
Heb ergens gezien dat de sleutelaar met malletjes werkte om te weten wat waar vandaag komt. Tevens blijft alles netjes en terug te vinden. Aangezien de mens een goede na-aper is, heb ik dat ook maar gedaan :twistend:
Greetz, Hans
PS : voor diegene die morgen de HvB rijden .... suc6
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
dat ziet er handig uit met die boutjes, ik heb ze de eerste keer gewoon in een zakje geflikkerd en daarna flink staan vloeken toen ze allemaal een andere lengte hadden en daarna flink moest puzzelen.
Suzuki DR BIG 750
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
Ural IMZ 8.103 650
Suzuki LS650
het zijn allemaal de restanten van hetzelfde linkse krukaslager. hopen dat die stukken nog niet tussen andere onderdelen schade hebben gemaakt.
de boutjes moeten allemaal even veel uitsteken, ook de plaatjes op cmsnl. hebben op de stuklijst eronder de lengte van de boutjes er vaak bij staan.
zal best goed komen die reparatie, straks de carter helften scheiden is lastig, links moeten alle onderdelen van de distributie er af zijn voor daar een boutje uit kan om de carters te scheiden.
als ze moeilijk los komen kijk dan maar eens goed dat je niet een boutje vergeten bent want als alles los is moet het redelijk gemakkelijk gaan. ook daar zijn de plaatjes van cmsnl erg handig bij omdat daar exploded view plaatjes duidelijk maken waar alle boutjes zitten. het wphb is daar niet altijd even duidelijk. let op het O ringetje tussen de helften te hoogte van de startmotor. als je dat niet op merkt dan vergeet je het misschien met het terug monteren en dan lekt ie een beetje. controleer ook de doorgang bij het rubbertje van het kabeltje van de vrijstand, als dit lekt later dan is dat bijna onmogelijk weer olie dicht te krijgen dus beter goed controleren bij demontage en dicht "plakken" met een goede cilicone pakking ruim voor het monteren zodat het goed kan drogen.
futurist
de boutjes moeten allemaal even veel uitsteken, ook de plaatjes op cmsnl. hebben op de stuklijst eronder de lengte van de boutjes er vaak bij staan.
zal best goed komen die reparatie, straks de carter helften scheiden is lastig, links moeten alle onderdelen van de distributie er af zijn voor daar een boutje uit kan om de carters te scheiden.
als ze moeilijk los komen kijk dan maar eens goed dat je niet een boutje vergeten bent want als alles los is moet het redelijk gemakkelijk gaan. ook daar zijn de plaatjes van cmsnl erg handig bij omdat daar exploded view plaatjes duidelijk maken waar alle boutjes zitten. het wphb is daar niet altijd even duidelijk. let op het O ringetje tussen de helften te hoogte van de startmotor. als je dat niet op merkt dan vergeet je het misschien met het terug monteren en dan lekt ie een beetje. controleer ook de doorgang bij het rubbertje van het kabeltje van de vrijstand, als dit lekt later dan is dat bijna onmogelijk weer olie dicht te krijgen dus beter goed controleren bij demontage en dicht "plakken" met een goede cilicone pakking ruim voor het monteren zodat het goed kan drogen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Hoi Futuristfuturist schreef:het zijn allemaal de restanten van hetzelfde linkse krukaslager. hopen dat die stukken nog niet tussen andere onderdelen schade hebben gemaakt.
de boutjes moeten allemaal even veel uitsteken, ook de plaatjes op cmsnl. hebben op de stuklijst eronder de lengte van de boutjes er vaak bij staan.
zal best goed komen die reparatie, straks de carter helften scheiden is lastig, links moeten alle onderdelen van de distributie er af zijn voor daar een boutje uit kan om de carters te scheiden.
als ze moeilijk los komen kijk dan maar eens goed dat je niet een boutje vergeten bent want als alles los is moet het redelijk gemakkelijk gaan. ook daar zijn de plaatjes van cmsnl erg handig bij omdat daar exploded view plaatjes duidelijk maken waar alle boutjes zitten. het wphb is daar niet altijd even duidelijk. let op het O ringetje tussen de helften te hoogte van de startmotor. als je dat niet op merkt dan vergeet je het misschien met het terug monteren en dan lekt ie een beetje. controleer ook de doorgang bij het rubbertje van het kabeltje van de vrijstand, als dit lekt later dan is dat bijna onmogelijk weer olie dicht te krijgen dus beter goed controleren bij demontage en dicht "plakken" met een goede cilicone pakking ruim voor het monteren zodat het goed kan drogen.
futurist
wphb = werkplaats handboek (denk ik)
Maar .... cmsnl, die kan ik niet thuisbrengen
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008