Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi Kantelaar,

Houdt er rekening mee dat de de kleur van de Holeshot veranderd van glimmend zilver naar wat doffer goudbruin :? . Effect op motorvermogen of gasrespons: nog geen ervaring mee. Mijn carburateurs gaven vlak na de montage de "geest".... Houd wel rekeninng met het (opnieuw) afstellen van de carburateurs (zelfs de "main jets" vervangen door een grotere maat).

nn.. neem er nog een :toost:

BIG groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ouwe Reus schreef:Hoi Kantelaar,

Houdt er rekening mee dat de de kleur van de Holeshot veranderd van glimmend zilver naar wat doffer goudbruin :? . Effect op motorvermogen of gasrespons: nog geen ervaring mee. Mijn carburateurs gaven vlak na de montage de "geest".... Houd wel rekeninng met het (opnieuw) afstellen van de carburateurs (zelfs de "main jets" vervangen door een grotere maat).

nn.. neem er nog een :toost:

BIG groet,

Marco

Okay , de kleur maakt niet uit , zolang het geen roze is :) , Ik heb al wel wat veranderd in de carburateurs vanwege een andere demper en luchtfilter,
Ik ga er rekening mee houden dat ik alsnog iets moet gaan doen met de afstelling .

Bedankt .
Zandprutser 1e klas.
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Je geluid doet ook een stappie.. maar uh ik moet nog een keer de grotere stationair sproeiers van Hessler proberen.
Iemand ervaring mee?
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

da blinken duurt niet lang, maar je voelt meer trekkracht en het vraagt passen en meten om hem niet te dicht onder het luchtfilter uit te laten komen. bij de sr43 beter dat hitteschild te laten zitten. bij de sr41 en 42 ook hopen dat er de juiste demper aan komt omdat je anders nog een probleem hebt met de diameter. verder mooi ding.
toen ik hem de eerste keer had gemonteerd had ik de motor in de schuur heel even stationair laten warm draaien. omdat mijn schuur toen nogal wat donker was viel het op dat de buis dan oranje/rood gloeiend eruit ziet. dacht dat het met het mengsel had te maken, maar het komt omdat het rvs buis is die ook een stuk dunner is dan de originele buis. verder ok. ik heb de buis toen een stuk goedkoper kunnen kopen als bij hessler maar ik kan de leverancier niet meer terug vinden........
veel plezier ermee,
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Bedankt ook voor de info.

Ik heb een SR43 , en ik zal nog even nagaan of de juiste naar me toe gaat komt qua diameter.
Zandprutser 1e klas.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Nog iemand op zoek naar een mooie DEVIL pijp voor de 750 voor maar €99 ex verzendkosten (uit Duitsland)?
http://www.ebay.nl/itm/180876729399?ssP ... 1423.l2649
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

ik hoorde dat mijn oude big de dr800 weer te koop stond....? iemand foto's het was degene met die twee dikke akrapovic pijpen eraan.
Dr 750S 1989
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

door een nieuweling op het forum hier gekocht
futurist
had Zappa toch gelijk dat ie de fiets kende
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
ruudster
Berichten: 14
Lid geworden op: di mei 08, 2012 10:58

ik heb je big gekocht.
als je wat meer foto's wil stuur ik je wel per mail is wat makkelijker.

Hoe lang heb jij de fiets gehad?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

SPY SHOT :lol:
Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ondanks fysieke bedreigingen tonen wij u..........................POEPJE :twisted:
Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

schijtbak :wink:
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ikrijbig
Berichten: 181
Lid geworden op: za mei 24, 2008 14:42
Locatie: Wijhe

@ RUUDSTER ik meen een jaar of twee, ben er één keer mee gevallen.
zappa heeft toen voor zuster gespeeld :toost: was in 2009

zal wel eens fotos willen zien hoe hij er nu bijstaat
Dr 750S 1989
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik heb de holeshot binnen, nu staat er op de beschrijving , voor een 750 en een sr 42 , ik heb een 43.
Maakt dat iets uit ?

Ik vraag het maar voor de zekerheid voordat ik de pijp er op ga forceren omdat het misschien niet past.
Ik had trouwens voor een sr43 besteld.
Zandprutser 1e klas.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Zo uit mijn hoofd is een SR43 pijp iets langer
have BIG fun

D.F.M.T.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

mmh, Dat kan ik wel oplossen dmv de demper met linkpijp wat op te schuiven richting het blok denk ik.
(hoop ik)

Edit; De nieuwe pijp was iets langer dan de originele , hij zit er op :D en getest, geen rare plofjes met gas terug dus de pakking is ook goed bij het spruitstuk. het volgende "project" is andere veren voor.
Zandprutser 1e klas.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

knipoog:

Nascar News
Jeff Gordon announced today that he was firing his entire pit crew.
This announcement followed Gordon's decision to take advantage of
President Obama's scheme to employ Harlem youngsters. The decision
to hire them was brought about by a recent documentary on how
unemployed youths from Harlem were able to remove a set of wheels
in less than 6 seconds without proper equipment, whereas Gordon's
existing crew could only do it in 8 seconds with thousands of dollars worth of high tech equipment.

It was thought to be an excellent and bold move by Gordon's
management team, as most races are won or lost in the pits.
However, Gordon got more than he bargained for. At the crew's
first practice session, not only was the inexperienced crew able to
change all 4 wheels in under 6 seconds, but within 12 seconds they
had changed the paint scheme, altered the VIN number, and sold the
car to Dale Earnhardt Jr. for 10 cases of Budweiser, a bag of weed,
and some photos of Gordon's wife in the shower.

LEO
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
lummelke
Berichten: 140
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 23:39
Locatie: Maasmechelen

Geweldig! :lol: :zwaaien:
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

IMG_1278.JPG
IMG_1278.JPG (60.24 KiB) 3936 keer bekeken
8) Net terug van een weekje toeren door Duitsland, van Teutoburgerwoud dwars door Duitsland , Zwitserland,Oostenrijk en dan met de "motortrein"weer naar huis.
Een hele week alleen maar stuurweggetjes, met en zonder gaten :lol:
(als er staat "strassenschaden" komt de brommer pas echt tot z'n recht), tent mee, en stoppen als je zin hebt.
Alleen op pad , een hele mooie ervaring moet ik zeggen, en smaakt zeker naar meer.
Een H4 lampje stuk en m'n achterband is kaal voor de rest geen probleem :lol: .
Het is wel wennen om met zo'n volgeladen kameel op pad te gaan, maar idd , alles went.
Bijlagen
IMG_1279.JPG
IMG_1279.JPG (56.38 KiB) 3936 keer bekeken
IMG_1322.JPG
IMG_1322.JPG (52.89 KiB) 3936 keer bekeken
9000km met de Mefo Explorer
9000km met de Mefo Explorer
IMG_1325.JPG (46.98 KiB) 3936 keer bekeken
IMG_1342.JPG
IMG_1342.JPG (66.19 KiB) 3936 keer bekeken
Autotrein
Autotrein
IMG_1326.JPG (57.7 KiB) 3936 keer bekeken
IMG_1318.JPG
IMG_1318.JPG (74.73 KiB) 3936 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Heb vorig jaar ook gedaan: Vogezen, Franse Alpen, Zwitserland. Op de Furkapas gestrand met een kapotte dynamo. Met de leenauto naar huis. Dit jaar in september, ook weer die kant op.

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

De ene verbouwer uit Terraveen had net de andere verbouwer uit Eindhovuh aan de lijn en toen kwam het droevige nieuws voorbij dat men in Eindhovuh afscheid gaat nemen van hun SLR 650. :cry: omdat moeders er geen vriendjes mee kan worden ( na verlagingssetje toch nog net iets te hoog voor haar )

Mocht u nog iemand weten voor een alleskunner met 50PK en verlagingsset ( orginele set aanwezig ) en bijna geen kilometers op de teller:
( echte foto`s volgen zsm )
Honda-SLR_650-1997.jpg
Doe even een mailtje / PB naar Crazy Wezel en hij kan u alles vertellen over de fiets.

LEO
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Zo, vandaag eindelijk eens werk gemaakt van het afstellen van m'n nieuwe carb. op m'n XT'tje.
Warm rijden, dan volgas op de snelweg (best wel scary met een speedwobble bij 150) maar goed,
grijze neus en donkere ring. Dus grotere sproeier (is nu 220) en een koudere bougie (is nu bp7es) zegt de literatuur.
Alleen bij heel weinig gas (tot 1/8), als je bv. eerst afremt op de motor en dan rustig een bochtje door wilt
gebeurt er eerst niets en dan komt het vermogen er in een keer in.
Zou dat de stationair sproeier (is nu 35) zijn? Groter of kleiner? Of is dat gewoon het effect van een grotere carb. (36 ipv. 32).
Heb het luchtfilterhuis ook wat meer open gemaakt en de aanzuigbuis tussen carb. en luchtfilter vervangen door
een met een grotere diameter.
Er zat natuurlijk al een supertrap op met dikke bocht, een 10,5:1 zuiger grote boring, grotere inlaatklep en een hete nokkenas.
Carb is een Mikuni VM36.
Als iemand een suggestie heeft... :roll:
Hij loopt hier overigens al een stuk beter mee dan met de originele carb. Best wel bruut. :twisted:

Groet, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

frankn schreef:,.......... een speedwobble bij 150.....
Wat een beest is dat toch hè zo`n xt500 met 27PK aan de krukas.

LEO
Plaats reactie