Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Kantelaar,
Houdt er rekening mee dat de de kleur van de Holeshot veranderd van glimmend zilver naar wat doffer goudbruin . Effect op motorvermogen of gasrespons: nog geen ervaring mee. Mijn carburateurs gaven vlak na de montage de "geest".... Houd wel rekeninng met het (opnieuw) afstellen van de carburateurs (zelfs de "main jets" vervangen door een grotere maat).
nn.. neem er nog een
BIG groet,
Marco
Houdt er rekening mee dat de de kleur van de Holeshot veranderd van glimmend zilver naar wat doffer goudbruin . Effect op motorvermogen of gasrespons: nog geen ervaring mee. Mijn carburateurs gaven vlak na de montage de "geest".... Houd wel rekeninng met het (opnieuw) afstellen van de carburateurs (zelfs de "main jets" vervangen door een grotere maat).
nn.. neem er nog een
BIG groet,
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus schreef:Hoi Kantelaar,
Houdt er rekening mee dat de de kleur van de Holeshot veranderd van glimmend zilver naar wat doffer goudbruin . Effect op motorvermogen of gasrespons: nog geen ervaring mee. Mijn carburateurs gaven vlak na de montage de "geest".... Houd wel rekeninng met het (opnieuw) afstellen van de carburateurs (zelfs de "main jets" vervangen door een grotere maat).
nn.. neem er nog een
BIG groet,
Marco
Okay , de kleur maakt niet uit , zolang het geen roze is , Ik heb al wel wat veranderd in de carburateurs vanwege een andere demper en luchtfilter,
Ik ga er rekening mee houden dat ik alsnog iets moet gaan doen met de afstelling .
Bedankt .
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Je geluid doet ook een stappie.. maar uh ik moet nog een keer de grotere stationair sproeiers van Hessler proberen.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
da blinken duurt niet lang, maar je voelt meer trekkracht en het vraagt passen en meten om hem niet te dicht onder het luchtfilter uit te laten komen. bij de sr43 beter dat hitteschild te laten zitten. bij de sr41 en 42 ook hopen dat er de juiste demper aan komt omdat je anders nog een probleem hebt met de diameter. verder mooi ding.
toen ik hem de eerste keer had gemonteerd had ik de motor in de schuur heel even stationair laten warm draaien. omdat mijn schuur toen nogal wat donker was viel het op dat de buis dan oranje/rood gloeiend eruit ziet. dacht dat het met het mengsel had te maken, maar het komt omdat het rvs buis is die ook een stuk dunner is dan de originele buis. verder ok. ik heb de buis toen een stuk goedkoper kunnen kopen als bij hessler maar ik kan de leverancier niet meer terug vinden........
veel plezier ermee,
greetz Futurist
toen ik hem de eerste keer had gemonteerd had ik de motor in de schuur heel even stationair laten warm draaien. omdat mijn schuur toen nogal wat donker was viel het op dat de buis dan oranje/rood gloeiend eruit ziet. dacht dat het met het mengsel had te maken, maar het komt omdat het rvs buis is die ook een stuk dunner is dan de originele buis. verder ok. ik heb de buis toen een stuk goedkoper kunnen kopen als bij hessler maar ik kan de leverancier niet meer terug vinden........
veel plezier ermee,
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nog iemand op zoek naar een mooie DEVIL pijp voor de 750 voor maar €99 ex verzendkosten (uit Duitsland)?
http://www.ebay.nl/itm/180876729399?ssP ... 1423.l2649
http://www.ebay.nl/itm/180876729399?ssP ... 1423.l2649
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
door een nieuweling op het forum hier gekocht
futurist
had Zappa toch gelijk dat ie de fiets kende
futurist
had Zappa toch gelijk dat ie de fiets kende
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
schijtbak
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Ik heb de holeshot binnen, nu staat er op de beschrijving , voor een 750 en een sr 42 , ik heb een 43.
Maakt dat iets uit ?
Ik vraag het maar voor de zekerheid voordat ik de pijp er op ga forceren omdat het misschien niet past.
Ik had trouwens voor een sr43 besteld.
Maakt dat iets uit ?
Ik vraag het maar voor de zekerheid voordat ik de pijp er op ga forceren omdat het misschien niet past.
Ik had trouwens voor een sr43 besteld.
Zandprutser 1e klas.
mmh, Dat kan ik wel oplossen dmv de demper met linkpijp wat op te schuiven richting het blok denk ik.
(hoop ik)
Edit; De nieuwe pijp was iets langer dan de originele , hij zit er op en getest, geen rare plofjes met gas terug dus de pakking is ook goed bij het spruitstuk. het volgende "project" is andere veren voor.
(hoop ik)
Edit; De nieuwe pijp was iets langer dan de originele , hij zit er op en getest, geen rare plofjes met gas terug dus de pakking is ook goed bij het spruitstuk. het volgende "project" is andere veren voor.
Zandprutser 1e klas.
knipoog:
Nascar News
Jeff Gordon announced today that he was firing his entire pit crew.
This announcement followed Gordon's decision to take advantage of
President Obama's scheme to employ Harlem youngsters. The decision
to hire them was brought about by a recent documentary on how
unemployed youths from Harlem were able to remove a set of wheels
in less than 6 seconds without proper equipment, whereas Gordon's
existing crew could only do it in 8 seconds with thousands of dollars worth of high tech equipment.
It was thought to be an excellent and bold move by Gordon's
management team, as most races are won or lost in the pits.
However, Gordon got more than he bargained for. At the crew's
first practice session, not only was the inexperienced crew able to
change all 4 wheels in under 6 seconds, but within 12 seconds they
had changed the paint scheme, altered the VIN number, and sold the
car to Dale Earnhardt Jr. for 10 cases of Budweiser, a bag of weed,
and some photos of Gordon's wife in the shower.
LEO
Nascar News
Jeff Gordon announced today that he was firing his entire pit crew.
This announcement followed Gordon's decision to take advantage of
President Obama's scheme to employ Harlem youngsters. The decision
to hire them was brought about by a recent documentary on how
unemployed youths from Harlem were able to remove a set of wheels
in less than 6 seconds without proper equipment, whereas Gordon's
existing crew could only do it in 8 seconds with thousands of dollars worth of high tech equipment.
It was thought to be an excellent and bold move by Gordon's
management team, as most races are won or lost in the pits.
However, Gordon got more than he bargained for. At the crew's
first practice session, not only was the inexperienced crew able to
change all 4 wheels in under 6 seconds, but within 12 seconds they
had changed the paint scheme, altered the VIN number, and sold the
car to Dale Earnhardt Jr. for 10 cases of Budweiser, a bag of weed,
and some photos of Gordon's wife in the shower.
LEO
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Een hele week alleen maar stuurweggetjes, met en zonder gaten
(als er staat "strassenschaden" komt de brommer pas echt tot z'n recht), tent mee, en stoppen als je zin hebt.
Alleen op pad , een hele mooie ervaring moet ik zeggen, en smaakt zeker naar meer.
Een H4 lampje stuk en m'n achterband is kaal voor de rest geen probleem .
Het is wel wennen om met zo'n volgeladen kameel op pad te gaan, maar idd , alles went.
- Bijlagen
-
- IMG_1279.JPG (56.38 KiB) 3979 keer bekeken
-
- IMG_1322.JPG (52.89 KiB) 3979 keer bekeken
-
- 9000km met de Mefo Explorer
- IMG_1325.JPG (46.98 KiB) 3979 keer bekeken
-
- IMG_1342.JPG (66.19 KiB) 3979 keer bekeken
-
- Autotrein
- IMG_1326.JPG (57.7 KiB) 3979 keer bekeken
-
- IMG_1318.JPG (74.73 KiB) 3979 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big
Heb vorig jaar ook gedaan: Vogezen, Franse Alpen, Zwitserland. Op de Furkapas gestrand met een kapotte dynamo. Met de leenauto naar huis. Dit jaar in september, ook weer die kant op.
OJ
OJ
De ene verbouwer uit Terraveen had net de andere verbouwer uit Eindhovuh aan de lijn en toen kwam het droevige nieuws voorbij dat men in Eindhovuh afscheid gaat nemen van hun SLR 650. omdat moeders er geen vriendjes mee kan worden ( na verlagingssetje toch nog net iets te hoog voor haar )
Mocht u nog iemand weten voor een alleskunner met 50PK en verlagingsset ( orginele set aanwezig ) en bijna geen kilometers op de teller:
( echte foto`s volgen zsm ) Doe even een mailtje / PB naar Crazy Wezel en hij kan u alles vertellen over de fiets.
LEO
Mocht u nog iemand weten voor een alleskunner met 50PK en verlagingsset ( orginele set aanwezig ) en bijna geen kilometers op de teller:
( echte foto`s volgen zsm ) Doe even een mailtje / PB naar Crazy Wezel en hij kan u alles vertellen over de fiets.
LEO
Zo, vandaag eindelijk eens werk gemaakt van het afstellen van m'n nieuwe carb. op m'n XT'tje.
Warm rijden, dan volgas op de snelweg (best wel scary met een speedwobble bij 150) maar goed,
grijze neus en donkere ring. Dus grotere sproeier (is nu 220) en een koudere bougie (is nu bp7es) zegt de literatuur.
Alleen bij heel weinig gas (tot 1/8), als je bv. eerst afremt op de motor en dan rustig een bochtje door wilt
gebeurt er eerst niets en dan komt het vermogen er in een keer in.
Zou dat de stationair sproeier (is nu 35) zijn? Groter of kleiner? Of is dat gewoon het effect van een grotere carb. (36 ipv. 32).
Heb het luchtfilterhuis ook wat meer open gemaakt en de aanzuigbuis tussen carb. en luchtfilter vervangen door
een met een grotere diameter.
Er zat natuurlijk al een supertrap op met dikke bocht, een 10,5:1 zuiger grote boring, grotere inlaatklep en een hete nokkenas.
Carb is een Mikuni VM36.
Als iemand een suggestie heeft...
Hij loopt hier overigens al een stuk beter mee dan met de originele carb. Best wel bruut.
Groet, Frank.
Warm rijden, dan volgas op de snelweg (best wel scary met een speedwobble bij 150) maar goed,
grijze neus en donkere ring. Dus grotere sproeier (is nu 220) en een koudere bougie (is nu bp7es) zegt de literatuur.
Alleen bij heel weinig gas (tot 1/8), als je bv. eerst afremt op de motor en dan rustig een bochtje door wilt
gebeurt er eerst niets en dan komt het vermogen er in een keer in.
Zou dat de stationair sproeier (is nu 35) zijn? Groter of kleiner? Of is dat gewoon het effect van een grotere carb. (36 ipv. 32).
Heb het luchtfilterhuis ook wat meer open gemaakt en de aanzuigbuis tussen carb. en luchtfilter vervangen door
een met een grotere diameter.
Er zat natuurlijk al een supertrap op met dikke bocht, een 10,5:1 zuiger grote boring, grotere inlaatklep en een hete nokkenas.
Carb is een Mikuni VM36.
Als iemand een suggestie heeft...
Hij loopt hier overigens al een stuk beter mee dan met de originele carb. Best wel bruut.
Groet, Frank.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.