Wanneer zuiger vervangen bij 2-takt
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
- Locatie: belgie
- Contacteer:
ik verving mijn zuiger alle zes uur , dit was wel in competitieverband (junior - inter 125) motor was wel getuned .normaal recreatierijders (waar ik niks mee wil zeggen) kunnen wel een uurtje of tien á twaalf hebben bij normale slijtage ik stak altijd srs pistons (yam 125)
leve de elec starters
Kennis van me heeft een KTM 250 EXC. Heeft 3 jaar met de originele zuiger gereden! Ik zeg drie jaar omdat er zo'n beetje alles mee gedaan is; clubcrossen, off-the-road ritjes en uiteraard een beetje trainen op de baan. Naar drie jaar was de zuiger echt wel op maar de motor gaf geen klap verkeerd. Het merk was dacht ik ELKO, ook een smeed zuiger. Kostte iets van 400 gulden dacht ik.
pro-x zuigers zijn zeer goed op maat. gebruik ze zelf altijd. wiseco is gesmeed en ziet er gaaf uit. resultaat is hetzelfde(ik spreek uit ervaring), aanschafprijs niet!
pro-x is een aanrader.
prijs voor een 250 cc zuigertje is ongeveer 85 eurootjes inkl btw bij ons in Bergambacht.
mark h
pro-x is een aanrader.
prijs voor een 250 cc zuigertje is ongeveer 85 eurootjes inkl btw bij ons in Bergambacht.
mark h
de zuiger bij mijn viertaktje is dus zeer dun en verslijt dus ook sneller,dus sneller vervangen,deze zuiger kost zon 125 euro
voor mijn vroegere 250 cc tweetakt was dit 100 euro voor pro-X zuigertje
ik denk wel dat een zuiger bij de viertaktek van yamaha en ktm langer meegaan omdat ze ook langer zijn
voor mijn vroegere 250 cc tweetakt was dit 100 euro voor pro-X zuigertje
ik denk wel dat een zuiger bij de viertaktek van yamaha en ktm langer meegaan omdat ze ook langer zijn
Peewee niet ingelogd zoals gewoonlijk.
Een jaar gereden met mijn huidige zuiger. (Origineel husky 360). Nieuw zit er een speling tussen zuiger en cylinder van 7/100 nu na een jaar 9/100. Zowel cylinder als zuiger zien er goed uit, geen strepen geen zand.
Wat voor toleranties worden gehanteerd voor japanse fietsen?
Ik vindt persoonlijk 9/100 niet erg veel voor een enduro, nieuwe gaat er in september in, voor het nieuwe seizoen. Nu gewoon nieuwe zuigerveren en lager, moet goed zijn voor 4 dagen Italie.
PS ff voor de goede orde, originele 360 zuiger = 290 euro (catalogusprijs). Lijkt wel viertakt prijs.
Een jaar gereden met mijn huidige zuiger. (Origineel husky 360). Nieuw zit er een speling tussen zuiger en cylinder van 7/100 nu na een jaar 9/100. Zowel cylinder als zuiger zien er goed uit, geen strepen geen zand.
Wat voor toleranties worden gehanteerd voor japanse fietsen?
Ik vindt persoonlijk 9/100 niet erg veel voor een enduro, nieuwe gaat er in september in, voor het nieuwe seizoen. Nu gewoon nieuwe zuigerveren en lager, moet goed zijn voor 4 dagen Italie.
PS ff voor de goede orde, originele 360 zuiger = 290 euro (catalogusprijs). Lijkt wel viertakt prijs.
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Nou nou dat zijn geen kinderachtige prijzen voor een Husky zuiger, inderdaad viertakt prijzen.
Dat wordt sparen dus voor die dikke tweetakt tractor !!
Dat wordt sparen dus voor die dikke tweetakt tractor !!
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Dat lijkt me een strak plan Huskie!!huskie schreef:Vragen naar een woesnner zuiger, gesmeed en wel. De mijne was approx 130 euro.
Maar de zuiger van mijn WR 360 is nog wel prima (ik zorg goed voor het motortje en rijdt nooit boven de 140 km/uur in het zand, dat scheelt ).
Zal mettertijd es kijken bij JST voor zo'n Woesnner.
Bedankt in ieder geval.
misschien hier wel iets te vinden
http://users.pandora.be/Wiseco/wiseco16.htm
niet echt duur te noemen als ik de prijzen een beetje vergelijk
groetjes
jo
http://users.pandora.be/Wiseco/wiseco16.htm
niet echt duur te noemen als ik de prijzen een beetje vergelijk
groetjes
jo
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Bedankt Jo !!
Onze hobby is tenslotte al kostbaar genoeg.
Ik zal eens kijken op de site.
Onze hobby is tenslotte al kostbaar genoeg.
Ik zal eens kijken op de site.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heb zelf goeie ervaring met wiseco , alleen echt goedkoop zijn ze volgens mij..
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Zojuist mijn zuiger na 1100 km alleen offroad gebruik vervangen.
Honda cr250 met prox zuiger.
Smering Valvoline full syn. 1:50
Speling van zuiger nog binnen de tollerantie`s
Alleen wat slijtplekken naast de inlaatpoort.
Totale kosten :zuiger compleet,pakkingset,pistonpenlager --112,00 Euro
Honda cr250 met prox zuiger.
Smering Valvoline full syn. 1:50
Speling van zuiger nog binnen de tollerantie`s
Alleen wat slijtplekken naast de inlaatpoort.
Totale kosten :zuiger compleet,pakkingset,pistonpenlager --112,00 Euro
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
is het dan aan het aantal kilometer te weten dan hoeveel uur erop zit? mijn zuiger heeft aan de kant van de uitlaatpoort een klein plekje op de zuiger, en ik weet alleen dat ik 40 liter benzine opgemaakt heb( 1 liter olie op, 1op 40) zuigertje toch maar vervangen? betaal maar 53 euro voor prox zuigertje moet alleen ff vorige eigenaar bellen weet niet welke overmaat de zuiger was
geen honda cr80 meer
de beste manier blijft opmeten !!!!! natuurlijk niet met een schuifmaat maar met een micro meter die de honderdste meet.
85 vervangen als hij op 9/100 zit een 250 vervangen als hij op 10/11/100 zit.Als je slim bent laat je je zuigertje op je cilinder passen zodat hij er strak inzit dan schrijf je de gereden uren op in een boekje dan laat je de hele zaak na een uur of 20 weer eens opmeten dan zie je wat er is afgesleten ....nu heb je dus een mooi uitgangspunt voor het volgende zuigertje,als hij nog in de tolerantie zit prop je de hele zaak weer dicht en rijd je nog een uurtje of tien enz.enz.meten is weten!!!!!
Maar zorg wel voor schone filters anders is het zeer snel gedaan met het zuigertje ....Nou suc6 allemaal
85 vervangen als hij op 9/100 zit een 250 vervangen als hij op 10/11/100 zit.Als je slim bent laat je je zuigertje op je cilinder passen zodat hij er strak inzit dan schrijf je de gereden uren op in een boekje dan laat je de hele zaak na een uur of 20 weer eens opmeten dan zie je wat er is afgesleten ....nu heb je dus een mooi uitgangspunt voor het volgende zuigertje,als hij nog in de tolerantie zit prop je de hele zaak weer dicht en rijd je nog een uurtje of tien enz.enz.meten is weten!!!!!
Maar zorg wel voor schone filters anders is het zeer snel gedaan met het zuigertje ....Nou suc6 allemaal
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:28
De brommer: KTM 500 2-takt uit '86
Het gebruik: Uitsluitend op de weg.
De vraag: Hoeveel KM's met één zuiger?
Volgens mij mag ik wel wat langer dan 25 uur rijden toch?
Bij hoeveel uur wordt het echt gevaarlijk?
Het gebruik: Uitsluitend op de weg.
De vraag: Hoeveel KM's met één zuiger?
Volgens mij mag ik wel wat langer dan 25 uur rijden toch?
Bij hoeveel uur wordt het echt gevaarlijk?
Interessant topic dit, ik ben van plan om een 250 kawa crosser te kopen...en als het effe kan van niet ouder dan een jaar of 3. Met wat voor slijtage moet ik rekening houden als beginnend crosser? Zullen wel alleen maar trainingsrondjes worden met een voor jullie belachelijk tempo (langzaam bedoel ik dan he).
Wannabe crosser...
Jelle, een 500 zuiger gaat lang mee, hoor. Je hoeft alleen maar te weten wanneer er dus een nieuwe zuiger in ging. In '86 of al iets later?
En superfrog, een verse zuiger gaat met normaal gebruik(geen wedstrijden etc) zeker een seizoen mee(50 uurtjes) en misschien langer. Maar alles is afhandelijk van de totale conditie van cilinder en zuiger en drijfstang etc.
En superfrog, een verse zuiger gaat met normaal gebruik(geen wedstrijden etc) zeker een seizoen mee(50 uurtjes) en misschien langer. Maar alles is afhandelijk van de totale conditie van cilinder en zuiger en drijfstang etc.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?