Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

BIG88 schreef:Geef sexy man (Onne) even een belletje / mailtje. Die heeft een blauwe zonder echte kappen.

Mailtje verzonden. THX voor de tip !

LEO
Edwin
Contacteer:

filmpje met 100 aanrijdingen in Azië op de brommer/scooter/motor

http://www.youtube.com/watch?v=0mFkDJ0rpWA
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus

Filmpje is best vermakelijk. Hoofdprijs krijgt van mij het fragment op 4:05 :roll:

Gelukkig hebben ze vaak wel een helm op, maar doen ze weer niet aan oorbescherming http://www.fail.nl/index/picture/oorbescherming.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

de antrapper

Edwin schreef:filmpje met 100 aanrijdingen in Azië op de brommer/scooter/motor

http://www.youtube.com/watch?v=0mFkDJ0rpWA

Geweldig :D ff bijkomen, het lijkt wel of ze allemaal met de ogen dicht rijden :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Vandaag was het voor mij na maanden klussen op de zolder eindelijk weer eens een dagje slap ouweh..ren over brommers, bier en vrouwen :verliefd: in het BIGclubhuis te Uden. Helaas lag daar ook het blok van het project open op de werkbank met precies dezelfde ellende als bij Monstersmurf zijn blok en SPgoesdakar moet dus eigenlijk weer helemaal van vooraf beginnen met zijn project. :cry:

"We" hebben tussendoor ook nog even een CRFdempertje pas gemaakt op de xr400 bochten en daarna hebben "we" nog even een carter beschermer gevouwen en aan het frame getaairept. Volgende keer gaan "we" nog de voetsteunen vergroten want daar was geen tijd meer voor.

Wat ik alleen nog moet zien te scoren is een klem die het begin van de demperbuis op het uiteinde van de bocht klemt.
De maat is 50mm. Weet iemand waar ik zoiets kan scoren ?
de antrapper

Kwikfit :mrgreen:
CamoKat

Brezan, Slager Automaterialen, sommige filialen van "De Sprint" geloof ik ..... eigenlijk elke zichzelfrespecterende automaterialenzaak :wink:
Leo

de antrapper schreef:..... kwikfit:.....
CamoKat schreef:..... eigenlijk elke zichzelfrespecterende automaterialenzaak :wink:.....
:oops: :oops: soms kan het antwoord zooooo eenvoudig zijn hè :oops: :oops:
THX guys. Morgen meteen ff regelen in de pauze.

LEO
Andre
Contacteer:

Afobakka rit 22-01-2012:
DR800, GS1200, XTX660
Bijlagen
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660.png
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660.png (74.79 KiB) 3146 keer bekeken
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660 2.png
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660 2.png (66.23 KiB) 3146 keer bekeken
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660 3.png
Afobakka 22.01.12 DR 800, GS1200, XTX660 3.png (78.01 KiB) 3146 keer bekeken
frankn

Voor de handige knutselaar die zelf een spoelbak voor motoronderdelen wil maken,
heb ik drie spoelbakken die met een vaatje diesel, een wasmachine pompje , wat slang,
een hol kwastje en een roostertje om te toveren zijn in echte spoelbakken.
Als je het snel zegt is het zo gebeurd. 8)

Anyway, nu tijdelijk gratis af te halen.
Bij mij in Culemborg of overdag doordeweeks op m'n werk in Utrecht.

De maten zijn:
1 bak 100 x 45 x 17 cm.
2 bakken 70 x 45 x 17 cm.
materiaaldikte 10 mm. kunststof

Ik hoor het wel of er belangstelling is. :wink:

Frank
Bijlagen
bak 2a.jpg
bak 2a.jpg (74.26 KiB) 3120 keer bekeken
bak 1a.jpg
bak 1a.jpg (79.19 KiB) 3120 keer bekeken
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki

BIG doet het goed met dit weer, koppelingskabbel en choke gaan wat stroef maar start en rijd lekker door 8)
Nog meer bikkels op de tuf met dit weer?

morgen maar op de katoem op noppen naar het werk ivm de verwachte sneeuw :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Hey Gozert,

Net mijn BIG opgehaald bij mijn ouders, eerst naar Ro voor een biertje en toen nog ff naar huis. Viel op zich mee maar dikker colletje was beter geweest. had net geen bevroren vingers waarschijnlijk omdat ik chirurgen handschoentjes in mijn winterhandschoenen had gedaan. op de fiets naar het werk was kouder maar ja had dan ook geen motorpak met wintervoering aan :roll:

Heb trouwens die verloopjes voor je neem ze donderdag wel mee.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
BIG88

Natuurlijk, zoals altijd 8)
het hele jaar woon/werk.
have BIG fun

D.F.M.T.
MROE

ik ok, maar ga met de trein terug denk :cry:
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
de antrapper

MROE schreef:ik ok, maar ga met de trein terug denk :cry:
een wijs plan denk ik :mrgreen:
zappa.suzuki

en die rijden dus niet :evil: dus BIG of KTM op noppen brengt je wel thuis :wink:
BIG88

BIGje bracht me weer probleemloos thuis, sommige delen door de berm omdat de weg vol stond :twisted:

alsnog een stukje off road deze maand :D
have BIG fun

D.F.M.T.
madmenno

Was vrijdag ochtend op het biggetje op pad gegaan , met mijn 17" 160 semislick achter !
Toen het begon te sneeuwen kwam ik eigenlijk niet meer vooruit :evil: 1m vooruit was ook 1m zijlings :shock: Voor de terugweg toch maar ff achterwiel gewisselt, 17' 130 noppen, dat ging een stuk beter, Topsnelheid A9
40Km !!!! Lag niet aan mij :wink: , maar de rest reed zo schijterig, ipv dat ze doorrijden en die ijs/sneeuw tot prut rijden :?
Bijna thuis in mijn ongestrooide straat, toch moe/koud, glij ik op mijn plaat over een ijsrichel onder de sneeuw :oops: , koppelingshandle stuk, en erger bleek vandaag, klein lekje in mijn tank
madmenno

Koffers en een ' zware' fiets is ook al geen excuus meer om NIET ff gek te doen :twisted:
http://youtu.be/yQSq6IHr2Gk
zappa.suzuki

Tss, stuntrijder op gepimpte oude lullen fiets......... zo rij ik altijd op die oude BIG van me...........

Leuk he op noppen in de sneeuw, jammer van die pedaalemmers die niet doorrijden :wink:
Beetje meer offroad rijden om de concentratie te trainen en je word een een echte winterbikkel ipv die BMW mietjes die je de laatste dagen echt nergens meer ziet :wink:
madmenno

Mensen kijken altijd zo raar als je de winter doorrijdt, maar anders moet ik op de fiets,
en dat vindt ik veel enger dan op mijn Big,
Wel ieder jaar last van moeilijk starten, heb er al wat dunnere olie in.
Rij met olietemp en druk indicatie[ivm slechte ervaringen] en dan blijkt het erg lang te duren
voordat het biggetje op temp komt bij 0c en lager.
Olie komt ie niet boven de 60 graad c uit
Dus dek ik mijn koeler af met een passend stuk rubber, wat wel makkelijk te plaatsen en te verwijderen is !!
Begint ie naar de 100 c te lopen, bij deze buitentemp alleen bij 140+ km , dus 5500+ rpm met volle winddruk,
Dan haal ik hem er af tot ie weer zakt

Ga wel s naar mijn zus op Madeira, en daar huur ik dan zo'n gs 800.
Vindt zelf idd een Big veel leuker, de gs loopt wel hard, MAAR net electrisch :cry: , geen
koppelkanon 8) als de Big, maar een constante versnelling zonder veel spektakel .

Heb mijn brede velg om een schijf[800] naaf gespaakt, dr600 naaf was optisch mooier,
maar remde niet echt :oops:.
Meteen een wave[zelfde model als de 320mm voor] schijf besteld 8) voor het achterwiel
Dus nu kan ik ook ff snel wielen wisselen, van straat 160 naar noppen 130, alleen moet ik er
een 14 tands voortandwiel bij hebben ivm met grotere diameter noppenband ten opzichte van de 160/60.
Ivm met 44t achtertandwiel wordt de gearing net te lui.
En om nou weer een lange ketting + groter achtertandwiel te moeten steken :x , das me net te veel gedoe
als ik ff wil switchen van semi slick naar noppen :roll: .

Lekke Tank ff geplakt[2 component], maar op Tip van Leo al een andere gevonden,
Daar komt dan een verzonken tankdop ipv draaiding en een vacuum kraan ipv de super stroeve
met mini knop van de 650.
Lekker lui starten en vergeten :lol:, titanium stuurtje gevonden, trok laatst mijn alu in een heel apart model :shock: ,
linkerhelft recht naar me toe, moest hem over een HOGE stoeprand rukken met iets te veel snelheid, liep maar net
goed af
En ben bezig met carbon Folie, Kijken hoeveel carbon nog aan te zien is ??!!

Was tussendoor nog een klepgeleider gebroken linker uitlaatkep, dus begon olie te nemen.
meteen maar een kop laten inslijpen, en tijdelijk een redelijk exemplaar gemonteerd .

Ook nog iets leuks, nieuwe lagers , oliepomp, tuimelaars etc etc, spulletje weer in elkaar gezet,
met mijn ' beste' krukas, resultaat TRILLEN !!!!!!! :( :? .
Denk dat deze krukas verdraaid is ??!!!.
Dus mag hij weer open :roll: , ander kruk erin, kan ik meteen de verse kop monteren.

Zo blijf ik lekker bezig 8)
Frans van Roosmalen

Ik hoop wel dat je een verwarmd schuurtje hebt, want mij krijg je met dit weer niet mijn schuur in voor sleutel avonturen zonder kachel. :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
madmenno

Garage met stroom en werkplaats kachel 8) , enig nadeel is dat ik alleen een GROTE deur heb :roll: , dus niet te veel open/dicht doen.
Goed eten en poepen/piesen, en daarna insluiten 8) , voor lange sessies met mijn Big, Ben toch geen Schaatser :twisted:
ronny

Hallo Jongens,
ik zie dat het café nog open is,ik zie geen sluitings uren(lol) maar vrienden van de Zappa Biggers na een tijdje uit de media zijn te geweest ben ik terug opnieuw een motor aan het samenstellen samen met Gerke.
Ik heb namelijk een xt tenere 1vj aangeschaft die in 2004 nog door Dakar heeft gerakkerd en buurlanden.
Tja mijn Honda xl maken we ook nog wel terug in orde maar voorlopig doe ik het met een yamaha tenere en misschien als deze beter rijd als mijn Honda xl 600 hou ik het wel bij tenere.

Dus jongens ik hoop dat ik nog steeds op de vriendelijst sta van de Biggers en destijds erelid he hoop ik na een lange slepende ziekte terug samen met jullie stof te kunnen happen achter een van de Big motoren en zelf nog eens een meeting organiseren hier in Belgie Limburg voor een hereniging.

Ik het hoor het wel van jullie...

Groetjes Ronny
Altijd blij op mijn xletje
Plaats reactie