Mensen kijken altijd zo raar als je de winter doorrijdt, maar anders moet ik op de fiets,
en dat vindt ik veel enger dan op mijn Big,
Wel ieder jaar last van moeilijk starten, heb er al wat dunnere olie in.
Rij met olietemp en druk indicatie[ivm slechte ervaringen] en dan blijkt het erg lang te duren
voordat het biggetje op temp komt bij 0c en lager.
Olie komt ie niet boven de 60 graad c uit
Dus dek ik mijn koeler af met een passend stuk rubber, wat wel makkelijk te plaatsen en te verwijderen is !!
Begint ie naar de 100 c te lopen, bij deze buitentemp alleen bij 140+ km , dus 5500+ rpm met volle winddruk,
Dan haal ik hem er af tot ie weer zakt
Ga wel s naar mijn zus op Madeira, en daar huur ik dan zo'n gs 800.
Vindt zelf idd een Big veel leuker, de gs loopt wel hard, MAAR net electrisch
, geen
koppelkanon
als de Big, maar een constante versnelling zonder veel spektakel .
Heb mijn brede velg om een schijf[800] naaf gespaakt, dr600 naaf was optisch mooier,
maar remde niet echt
.
Meteen een wave[zelfde model als de 320mm voor] schijf besteld
voor het achterwiel
Dus nu kan ik ook ff snel wielen wisselen, van straat 160 naar noppen 130, alleen moet ik er
een 14 tands voortandwiel bij hebben ivm met grotere diameter noppenband ten opzichte van de 160/60.
Ivm met 44t achtertandwiel wordt de gearing net te lui.
En om nou weer een lange ketting + groter achtertandwiel te moeten steken
, das me net te veel gedoe
als ik ff wil switchen van semi slick naar noppen
.
Lekke Tank ff geplakt[2 component], maar op Tip van Leo al een andere gevonden,
Daar komt dan een verzonken tankdop ipv draaiding en een vacuum kraan ipv de super stroeve
met mini knop van de 650.
Lekker lui starten en vergeten
, titanium stuurtje gevonden, trok laatst mijn alu in een heel apart model
,
linkerhelft recht naar me toe, moest hem over een HOGE stoeprand rukken met iets te veel snelheid, liep maar net
goed af
En ben bezig met carbon Folie, Kijken hoeveel carbon nog aan te zien is ??!!
Was tussendoor nog een klepgeleider gebroken linker uitlaatkep, dus begon olie te nemen.
meteen maar een kop laten inslijpen, en tijdelijk een redelijk exemplaar gemonteerd .
Ook nog iets leuks, nieuwe lagers , oliepomp, tuimelaars etc etc, spulletje weer in elkaar gezet,
met mijn ' beste' krukas, resultaat TRILLEN !!!!!!!
.
Denk dat deze krukas verdraaid is ??!!!.
Dus mag hij weer open
, ander kruk erin, kan ik meteen de verse kop monteren.
Zo blijf ik lekker bezig