hoi heren,,
ik heb een vraagje.
na dat mijn motor lang hoog in de toeren heeft ge draait heb ik de sproejers even schoon ge maakt nu is het super gaat direct terug in de toeren.
maar nou als ik vol gas geef valt die bijna uit soms valt die uit .
wat kan de oorzaak zijn ?
wat ik al heb gedaan is kijken of hij valse lucht krijgt maar dat krijgt hij niet .
ik hoor graag van jullie alles is welkom grz jack
bijna uit
Moderator: ghulst
Ik snap je vraag niet helemaal (denk ik).
Je hebt de sproeiers schoongemaakt , dus de vlotterbak eronderuit gehaald en alles weer terug gezet. Of de hele carburateur uit elkaar gehaald?
Nu loopt de motor stationair goed, alleen vol gas niet meer? Of slaat de motor af wanneer je het gas open draait?
Vlotterniveau niet goed? Gasnaald komt niet mee met de gasschuif?
Heeft de carburateur een acceleratiepomp?
Je hebt de sproeiers schoongemaakt , dus de vlotterbak eronderuit gehaald en alles weer terug gezet. Of de hele carburateur uit elkaar gehaald?
Nu loopt de motor stationair goed, alleen vol gas niet meer? Of slaat de motor af wanneer je het gas open draait?
Vlotterniveau niet goed? Gasnaald komt niet mee met de gasschuif?
Heeft de carburateur een acceleratiepomp?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
daar loopt ie juist hoog stationair mee .gassen schreef:Controleer je gasschuif even, die dingen (plaatjes) hebben de neiging te breken/scheuren.
acceleratiepomp heeft ook weinig invloed op stationair toerental , dit is een membraan dat mechanisch bedient wordt bij het accelereren (gas geven) , er wordt dan geduurende enkele seconden een straaltje benzine de carb ingespoten.
ik vermoed nogsteeds dat je de carb niet goed terug inelkaar hebt gezet , of de settings onbedoelt hebt veranderd.
4 strokes only !!
als ik het probleem van de TS goed begrijp,JoeBaR schreef:daar loopt ie juist hoog stationair mee .gassen schreef:Controleer je gasschuif even, die dingen (plaatjes) hebben de neiging te breken/scheuren.
acceleratiepomp heeft ook weinig invloed op stationair toerental , dit is een membraan dat mechanisch bedient wordt bij het accelereren (gas geven) , er wordt dan geduurende enkele seconden een straaltje benzine de carb ingespoten.
ik vermoed nogsteeds dat je de carb niet goed terug inelkaar hebt gezet , of de settings onbedoelt hebt veranderd.
valt de motor "plat" bij het plotseling openen van het gashendel?
Als de acceleratiepomp niet werkt, of slecht getimed is, dan kan dat één van de oorzaken zijn.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
heey heren ,
hoe kan ik controleren of de acceleratiepomp wel of niet goed is afgesteld?
ik haal nou eerst even de carburateur (vlotterbak) er weer af je kunt de carburateur namelijk zo draaien 5minutjes werk.
ik hoop dat het dan wel goed is ik zou niet weten wat ik verkeert heb gedaan nix uit gevallen of zo dus ja kijk nog wel even een keer heb de tijd van daag toch.
bedankt heren
hoe kan ik controleren of de acceleratiepomp wel of niet goed is afgesteld?
ik haal nou eerst even de carburateur (vlotterbak) er weer af je kunt de carburateur namelijk zo draaien 5minutjes werk.
ik hoop dat het dan wel goed is ik zou niet weten wat ik verkeert heb gedaan nix uit gevallen of zo dus ja kijk nog wel even een keer heb de tijd van daag toch.
bedankt heren
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
als ik het mij goed herinner, zit die pomp rechts onderaan.
Zorg dat er benzine in de carburator zit,
en draai de gasschuif open.
(heel belangrijk, kijk niet in het venturi, richt de carbu van je weg)
Als alles goed is, zie je onmiddelijk na het openen van de gasschuif,
een straaltje benzine wegspuiten, richting cilinder.
Is dat niet geval, dan moet je de pomp even demonteren.
In de eerste versie van die FCR carbs was er niet veel bescherming tegen modder en dergelijke,
en kon de pomp het al eens laten afweten.
Vanaf de tuimelaar bovenop de carbu vertrekt normaal een hendeltje (was toch zo met de KTM's, als ik het mij goed herinner).
dat hendeltje activeert de pomp (zit onderaan rechts van de carbu).
Een dekseltje met 3 inbusboutjes.
Voorzichtig bij het demonteren: er zit een klein veertje onder het membraan!!!
Maak alles eens goed proper en blaas het door met perslucht.
Na montage, moet de pomp onmiddelijk in actie 'schieten'.
Bij de eerste beweging van de gasschuif moet de straal benzine vertrekken.
De timing moet correct zijn!
Te vroeg, en de benzine spuit tegen de achterkant van de gasschuif.
Duurtijd van de inspuiting, ik dacht tussen de 2,5 en 3 seconden (bij een KTM).
Gery
Zorg dat er benzine in de carburator zit,
en draai de gasschuif open.
(heel belangrijk, kijk niet in het venturi, richt de carbu van je weg)
Als alles goed is, zie je onmiddelijk na het openen van de gasschuif,
een straaltje benzine wegspuiten, richting cilinder.
Is dat niet geval, dan moet je de pomp even demonteren.
In de eerste versie van die FCR carbs was er niet veel bescherming tegen modder en dergelijke,
en kon de pomp het al eens laten afweten.
Vanaf de tuimelaar bovenop de carbu vertrekt normaal een hendeltje (was toch zo met de KTM's, als ik het mij goed herinner).
dat hendeltje activeert de pomp (zit onderaan rechts van de carbu).
Een dekseltje met 3 inbusboutjes.
Voorzichtig bij het demonteren: er zit een klein veertje onder het membraan!!!
Maak alles eens goed proper en blaas het door met perslucht.
Na montage, moet de pomp onmiddelijk in actie 'schieten'.
Bij de eerste beweging van de gasschuif moet de straal benzine vertrekken.
De timing moet correct zijn!
Te vroeg, en de benzine spuit tegen de achterkant van de gasschuif.
Duurtijd van de inspuiting, ik dacht tussen de 2,5 en 3 seconden (bij een KTM).
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!