als ik het mij goed herinner, zit die pomp rechts onderaan.
Zorg dat er benzine in de carburator zit,
en draai de gasschuif open.
(heel belangrijk, kijk niet in het venturi, richt de carbu van je weg)
Als alles goed is, zie je onmiddelijk na het openen van de gasschuif,
een straaltje benzine wegspuiten, richting cilinder.
Is dat niet geval, dan moet je de pomp even demonteren.
In de eerste versie van die FCR carbs was er niet veel bescherming tegen modder en dergelijke,
en kon de pomp het al eens laten afweten.
Vanaf de tuimelaar bovenop de carbu vertrekt normaal een hendeltje (was toch zo met de KTM's, als ik het mij goed herinner).
dat hendeltje activeert de pomp (zit onderaan rechts van de carbu).
Een dekseltje met 3 inbusboutjes.
Voorzichtig bij het demonteren: er zit een klein veertje onder het membraan!!!
Maak alles eens goed proper en blaas het door met perslucht.
Na montage, moet de pomp onmiddelijk in actie 'schieten'.
Bij de eerste beweging van de gasschuif moet de straal benzine vertrekken.
De timing moet correct zijn!
Te vroeg, en de benzine spuit tegen de achterkant van de gasschuif.
Duurtijd van de inspuiting, ik dacht tussen de 2,5 en 3 seconden (bij een KTM).
Gery