Hallo even een vraagje over een wr400 die ik +- 2 maand in bezit heb.
Bij het snel accelereren en dus schakelen wil de wr niet naar de volgende versnelling.
Als ik gas minder dan kan ik wel naar de volgende versnelling schakelen.
Ik gebruik de koppeling en doe gas terug tijdens schakelen.
Is dit een bekend probleem bij een wr?
Het is trouwens mijn eerste 4t en endurofiets, maar qua schakelen lijkt mij dat dit geen verschil mag maken met een 2t crosser.
Ik hoop op een reactie van jullie.
Groeten Jan.
WR400 Schakelt niet bij hoge toeren.
Moderator: ghulst
ik had het laatst ook, ik weet alleen niet het nu over is want mijn versnellingspook zat los (miste een paar tanden) deze heb ik nu vervangen en hoop dat het nu goed is.
kijk eens of je pook los zit, wie weet is dat de oorzaak dat je niet goed kan schakelen. ik heb het nog niet kunnen testen omdat mijn remblokken op zijn zonder remmen en hoog toeren wordt een rommeltje denk ik
kijk eens of je pook los zit, wie weet is dat de oorzaak dat je niet goed kan schakelen. ik heb het nog niet kunnen testen omdat mijn remblokken op zijn zonder remmen en hoog toeren wordt een rommeltje denk ik
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Zit je schakelpook niet te hoog dat ie de volledige slag niet kan maken omdat ie aanloopt tegen het deksel? Of los natuurlijk..
Mocht ik iets tegen komen tijdens revisie zal ik het wel posten.
altijd handig voor een ander.
als er nog mensen zijn die dit probleem herkennen bij een wr400 en opgelost hebben hoor ik het graag.
Ps: even voor de duidelijkheid de wr schiet niet tussen de versnellingen, maar gaat niet naar de volgende versnelling.
alleen in hoge toeren (bij vol vermogen).
altijd handig voor een ander.
als er nog mensen zijn die dit probleem herkennen bij een wr400 en opgelost hebben hoor ik het graag.
Ps: even voor de duidelijkheid de wr schiet niet tussen de versnellingen, maar gaat niet naar de volgende versnelling.
alleen in hoge toeren (bij vol vermogen).
bij mij is het ook zo, vooral van 1 naar 2 bij hoog toeren maar gebeurd ook bij andere versnellingen.jbrinky schreef:Mocht ik iets tegen komen tijdens revisie zal ik het wel posten.
altijd handig voor een ander.
als er nog mensen zijn die dit probleem herkennen bij een wr400 en opgelost hebben hoor ik het graag.
Ps: even voor de duidelijkheid de wr schiet niet tussen de versnellingen, maar gaat niet naar de volgende versnelling.
alleen in hoge toeren (bij vol vermogen).
meestal van 1 naar 2 en van 2 naar 3. pook vastzetten was dus net de hele oplossing
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
de 2 tandwieltjes die over de assen schuiven hebben te veel speling (of gruis) tussen de splaines .
staat er veel kracht op (bij hogere toeren) veroorzaakt dat meer frictie , waardoor schakelen bemoeilijkt wordt .
probeer eerst eens andere olie .
staat er veel kracht op (bij hogere toeren) veroorzaakt dat meer frictie , waardoor schakelen bemoeilijkt wordt .
probeer eerst eens andere olie .
4 strokes only !!
vandaag olie vervangen voor RS4 eens kijken of dat beter gaatJoeBaR schreef:de 2 tandwieltjes die over de assen schuiven hebben te veel speling (of gruis) tussen de splaines .
staat er veel kracht op (bij hogere toeren) veroorzaakt dat meer frictie , waardoor schakelen bemoeilijkt wordt .
probeer eerst eens andere olie .
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Ik rijd momenteel op een wat dikkere semi synteetvan Motul.
ik heb het idee dat sindsdien het schakelen er niet beter op is geworden.
Is dit mogelijk?
het ''motor geluid'' is ook wat luider geworden naar mijn idee.
mijn idee was: dikkere olie, minder geluid. Waarschijnlijk verkeerd gedacht?
ik heb het idee dat sindsdien het schakelen er niet beter op is geworden.
Is dit mogelijk?
het ''motor geluid'' is ook wat luider geworden naar mijn idee.
mijn idee was: dikkere olie, minder geluid. Waarschijnlijk verkeerd gedacht?