WR400 Schakelt niet bij hoge toeren.

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jbrinky
Berichten: 32
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 16:31
Locatie: Wierden

Hallo even een vraagje over een wr400 die ik +- 2 maand in bezit heb.

Bij het snel accelereren en dus schakelen wil de wr niet naar de volgende versnelling.
Als ik gas minder dan kan ik wel naar de volgende versnelling schakelen.
Ik gebruik de koppeling en doe gas terug tijdens schakelen.
Is dit een bekend probleem bij een wr?
Het is trouwens mijn eerste 4t en endurofiets, maar qua schakelen lijkt mij dat dit geen verschil mag maken met een 2t crosser.

Ik hoop op een reactie van jullie.


Groeten Jan.
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

ik had het laatst ook, ik weet alleen niet het nu over is want mijn versnellingspook zat los (miste een paar tanden) deze heb ik nu vervangen en hoop dat het nu goed is.
kijk eens of je pook los zit, wie weet is dat de oorzaak dat je niet goed kan schakelen. ik heb het nog niet kunnen testen omdat mijn remblokken op zijn :mrgreen: zonder remmen en hoog toeren wordt een rommeltje denk ik :oops:
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Zit je schakelpook niet te hoog dat ie de volledige slag niet kan maken omdat ie aanloopt tegen het deksel? Of los natuurlijk..
jbrinky
Berichten: 32
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 16:31
Locatie: Wierden

de pook zit vast en heeft alle tanden nog.
pook zit ook niet te hoog.

mischien nog iemand anders die dit probleem herkent?
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

schakelvork versleten of krom? koppeling die niet genoeg vrijkomt?
1290 SAS
jbrinky
Berichten: 32
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 16:31
Locatie: Wierden

De revisie van de wr stond voor over een aantal maanden in de planning.
stel dat een van de vorken krom is kan ik hiermee dan nog een tijd doorrijden, of kan dit aanzienlijke schade aan mijn blok aanrichten?
nijkamp
Berichten: 96
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 23:03
Locatie: ergens in het midden

volgens mij is dat niet zo'n punt. vaker misschakelen of uit versnelling schieten zal gevolgende hebben voor de nokken aan je tandwielen, maar als je toch gaat reviseren...
1290 SAS
gabe
Berichten: 141
Lid geworden op: do okt 02, 2008 21:41
Locatie: grou

Ik had er met mijn wr400 ook wel eens last van gehad. Heb het altijd verweten aan de rekluse maar eigenlijk is dat niet terrecht. Zal wel gewoon slijtage zijn en dat kom je wel tegen als je gaat reviseren.
jbrinky
Berichten: 32
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 16:31
Locatie: Wierden

Mocht ik iets tegen komen tijdens revisie zal ik het wel posten.
altijd handig voor een ander.
als er nog mensen zijn die dit probleem herkennen bij een wr400 en opgelost hebben hoor ik het graag.

Ps: even voor de duidelijkheid de wr schiet niet tussen de versnellingen, maar gaat niet naar de volgende versnelling.
alleen in hoge toeren (bij vol vermogen).
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

jbrinky schreef:Mocht ik iets tegen komen tijdens revisie zal ik het wel posten.
altijd handig voor een ander.
als er nog mensen zijn die dit probleem herkennen bij een wr400 en opgelost hebben hoor ik het graag.

Ps: even voor de duidelijkheid de wr schiet niet tussen de versnellingen, maar gaat niet naar de volgende versnelling.
alleen in hoge toeren (bij vol vermogen).
bij mij is het ook zo, vooral van 1 naar 2 bij hoog toeren maar gebeurd ook bij andere versnellingen.
meestal van 1 naar 2 en van 2 naar 3. pook vastzetten was dus net de hele oplossing
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

de 2 tandwieltjes die over de assen schuiven hebben te veel speling (of gruis) tussen de splaines .
staat er veel kracht op (bij hogere toeren) veroorzaakt dat meer frictie , waardoor schakelen bemoeilijkt wordt .

probeer eerst eens andere olie .
4 strokes only !!
Sniper
Berichten: 149
Lid geworden op: za sep 17, 2011 08:31
Locatie: Arendonk
Contacteer:

JoeBaR schreef:de 2 tandwieltjes die over de assen schuiven hebben te veel speling (of gruis) tussen de splaines .
staat er veel kracht op (bij hogere toeren) veroorzaakt dat meer frictie , waardoor schakelen bemoeilijkt wordt .

probeer eerst eens andere olie .
vandaag olie vervangen voor RS4 eens kijken of dat beter gaat
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
jbrinky
Berichten: 32
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 16:31
Locatie: Wierden

Ik rijd momenteel op een wat dikkere semi synteetvan Motul.
ik heb het idee dat sindsdien het schakelen er niet beter op is geworden.
Is dit mogelijk?
het ''motor geluid'' is ook wat luider geworden naar mijn idee.
mijn idee was: dikkere olie, minder geluid. Waarschijnlijk verkeerd gedacht?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Dikkere olie na of voor de "W" (10W40 of 15W50)? De pomp moet het wel makkelijk rond kunnen pompen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie