ivo schreef:Bart je kunt ons met 3 personen bijvoegen op jullie lijst
en zullen er op 7 dec. om 8.30 uur zijn, wij zullen op afslag
18 keren en richting Hasselt rijden tot op Q8 tankstation.
Wij komen per auto uit de richting van Maasmechelen.
de groeten en tot zondag !!!
Ik weet niet waar jullie deze ochtend uitgehangen hebben, alleszins niet op de parking waar wij stonden.
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Gewacht tot 09.00u en dan maar vertrokken zonder Ivo en de zijnen.
![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Maar... wel met Guy en Koen
![Verrast/Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
, onze voorrijder die alle nachtgebraak ten spijt nog net op tijd ter plaatse verscheen. Wim heeft dus voor niks de route gisterennacht uit het hoofd zitten leren, maar hij vond dat niet erg.
Spijtig voor jullie Ivo, het was weer een mooi ritje en dat bij ideale omstandigheden: stralende zon, droog en toch af en toe een mooi modderbad of een mul zandstrookje. Koen zorgde zelfs voor wat opwarming door elke brug die we tegenkwamen langs opzij op te rijden. Alleen de bijtende kou 's morgens en tijdens het laatste stukje verhard had voor mij niet echt gehoefd.
Zodoende was het antitankkanaal snel in zicht, en konden we de verschillende oude forten (Jo had meer interesse in de luxe-villa's) die door dit kanaal, dat in feite niet meer dan een stilstaande beek is, verbonden worden, eventjes bewonderen in volle ochtendgloren.
Hier en daar nog een cross-parcours meegepakt, meer moet dat niet zijn voor ons... behalve voor de "Ollandse" delegatie. Bellu1 vond de modderpaadjes op het militair domein van Brasschaat blijkbaar wat saai, en ging daarom resoluut aan de kant. Spijtig genoeg ging het parkeren hem minder goed af, want op volle snelheid vertikaal afremmen tegen een berkenboompje is natuurlijk heel spectaculair, maar om dat ook elegant en zonder kleerscheuren af te ronden, daarvoor moet hij nog een beetje trainen
Even pauze dus voor de iedereen, schade aan de moto viel mee (enkel plastic-schade), die aan de piloot ook (pijnlijke hand). Niks aan de hand, dus verder maar richting Stabroek. Da's een kritiek punt voor de geoefende kanaal-rijders die hier passeren rond het middaguur, en ook nu was de aantrekkingskracht van de plaatselijke horeca ons te groot. We vergeten voor een uurtje onze "missie" en genieten van een drankje en een hapje. De motoren begonnen te grommen, dus aantrappen maar dat ding (hoewel, de helft vd groep was al voorzien van een magic button). Even verderop ligt Berendrecht, daar ging de tank vol en kreeg Koen z'n langverwachte speeltijd op wat mini-hills. Hierbij vond Jo het nodig om solidair te zijn met Bellu1, en beschadigde dus ook z'n rechter radiator-flap tegen een boompje.
We besloten dan maar linkeroever links te laten liggen en via een verkorte route terug te keren naar vertrekpunt Ranst. Da's dus gewoon de Schelde volgen langs de rechteroever. Ondanks het middaguur waren de sporen tussen het riet door nog steeds keihard bevroren. Verdomd lastig als je ze dan ook nog niet kunt zien door het lage zonlicht pal in je gezicht; enkele kleine valpartijen daardoor gezien, zonder erg. Maar Koen's voorband kon er héél slecht tegen: het ventielje brak zowaar af
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Weer even rust voor de gelukkigen onder ons. Jo vond het tijd voor een testritje met een 2-takt. Niks voor een moderne viertaktrijder als Jo: starten gaat niet, rijdt als een dweil en rammelt overal
![Kwaad/Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Let wel, het gaat hier over
mijn machien hé, da's eventjes een verschil van 50 kg voor dat beestje. Het heeft nog lang geduurd vooraleer hij weer een beetje normaal wou reageren met mij er terug op.
Intussen kreeg Koen de geleende binnenband van Guy veilig en wel gemonteerd en konden we ertegenaan. Een prachtig crossparcours lag daar te blinken in de zon. De aankomende crossvedetten waren er aan't trainen, dat verschil met prutsers als wij merk je snel
De fut was er duidelijk uit, niet alleen bij mij. Nog een laatste stukje onverhard moest eraan geloven, en plots was't gedaan: enkel nog beton en asfalt tot in Ranst. Om 15.00u waren we al daar. Veel napraten was er niet bij, de kou verhinderde dat. Maar iedereen was kontent denk ik. Anders laat je't maar weten hé.
Wreed merci nog aan Jo voor het transport in deze barre koude tijden, enneh tot de volgende rit!