ritje langs anti-tankkanaal

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Hoi,
even een apart berichtje geplaatst voor de geplande rit waar zo veel vraag naar was.
In't kort herhalen: het gaat om een niet-georganiseerde rit (geen bezemwagen, bepijlde toestanden ed, gewoon kopman en opsluiter en de rest ertussen in) langs het befaamde anti-tankkanaal rond Antwerpen (grosso-modo van Oelegem tot Stabroek, eventueel verder doorstoten tot havengebied op Linkeroever). Veel off-road, niet echt 100% legaal, maar goed, waar kan dat nog wel?
Mogelijke data zijn 7 of 14 december.
Afspraak om 08.30u op de parking vh Q8-tankstation langs de E313 Antwerpen-Hasselt ter hoogte van Ranst, in de richting van Hasselt. (diegenen die in de richting van Antwerpen rijden: wacht gewoon eventjes op de parking in de andere richting, we pikken jullie wel op :) )
Voorlopig zijn ingeschreven voor 7 december, buiten mezelf:

Wim
Guy
Jo vdB
Bellu1 met 2 personen
ivo met 3 personen



Groetjes,
Bart
Keep on smiling!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

08.30, lekker vroeg :twisted:
Wordt de rit zo lang, dat we zo vroeg weg moeten of.... zij jullie van die vroege vogels? :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
ivo

Bart,

Wij zijn met 3 personen en willen met jullie mee rijden op 7 dec, komen jullie op de start plaats terrug ? En hoe laat ? Heb je het juiste adres voor ons ? kun je mij dit mailen ? hendrixbouw@hetnet.nl
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

@ Huskie: volgens Wim kunde beter vroeg vertrekken, dan ben je zondagavond ook op een aannememijk uur terug thuis, maandag weer uitgerust aan't werk, vrouw tevreden etc.
@ ivo: we komen idd terug aan op startplaats, en het adres daarvan heb ik niet ('t is gewoon het eerste tankstation dat je ontmoet op de autosnelweg E313 Antwerpen-Hasselt als je van Antwerpen komt). Om hoe laat we terug zijn? Is nog overeen te komen: vb. 15.30u?
Keep on smiling!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Ik stel voor dat diegenen die richting Antwerpen rijden, gewoon de volgende afrit nemen en terugrijden richting Hasselt. Uiteindelijk moet je 's namiddags toch terugrijden ...

Geeft ook het voordeel dat we allen tesamen kunnen vertrekken ...

Ik zal in elk geval aan de goede kant van de snelweg gaan staan.

Men is aan het werken aan dat benzinestation. Ik vermoed dat je je parkeert achter de werken ?

Jo VdB
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Jo VdB schreef: Men is aan het werken aan dat benzinestation. Ik vermoed dat je je parkeert achter de werken ?
Juist Jo, je volgt gewoon de pijltjes naar de parkeerplaats voor auto's (dus niet richting tankstation na de afrit) en dan kom je idd achter de werken uit. In elk geval is dat parkeerterrein niet zo hééél groot, dus mekaar vinden doen we zowiezo.
Dat van dat terugkeren is heel juist, alleen moeten nu diegenen die van Antwerpen komen 's avonds verder rijden tot de volgende afrit natuurlijk ... Gelukkig ligt het tankstation tussen uitritten 18 en 19.
Keep on smiling!
ivo

Bart je kunt ons met 3 personen bijvoegen op jullie lijst
en zullen er op 7 dec. om 8.30 uur zijn, wij zullen op afslag
18 keren en richting Hasselt rijden tot op Q8 tankstation.
Wij komen per auto uit de richting van Maasmechelen.
de groeten en tot zondag !!!
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

begin maar vast op te warmen jongens, het belooft koud te worden zondag :!: (max 2°C overdag :shock: )
Keep on smiling!
Bellu1

Hierbij wilde ik nog even bevestigen dat wij er zijn as zondag.

Het lijkt dat wij de enige Hollanders zijn of vergis ik me?

Tot zondag!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bellu1 schreef:Het lijkt dat wij de enige Hollanders zijn
Echte "Hollanders" (?) , of eerder van Brabant, Groningen, Gelderland, Overijssel, Limburg, Zeeland, en vul zelf maar verder aan :wink:

Jo (fiere Limburger) Tot Zondag !!
wim
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 20:26
Locatie: antwerpen belgie

Guy en Wim zij zondag ook op post
tot zondag
Bellu1

Hallo Jo,

Zuid Hollanders :D uit Barendrecht in de buurt van Rotterdam.

Groet en tot morgen
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

ivo schreef:Bart je kunt ons met 3 personen bijvoegen op jullie lijst
en zullen er op 7 dec. om 8.30 uur zijn, wij zullen op afslag
18 keren en richting Hasselt rijden tot op Q8 tankstation.
Wij komen per auto uit de richting van Maasmechelen.
de groeten en tot zondag !!!
Ik weet niet waar jullie deze ochtend uitgehangen hebben, alleszins niet op de parking waar wij stonden. :evil: Gewacht tot 09.00u en dan maar vertrokken zonder Ivo en de zijnen. :twisted: Maar... wel met Guy en Koen :o , onze voorrijder die alle nachtgebraak ten spijt nog net op tijd ter plaatse verscheen. Wim heeft dus voor niks de route gisterennacht uit het hoofd zitten leren, maar hij vond dat niet erg. :wink:
Spijtig voor jullie Ivo, het was weer een mooi ritje en dat bij ideale omstandigheden: stralende zon, droog en toch af en toe een mooi modderbad of een mul zandstrookje. Koen zorgde zelfs voor wat opwarming door elke brug die we tegenkwamen langs opzij op te rijden. Alleen de bijtende kou 's morgens en tijdens het laatste stukje verhard had voor mij niet echt gehoefd.
Zodoende was het antitankkanaal snel in zicht, en konden we de verschillende oude forten (Jo had meer interesse in de luxe-villa's) die door dit kanaal, dat in feite niet meer dan een stilstaande beek is, verbonden worden, eventjes bewonderen in volle ochtendgloren.
Hier en daar nog een cross-parcours meegepakt, meer moet dat niet zijn voor ons... behalve voor de "Ollandse" delegatie. Bellu1 vond de modderpaadjes op het militair domein van Brasschaat blijkbaar wat saai, en ging daarom resoluut aan de kant. Spijtig genoeg ging het parkeren hem minder goed af, want op volle snelheid vertikaal afremmen tegen een berkenboompje is natuurlijk heel spectaculair, maar om dat ook elegant en zonder kleerscheuren af te ronden, daarvoor moet hij nog een beetje trainen :P
Even pauze dus voor de iedereen, schade aan de moto viel mee (enkel plastic-schade), die aan de piloot ook (pijnlijke hand). Niks aan de hand, dus verder maar richting Stabroek. Da's een kritiek punt voor de geoefende kanaal-rijders die hier passeren rond het middaguur, en ook nu was de aantrekkingskracht van de plaatselijke horeca ons te groot. We vergeten voor een uurtje onze "missie" en genieten van een drankje en een hapje. De motoren begonnen te grommen, dus aantrappen maar dat ding (hoewel, de helft vd groep was al voorzien van een magic button). Even verderop ligt Berendrecht, daar ging de tank vol en kreeg Koen z'n langverwachte speeltijd op wat mini-hills. Hierbij vond Jo het nodig om solidair te zijn met Bellu1, en beschadigde dus ook z'n rechter radiator-flap tegen een boompje.
We besloten dan maar linkeroever links te laten liggen en via een verkorte route terug te keren naar vertrekpunt Ranst. Da's dus gewoon de Schelde volgen langs de rechteroever. Ondanks het middaguur waren de sporen tussen het riet door nog steeds keihard bevroren. Verdomd lastig als je ze dan ook nog niet kunt zien door het lage zonlicht pal in je gezicht; enkele kleine valpartijen daardoor gezien, zonder erg. Maar Koen's voorband kon er héél slecht tegen: het ventielje brak zowaar af :roll: Weer even rust voor de gelukkigen onder ons. Jo vond het tijd voor een testritje met een 2-takt. Niks voor een moderne viertaktrijder als Jo: starten gaat niet, rijdt als een dweil en rammelt overal :x Let wel, het gaat hier over mijn machien hé, da's eventjes een verschil van 50 kg voor dat beestje. Het heeft nog lang geduurd vooraleer hij weer een beetje normaal wou reageren met mij er terug op.
Intussen kreeg Koen de geleende binnenband van Guy veilig en wel gemonteerd en konden we ertegenaan. Een prachtig crossparcours lag daar te blinken in de zon. De aankomende crossvedetten waren er aan't trainen, dat verschil met prutsers als wij merk je snel :oops:
De fut was er duidelijk uit, niet alleen bij mij. Nog een laatste stukje onverhard moest eraan geloven, en plots was't gedaan: enkel nog beton en asfalt tot in Ranst. Om 15.00u waren we al daar. Veel napraten was er niet bij, de kou verhinderde dat. Maar iedereen was kontent denk ik. Anders laat je't maar weten hé.
Wreed merci nog aan Jo voor het transport in deze barre koude tijden, enneh tot de volgende rit!
Keep on smiling!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Als ik dit zo lees vindt ik het heel jammer dat ik er niet bij kon zijn.
De reden hiervan is dat ik nog een rechtszaak in belgie heb lopen vanwege het rijden met de motor op een plaats waar dat schijnbaar niet mocht.
Toen heeft een agent in burger onze kentekens opgeschreven (7 man) terwijl we aan de koffie zaten bij cafe-restaurant "de lossing" in lommel.
Daarom waag ik me maar beter voorlopig niet meer in belgie met de motor omdat ik bij een volgende aanhouding meteen de motor kan inleveren bij de politie. ( wij zijn 2 keer bij de rechtbank in beringen moeten komen)
De uitspraak van de politierechter volgt op 18 december , dus ik laat jullie nog wel weten hoe het afloopt.
Nogmaals vindt ik het erg jammer dat ik er vandaag niet bij kon zijn (de volgende keer beter)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Bellu
Berichten: 5
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:58
Locatie: Barendrecht

Inderdaad gisteren een mooie rit gemaakt waar wij (Luuk en Anton) de enige Hollanders waren. Uitstekend rondgeleid door Koen en een mooie gevarieerde mix van paden, modder, kruipdoor sluipdoor en Taluds oprijden. Dit alles onder de bekwame leiding van Koen en Wim.

In de morgen nog een beetje fris aan de handen maar wel mooi droog weer. Zelf nog een flinke aanvaring gehad met een boom die plotseling van rechts midden op het pas stond. Niks vitaals aan motor en rijder geraakt dus na een noodreparatie konden we weer verder.

Leuk om een aantal van de mensen die veel op het noppenforum komen nu een in levenden lijve te zien.

Allemaal hartelijk dank voor de mooie dag en graag tot een volgende keer.
ivo

Geachte noppen vrienden onze excuses voor het niet aanwezig zijn afgelopen zondag 1 maal moter pech + 1 maal afmelding,
volgende keer veel beter.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

blijft een mechanische sport, maar tevens een fysieke sport :twisted:
Vroeg op blijft altijd moeilijk :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

was ook graag meegegaan, maar gekneusde ribben en familiaire verplichtingen weerhielden mij.
Ad, laat je me even weten of dat aanbod van Riemst nog geldt?
Gegroet
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Plaats reactie