Ik wil thuis voor de hobby een 125 cc, ik wil er rond de 1500 euro voor uitgeven en zie dat je dan zit aan redelijke 97-98 modellen. Ik vind de rm125 en kx125 erg mooi, maar welk merk raden jullie aan, qua levensduur en rijstijl. Ik wil er gewoon mee crossen over het weiland, in het bos etc.
Zo'n geel ding onder je kont ziet er wel vet uit!
Keuze welke 125 crosser....advies gevraagt..
Moderator: ghulst
maakt niet zo veel uit welk merk je neemt .. eigenlijk zijn er niet echt *slechte* motoren meer... ik zou me wel even laten informeren over de onderdelen prijzen ...die kunnen per merk zeer veel verschillen ... en denk dr om dat je bij een 125 toch met zekere regelmaat aan een verse zuiger moet , misschien dan wel verstandig om aan een 250 te denken .. waarvan de zuiger langer meegaat en de motor minder veel toeren hoeft te maken
4 strokes only !!
Zoals JoeBaR als zei zijn er niet echte slechte motoren, maar als je op het land gaat rijden zal ik zeker een 250 nemen inplaats van een 125. Ik zal toch voor een Honda of Kawa gaan, i.v.m. de prijzen voor de onderdelen.
jij hebt precies nog geen Honda gehad???Honda staat bekent om zen dure wisselstukken,een Kawa vindt ik persoonlijk dan weer wat minder fraais, de Yamaha's van die tijd hebben een harde koppeling dus blijft een Suz nog overdvanleur schreef:Zoals JoeBaR als zei zijn er niet echte slechte motoren, maar als je op het land gaat rijden zal ik zeker een 250 nemen inplaats van een 125. Ik zal toch voor een Honda of Kawa gaan, i.v.m. de prijzen voor de onderdelen.
maar als je alleen op weiland gaat rijden zul je niet zoveel moeten vervange dus kan je mss voor een honda gaan
Rudy heeft toch een 125 ??van 97-99??
Ahum,
ik heb er wel geen aandelen van , maar KTM wordt schromelijk over het hoofd gezien.
En de KTM-wisselstukken zijn door de band genomen wel goedkoop!!
Jo VdB (die ook schrok van de wisselstuk-prijzen voor zijn XR 650 )
ik heb er wel geen aandelen van , maar KTM wordt schromelijk over het hoofd gezien.
En de KTM-wisselstukken zijn door de band genomen wel goedkoop!!
Jo VdB (die ook schrok van de wisselstuk-prijzen voor zijn XR 650 )
tja KTM, die zijn pas de laatste 3 jaar opgekomen dus een sx 125 van 96-97 zal je niet makkelijk niet vinden, over de kwaliteit heb ik gehoort dat bij de 125's na 1 jaar het beste eraf is,ik zeg dus wel "gehoort" he
en een ietwat oudere 4 takt ?.. Honda Xr zijn dr (soms zelfs met kenteken) al rond de 1500 euro .. een 4 takt is qua slijtage veel minder gevoelig als zo n hoogtoerige 2 takt ..ennuh .. die zware plof .. zeg nou zelf... is dr iets mooiers dan dat ?..
4 strokes only !!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik heb idd een 99 hondatje (die zelfs tekoop staat )CrualA schreef:jij hebt precies nog geen Honda gehad???Honda staat bekent om zen dure wisselstukken,een Kawa vindt ik persoonlijk dan weer wat minder fraais, de Yamaha's van die tijd hebben een harde koppeling dus blijft een Suz nog overdvanleur schreef:Zoals JoeBaR als zei zijn er niet echte slechte motoren, maar als je op het land gaat rijden zal ik zeker een 250 nemen inplaats van een 125. Ik zal toch voor een Honda of Kawa gaan, i.v.m. de prijzen voor de onderdelen.
maar als je alleen op weiland gaat rijden zul je niet zoveel moeten vervange dus kan je mss voor een honda gaan
Rudy heeft toch een 125 ??van 97-99??
Over de merken , mijn broer heeft zelf een kawatje gehad (ui 97). Vond er zelf weinig mis mee , ding liep perfect alleen onderin zat er niet echt veel foem in maar dat lag aan het model (97 model blijkt behoorlijk piekerig te zijn qua powerband). We hebben totaal geen problemen gehad met zijn kawa , ik ook nooit echt met mijn hondatje.............
Ik geloof er best in dat er met eigelijk alle nieuwere crossers weinig mis is
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
he Rudy,ga je de nieuwe CRF 250 kopen misschien??
Ja goede xr250 kan ik voor 1100 van een kennis kopen, wat ik ook doen ga, Maar die is voor m'n studieplek om goedkoop en snel te reizen, ik wil voor thuis in het weekend een lichte crosser om gewoon lekker mee te raggen als ik neits te doen heb -------> het weekend doorkomen dusJoeBaR schreef:en een ietwat oudere 4 takt ?.. Honda Xr zijn dr (soms zelfs met kenteken) al rond de 1500 euro .. een 4 takt is qua slijtage veel minder gevoelig als zo n hoogtoerige 2 takt ..ennuh .. die zware plof .. zeg nou zelf... is dr iets mooiers dan dat ?..
xr250r
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 18:19
als ik mijn optie zou mogen geven dan zou ik ondanks zijn iets duurdere onderdelen toch gaan voor een honda omdat deze veel duurzaamer zijn...ik ben zelf een wedstrijd rijder en ik heb onder vonden dat een honda iets ( let op iets ) minder vervanging nodig heb dan een andere motor en heb je echt geld over dan zou ik een ktm nemen daar loop je op leeg qua kleine ditjes en datjes....vooral de 125cc ........
en ik zou inderd. toch ook gaan voor de 250cc
en ik zou inderd. toch ook gaan voor de 250cc