Ik ben gestraft voor het 2 maanden niet rijden op mijn big. Ik wilde hem laatst weer van stal halen maar er lag al snel een plas benzine onder. Nader onderzoek lijkt de pakking van de benzine pomp de geest te hebben gegeven.
Iemand een idee waar je die pakkingsets los kan halen?
Gaat natuurlijk om een sr41.
Pakking vacuumpomp
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
is vlgs mij een rubber soort pakking, bij suzuki moeilijk maar veel recenter zit exact de zelfde pomp ook op de 2e generatie Monster van Ducati, dealertje bellen??
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Pomp ertussen uit, blijft er wel steeds 8 liter in je tank achter,
maar rijden doetie wel
maar rijden doetie wel
Big Bigger Tiger en weer Big
Op de site van ik meen advrider.com kwam dit onderwerp ook aan de orde, en er werd een hyperlink geplaatst naar een pagina van "REPAIR KIT FOR MIKUNI PENTAGON FUEL PUMP". Maar even googlen levert veel andere hits. Alleen de extacte maat is onduidelijk.... Maar je zou inderdaad de pakking zelf kunnen snijden, maar gezien de contouren is het wel een uitdaging . Zal een stuk goedkoper zijn dan de originele Suzuki Pump Assembly (15100-31D00, alleen als geheel op de onderdelen-tekeningen). Op drbig.info hebben ze het zelfs over een compleet nieuwe pomp (MIKUNI FUEL PUMP DF44-211 SINGLE OUTLET). Aan jou de keuze. Succes met jouw BIG.
Thanks voor de info mannen. Ik zal zelf eens zoeken op advrider.
Ik meen mij ook een topic op de engelse dr big site te herinneren maar die kan ik ook niet vinden.
Anders een stukgaatie dealer beller of ze misschien nieuwe pakkingen hebben.
Zelf snijden is ook een optie maar alleen als plan B.
Ik las trouwens dat het direct aansluiten op de carbs wat problemen kan geven omdat er zoveel druk op de gasnaalden komt te liggen dat die het niet houden. De vacuumpomp dient als een soort van buffer.
Ik meen mij ook een topic op de engelse dr big site te herinneren maar die kan ik ook niet vinden.
Anders een stukgaatie dealer beller of ze misschien nieuwe pakkingen hebben.
Zelf snijden is ook een optie maar alleen als plan B.
Ik las trouwens dat het direct aansluiten op de carbs wat problemen kan geven omdat er zoveel druk op de gasnaalden komt te liggen dat die het niet houden. De vacuumpomp dient als een soort van buffer.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Zou kunnen, ik heb de pomp ertussenuit gesloopt en 3/4 jaar zo rond gereden(bleek later een filter probleem te zijn) en geen last gehad, was alleen ff goed opletten wanneer je moet tanken, want op = op
Hans D
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
Via ouwereus een zeer waardevol berichtje gehad:
op ebay zijn gewoon revisie setjes te verkrijgen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mikuni-f ... 256713021b
Ik vraag me echter af of dit de juist pakking is; aangezien de afbeeldingen afwijken van de pakkingen die uit mijn vacuum pomp komen.
op ebay zijn gewoon revisie setjes te verkrijgen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mikuni-f ... 256713021b
Ik vraag me echter af of dit de juist pakking is; aangezien de afbeeldingen afwijken van de pakkingen die uit mijn vacuum pomp komen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Update: De brandstofpomp voor de BIG is kennelijk een Mikuni DF62 (single-outlet). Pomp wordt ook toegepast ook op de Ducati Monster, Cagiva Elefant en op snowmobiles en in de watersport.
De revisiesieset is de Mikuni MK-DF62 . Deze bestaat uit 2 grote membramen, 2 kleine membramen met montagestiftje en 4 (!) pakkingen. Een originele Mikuni set heb je op Ebay inclusief verzendkosten al voor minder dan 16 euro. Immitatiesets zijn er ook (Winderosa parts), maar zoals je kan lezen op bijvoorbeeld http://www.fokust.com/gallery/fuel_pump , kan je maar beter origineel materiaal gebruiken.
Heb zelf ook een revisieset besteld, want ik heb (ook) last van een lekkend rubbertje . Shifty, bij lijkt het trouwens ook of de pakkingen anders zijn, maar ik denk dat de membramen en pakkingen "versmolten" zijn aan elkaar. Zal proberen tzt wat foto's toe te voegen.
De revisiesieset is de Mikuni MK-DF62 . Deze bestaat uit 2 grote membramen, 2 kleine membramen met montagestiftje en 4 (!) pakkingen. Een originele Mikuni set heb je op Ebay inclusief verzendkosten al voor minder dan 16 euro. Immitatiesets zijn er ook (Winderosa parts), maar zoals je kan lezen op bijvoorbeeld http://www.fokust.com/gallery/fuel_pump , kan je maar beter origineel materiaal gebruiken.
Heb zelf ook een revisieset besteld, want ik heb (ook) last van een lekkend rubbertje . Shifty, bij lijkt het trouwens ook of de pakkingen anders zijn, maar ik denk dat de membramen en pakkingen "versmolten" zijn aan elkaar. Zal proberen tzt wat foto's toe te voegen.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za aug 27, 2011 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk je dat die pakking gaat werken ouwe reus? Mijn pomp heeft van binnen hele andere pakkingen. Bijvoorbeeld 1 met een metalen plaatje waartegen een veer van de pomp drukt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hierbij een plaatje van het "lijdend" voorwerp. Foto is van een exact dezelfde brandstofpomp welke op mijn 1993 BIG (SR43A) is gemonteerd. Een veer heb ik niet gezien.
- Bijlagen
-
- Foto Brandstofpomp gedemonteerd
- DSCF5114 - kopie.jpg (78.84 KiB) 5710 keer bekeken
Bijzonder, die van mij zit toch net wat anders in elkaar; maar misschien werkte deze set ook gewoon in mijn pomp?
Iemand ervaring mee toevallig?
Iemand ervaring mee toevallig?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zo ziet mijn pomp er van binnen uit. Achter de vacuum aansluiting zitten dus 2 veertjes die er bij de nieuwe pompen niet op zit.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
zou ik de veertjes dan gewoon kunnen weglaten?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
zou ik de veertjes dan gewoon kunnen weglaten?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Op die 'vervangings set'zitten idd niet de origineele veren die het rubber helpen te pompen.
Maar er zitten 'dafragma's' tussen de pakkingen, neem aan dat deze een soort kunstof verende platen zijn ?!, die de stalen veren vervangen van de originele pomp ???
Maar er zitten 'dafragma's' tussen de pakkingen, neem aan dat deze een soort kunstof verende platen zijn ?!, die de stalen veren vervangen van de originele pomp ???
Hoi Shifty,
Heb je het probleem al opgelost met de brandstofpomp?
De suggestie van de Mikuni MK-DF62 revisieset werkt(e) prima op een nieuwere SR43, maar jij had (hebt) een iets andere contructie van de brandstofpomp op jouw SR41. Vanmorgen dacht ik de brandstofpomp van mijn SR42 te reviseren met een SR43-revisieset. Maar je raad het al.....dezelfde brandstofpomp als de jouwe.
Als je de twee modellen naast elkaar legt, lijken de enige verschillen de nok met veer op de achterzijde van het binnenwerk en het membraan met metalen drager. Hier de details..... Je kan dus ongestraft de SR43-pakkingset gebruiken als het nokje met veer van de SR42-brandstofpomp wordt weggeslepen
Heb je het probleem al opgelost met de brandstofpomp?
De suggestie van de Mikuni MK-DF62 revisieset werkt(e) prima op een nieuwere SR43, maar jij had (hebt) een iets andere contructie van de brandstofpomp op jouw SR41. Vanmorgen dacht ik de brandstofpomp van mijn SR42 te reviseren met een SR43-revisieset. Maar je raad het al.....dezelfde brandstofpomp als de jouwe.
Als je de twee modellen naast elkaar legt, lijken de enige verschillen de nok met veer op de achterzijde van het binnenwerk en het membraan met metalen drager. Hier de details..... Je kan dus ongestraft de SR43-pakkingset gebruiken als het nokje met veer van de SR42-brandstofpomp wordt weggeslepen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.