Wat een fantastisch weekend was het om er even op uit te gaan.
Ik vertrok afgelopen donderdag met 6 vrienden (FZ6, Fazer600, TL1000, bandit, thundercat, aprillia falco) naar luxemburg. Fantastisch weer en een goede snelwegrit brachten ons daar. Alleen bleek ik een lekke binnenband te hebben waardoor ik met 140kmu en 0.8bar mn MEFO explorer kapot gereden had. Ik was 4 noppen armer en de rest was ingescheurt. Nadat ik een nieuwe binnenband had bleek de schade wel mee te vallen want ik heb de hele rit lekker geblaft met de BIG.
Wat kan deze machine sturen zeg! Zeker met een niet ideaal wegdek en krappe bochtjes is hij bijna niet bij te houden. Goed werk van MEFO om het glimmende deel boven te houden (actie fotos volgen).
Nu ging ik na 4 dagen lekker gestuurd te hebben gistermiddag op pad naar huis en begon de BIG toch een beetje te protesteren...
Hier komt de situatieschets in niet technische termen...
- Ik reed weg en hij gaf het gevoel bij constant gas dat de tank leeg was en ik hem op reserve moest zetten. Hij hield dus in. Maar af en toe schoot hij er wel weer van door....
-Bij dit inhouden schoot de toerenteller ook naar "0"!
-Het had de voorgaande avond keihard geregend, electrische lekkage?
-Na wat gesleutel denk ik dat het de tweede bougie moet zijn. De bougiedop doet het nog wel, de kleine imbus-sleutel die we erin stopte maakte mooie vonken. Maar mn bougiedop in het sleutelsetje is dermate rond dat hij niet in staat was de bougie te verwijderen...
Bij aankoop eerder dit jaar heeft de vorige eigenaar nog even snel de bougies gewisseld. Ik twijfel nu of dit de juiste waren. Zou dit in combinatie met een te rijke afstelling die ik had kunnen leiden tot het inhouden dat ik nu ervaar.
Gelukkig kon ik met een flinke dosering gas toch thuis komen (max 110kmu).
IS dit een bekend verhaal? Ik zal vandaag of morgen even de bougies verwijderen om te kijken of dit : a) de juiste zijn, en b) hoe de staat ervan is.
Greetz
![Grapje/Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)