Aangezien ie weer bijna op de volgende pagina staat, maar weer een nieuwe update en daarna een vraag.
Ik vul nu bij met 20W50 (ipv de 10W40 die ik hiervoor gebruikte), en ik merk dat het verbruik omlaag is gegaan.
Maar nu heb ik een vraag, moet je pijlen met warme of met koude motor? Want toen ik hem pijlde met semi-warme motor (ongeveer een half uur nadat ik gereden had) hoefde ik niets bij te vullen. Toen ik met koude motor (nadat de motor een nacht had gestaan) pijlde (200km Luxemburgse bochtjes later) moest er opeens bijna 500ml bij.
Olieverbruik
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Met die dikke olie kan het ff duren voordat het op de goede plek zit?
Rij een kort stukje, wacht ff en pijl nog eens
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oil level must be measured on warm engine, 5-10 minutes after it's stopped.
Less than 5 mins may produce incorrect results.
20w50 is not a big problem. It's 20 at ambient temperature which makes it a bit harder to start but still 50 at working temperature. As long as it is not expensive and fully synth. it's OK.
Less than 5 mins may produce incorrect results.
20w50 is not a big problem. It's 20 at ambient temperature which makes it a bit harder to start but still 50 at working temperature. As long as it is not expensive and fully synth. it's OK.