ik heb al een paar keer op een honda cr250 uit 1995 en yamaha yz125 uit 1999 gecrosst. (van kameraden, en wel alleen op maisland)
nu weet ik zelf niet echt wat ik moet nemen, ik zelf ben 1m98 en weeg 100kilo (dit speelt volgens mij wel een rol als je 250cc neemt).
ik heb dus wel een beetje 125cc en 250cc ervaring.
ik zelf zit er mee dat ik eerst een 125cc wil om eerst goed te leren crossen en later overstappen op 250cc.
maar andere kant wil ik weer 250cc, omdat ik die power die je dan hebt echt veel geweldiger vind dan 125cc. 250cc heeft ook onderin echt veel power en dat vind ik weer helemaal geweldig en je hebt dus bij 250cc over het hele toerengebied veel power

daarbij lijkt het mij ook dat een 250cc minder hard slijt (motorisch) omdat dit over het algemeen minder toeren draait dan 125cc, omdat deze over het algemeen wel telkens hoog in de toeren moet zitten, dit geef bij mij ook een voorkeur.
(als ik een crosser heb zal ik echt niet bezuinigen op onderhoud, mocht 1 van jullie dit nu denken na de regel hierboven te hebben gelezen

de bedoeling is om met de crossmotor gewoon weiland te pakken en af en toe gewoon vrij crossen op de crossbaan, zeker niet gaan deelnemen aan wedstrijden oid. dus extreme condities zal de motor niet bloot komen te staan

ik zit dus zelf met de vraag, wat zal ik nemen, 125cc omdat mij dat beter lijkt om eerst crosservaring op te doen, of 250cc omdat 125cc altijd hoog in de toeren moet zitten, harder slijt en mijzelf de power van de 250cc veeeel meer aantrekt (harder slijten weet ik niet zeker)
hoe denken jullie hierover? alvast bedankt voor de aandacht
barry
p.s wat voor een motor het dan wordt is mij al bekend, het wordt igg een Honda!