Inhouden, stotteren, uitvallen 'nieuwe' BIG
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Thanks, ik ga het zo ff meten!
Hij sloeg gisteravond toch ineens weer aan. Was er achter gekomen dat de vlotter van de rechtercarburateur zich niet vulde (wtf?). Is nou gefixt. Zit nu een titanium laser duotech onder, ziet er echt prachtig uit en het geluid is ook erg mooi. :>
Hij sloeg gisteravond toch ineens weer aan. Was er achter gekomen dat de vlotter van de rechtercarburateur zich niet vulde (wtf?). Is nou gefixt. Zit nu een titanium laser duotech onder, ziet er echt prachtig uit en het geluid is ook erg mooi. :>
Weerstand is 14.84k Ohm, dat lijkt dus prima te zijn.
Vandaag ff een stukje gereden. Gelijk een beetje stotterig rijden, weer ellende met 1 van beide vlotters. Misschien moet ik gewoon maar nieuwe carbs kopen want deze carbs nog proberen te redden is geld weggooien vermoed ik.
Later tijdens de rit continu bijna uitvallen en dan toch weer net niet, 1 keer toch uitgevallen. Levensgevaarlijk want het achterwiel blokkeert gelijk -> slippen.
Net naar huis kunnen rijden, op m'n brug viel ie uit. De bougiepunten zijn nu ook wit uitgeslagen dus er moeten sowieso grotere sproeiers in. (had bij hessler een stel gekocht a 25-30 euro, hij zei dat het de goede maat zou zijn, dus niet....)
Iemand ervaring met die vlakschuif carbs van hessler? Of een plekje waar nog goede 2ehands carbs voor de DR te vinden zijn?
Foto's komen als de motor weer uit 1 stuk bestaat. :p
Dit is de uitlaat iig:
Vandaag ff een stukje gereden. Gelijk een beetje stotterig rijden, weer ellende met 1 van beide vlotters. Misschien moet ik gewoon maar nieuwe carbs kopen want deze carbs nog proberen te redden is geld weggooien vermoed ik.
Later tijdens de rit continu bijna uitvallen en dan toch weer net niet, 1 keer toch uitgevallen. Levensgevaarlijk want het achterwiel blokkeert gelijk -> slippen.
Net naar huis kunnen rijden, op m'n brug viel ie uit. De bougiepunten zijn nu ook wit uitgeslagen dus er moeten sowieso grotere sproeiers in. (had bij hessler een stel gekocht a 25-30 euro, hij zei dat het de goede maat zou zijn, dus niet....)
Iemand ervaring met die vlakschuif carbs van hessler? Of een plekje waar nog goede 2ehands carbs voor de DR te vinden zijn?
Foto's komen als de motor weer uit 1 stuk bestaat. :p
Dit is de uitlaat iig:
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Tweede hands op internet originele wel te vinden .. (e-bay.de)
En de vlakschuif heeft andre ervaring mee, vind ze wel mooi maar vregeet niet dat je dan meer moet aanpassen...
En de vlakschuif heeft andre ervaring mee, vind ze wel mooi maar vregeet niet dat je dan meer moet aanpassen...
piccies op de motor............................................................
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Scherp stotteren [ aan/ uit ] zit hem in wel/geen vonk..
Inhouden of gelijdelijk weg vallen is benzine gebrek [ als of je op reserve moet]
kan je het stotteren duidelijk omschrijven?
Inhouden of gelijdelijk weg vallen is benzine gebrek [ als of je op reserve moet]
kan je het stotteren duidelijk omschrijven?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
http://www.ingfatrygg.se/Spark_plug_diagnostics.html
volgens mij staat hij te arm, anders zou hij er zwart uitkomen
volgens mij staat hij te arm, anders zou hij er zwart uitkomen
ik heb zoiets om sproeiers te meten Düsenlehre (0,45-1,5 mm)
en zoiets om ze op te boren Düsenreibahlen-Set
trial and error tot hij lekker loopt
zijn natuurlijk her en der te koop, dit is maar een voorbeeld
en zoiets om ze op te boren Düsenreibahlen-Set
trial and error tot hij lekker loopt
zijn natuurlijk her en der te koop, dit is maar een voorbeeld
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij een goede motorzaak kan je idd je sproeiers laten op boren [vijlen]..
Zet dan wel een kras door de maat op de sproeier zo dat iemand anders later kan zien dat de maat veranderd is
Een vlotter die blijft hangen komt meestal door een vlotternaald die blijft plakken in het huis door "gummy" vorming..
Ff wat wilde gedachten..
Ontluchtingsslang boven op de carbs niet verstopt/afgeklemd/dicht gevroren?
Zelfde voor de motor ontluchtingsslang..
Benzinepomp werkt?
Benzinefilter niet verstopt?
Zet dan wel een kras door de maat op de sproeier zo dat iemand anders later kan zien dat de maat veranderd is
Een vlotter die blijft hangen komt meestal door een vlotternaald die blijft plakken in het huis door "gummy" vorming..
Ff wat wilde gedachten..
Ontluchtingsslang boven op de carbs niet verstopt/afgeklemd/dicht gevroren?
Zelfde voor de motor ontluchtingsslang..
Benzinepomp werkt?
Benzinefilter niet verstopt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Van al die punten is de enige die ik niet zeker weet of de benzinepomp werkt. Hoe controleer ik dat?
Ik heb de carburateur onlangs met zo'n 'revisie'-setje een beetje vernieuwd. Onder andere ook dat huisje waar de vlotternaald in gaat. Van gummyvorming lijkt me dus geen sprake. Wel blijft ie irritant vaak hangen. Druppelt het door etc...
Ik heb de carburateur onlangs met zo'n 'revisie'-setje een beetje vernieuwd. Onder andere ook dat huisje waar de vlotternaald in gaat. Van gummyvorming lijkt me dus geen sprake. Wel blijft ie irritant vaak hangen. Druppelt het door etc...
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Nog even een schot in het donker, die van mij had dat
ooit , toen bleek dat het benzinefilter vol troep zat.
Ik denk ik tank een keer Vpower, die maakt alle troep los,
dus ook in je benzinetank!
HansD
ooit , toen bleek dat het benzinefilter vol troep zat.
Ik denk ik tank een keer Vpower, die maakt alle troep los,
dus ook in je benzinetank!
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Er zit net een nieuwe benzinefilter op. Vandaag de 4 winkels in hilversum doorgezocht op zoek naar rondkop mikuni sproeiers. Nou heb ik wel zeskant sproeiers gevonden, enkel in de maat 150. Zo op het oog lijkt de opening van de zeskant sproeiers een stuk kleiner dan degene die ik heb. Terwijl degene die ik heb 127,5 is en de zeskant 150. (staat op de sproeiers)
Weet iemand hoe dat zit?
Weet iemand hoe dat zit?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
verschillende maatvoeringen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Denk dat je toch maar moet geloven wat er op de sproeiers vermeld staat.
Ik heb ze trouwens hier gehaald, alles op voorraad en niet te duur.
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 2o8q21v0j1
Ik heb trouwens met een Laser Produro (legaal) en K&N luchtfilter hoofdsproeiers inzitten van 145.
Ik heb ze trouwens hier gehaald, alles op voorraad en niet te duur.
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... 2o8q21v0j1
Ik heb trouwens met een Laser Produro (legaal) en K&N luchtfilter hoofdsproeiers inzitten van 145.
Assumption is the mother of all fuck ups
Update:
Net een set 36mm vlakschuif pompers gekocht van hessler - > Motor start en rijdt goed wanneer warm, ook voor meerdere 100-en kms.
Even laten testen op een dynojet liet zien dat ie slechts 28kw (!?!) aan vermogen heeft momenteel. Ik snap niet precies hoe dit kan. Hij trekt geen wheelies ofzoiets maar 170km/u haalt ie makkelijk en hij had nog genoeg kracht voor meer. Ik durfde alleen niet harder. (piet heijn tunnel en voorband moet gericht worden)
Hij stond veel te rijk volgens die man, vooral in het toerengebied tot 4000-4500 toeren. Er komen inderdaad ook vlammen uit de demper als je volgas geeft en gas los laat, dus dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar scheelt dit 9+ kw aan vermogen?
Er zitten momenteel twee #125 hoofdsproeiers in met alleen de snorkels uit de originele luchtfilter. Twee aparte katoen luchtfilters, voor meer lucht, op een vlakschuifcarburateur zou volgens mij wel kunnen, of niet? Dus zonder luchtfilterbak. Ben voorlopig toch niet van plan te gaan offroaden.
Zelf afstellen vanaf dit startpunt lijkt mij ondoenlijk aangezien hij blijkbaar helemaal niet goed staat afgesteld in plaats van een beetje.
Kosten voor laten afstellen zijn ongeveer 300 euro.
Zou ik dan die 9kw aan vermogen terug krijgen?
Of denkt iemand dat vanwege het grote vermogensverlies het probleem ergens anders ligt?
(Bobine, compressie, kleppen, etc?)
Net een set 36mm vlakschuif pompers gekocht van hessler - > Motor start en rijdt goed wanneer warm, ook voor meerdere 100-en kms.
Even laten testen op een dynojet liet zien dat ie slechts 28kw (!?!) aan vermogen heeft momenteel. Ik snap niet precies hoe dit kan. Hij trekt geen wheelies ofzoiets maar 170km/u haalt ie makkelijk en hij had nog genoeg kracht voor meer. Ik durfde alleen niet harder. (piet heijn tunnel en voorband moet gericht worden)
Hij stond veel te rijk volgens die man, vooral in het toerengebied tot 4000-4500 toeren. Er komen inderdaad ook vlammen uit de demper als je volgas geeft en gas los laat, dus dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar scheelt dit 9+ kw aan vermogen?
Er zitten momenteel twee #125 hoofdsproeiers in met alleen de snorkels uit de originele luchtfilter. Twee aparte katoen luchtfilters, voor meer lucht, op een vlakschuifcarburateur zou volgens mij wel kunnen, of niet? Dus zonder luchtfilterbak. Ben voorlopig toch niet van plan te gaan offroaden.
Zelf afstellen vanaf dit startpunt lijkt mij ondoenlijk aangezien hij blijkbaar helemaal niet goed staat afgesteld in plaats van een beetje.
Kosten voor laten afstellen zijn ongeveer 300 euro.
Zou ik dan die 9kw aan vermogen terug krijgen?
Of denkt iemand dat vanwege het grote vermogensverlies het probleem ergens anders ligt?
(Bobine, compressie, kleppen, etc?)
Lijkt me een beetje te prijzig, probeer het eens bij mad-racing in noord scharwoudeDanielBIG schreef:Update:
Kosten voor laten afstellen zijn ongeveer 300 euro.
Daar heb ik mijn big op de testbank(geen dyno) gehad en met goed advies zelf kunnen afstellen.
Hij kan alles leveren en evt inbouwen
greetz sander
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
In mijn idee is het slimste bij dat soort (erg mooie) UPGRADES EERST EEN RUN TE DOEN MET ALLES IN OUDE STAAT VERVOLGENS VERANDEREN.. SLUIT JE GELIJK DE COMPRESSIE, KLEPPEN BOBINE ETC UIT..DanielBIG schreef:Update:
Net een set 36mm vlakschuif pompers gekocht van hessler - > Motor start en rijdt goed wanneer warm, ook voor meerdere 100-en kms.
Even laten testen op een dynojet liet zien dat ie slechts 28kw (!?!) aan vermogen heeft momenteel. Ik snap niet precies hoe dit kan. Hij trekt geen wheelies ofzoiets maar 170km/u haalt ie makkelijk en hij had nog genoeg kracht voor meer. Ik durfde alleen niet harder. (piet heijn tunnel en voorband moet gericht worden)
Hij stond veel te rijk volgens die man, vooral in het toerengebied tot 4000-4500 toeren. Er komen inderdaad ook vlammen uit de demper als je volgas geeft en gas los laat, dus dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar scheelt dit 9+ kw aan vermogen?
Er zitten momenteel twee #125 hoofdsproeiers in met alleen de snorkels uit de originele luchtfilter. Twee aparte katoen luchtfilters, voor meer lucht, op een vlakschuifcarburateur zou volgens mij wel kunnen, of niet? Dus zonder luchtfilterbak. Ben voorlopig toch niet van plan te gaan offroaden.
Zelf afstellen vanaf dit startpunt lijkt mij ondoenlijk aangezien hij blijkbaar helemaal niet goed staat afgesteld in plaats van een beetje.
Kosten voor laten afstellen zijn ongeveer 300 euro.
Zou ik dan die 9kw aan vermogen terug krijgen?
Of denkt iemand dat vanwege het grote vermogensverlies het probleem ergens anders ligt?
(Bobine, compressie, kleppen, etc?)
SORRY VOOR DE CAPS LOCK GELOOF NET TOETSENBORD GESLOOPT
Het probleem was dat die het gewoonweg niet deed met de andere carbs. Stationair sproeier (of hoe heet dat kleine sproeiertje?) was compleet verwoest en daardoor sloeg ie telkens af en liep heel vreemd.
Ik had dus geen mogelijkheid om een eerste run te doen.
Wat ook nog wel vreemd was, voor een motor die blijkbaar erg rijk staat, was dat ik ongeveer 1:19 had gereden over een afstand van 400km met flink doorrijden en optrekken. Dus ik snap er niet veel van...
Ik had dus geen mogelijkheid om een eerste run te doen.
Wat ook nog wel vreemd was, voor een motor die blijkbaar erg rijk staat, was dat ik ongeveer 1:19 had gereden over een afstand van 400km met flink doorrijden en optrekken. Dus ik snap er niet veel van...
Ik had deze post niet eens gezien, mijn excuses. De man claimde dat het zo prijzig was vanwege de lange arbeid i.v.m. carbs erop en eraf zetten.800S schreef:Lijkt me een beetje te prijzig, probeer het eens bij mad-racing in noord scharwoudeDanielBIG schreef:Update:
Kosten voor laten afstellen zijn ongeveer 300 euro.
Daar heb ik mijn big op de testbank(geen dyno) gehad en met goed advies zelf kunnen afstellen.
Hij kan alles leveren en evt inbouwen
greetz sander
Ik zal hem overwegen al is hij wat ver van mijn woonplaats. Waar momenteel mijn voorkeur naar uitgaat, i.v.m. mono-cilinder expertise, is hoogland-motoren in purmerend. Misschien een bekende hier?
Zo, eindelijk weer een update wat betreft het inhouden, stotteren e.d. Ben vanochtend naar Hoogland Motoren geweest in Kwadijk, te gekke man.
Eerste run: 48.6 PK - 59 nm @ achterwiel
Het inhouden was goed te zien op de grafiekjes alsmede het stotteren. Dit kwam omdat hij veel te arm stond. De vorige dynorun zei juist dat ie veel te rijk stond. De open luchtfilters maken dus zoveel uit.
125 hoofdsproeiers verwisselt met 140 hoofdsproeiers.
Twee run: 52.8 PK - 64 nm @ achterwiel
Met de fuel air ratio PRECIES goed, bizar genoeg want het was een beetje een lucky guess. Hierdoor waren er ook geen dalen meer in het vermogensafgifte. Dit was ook te merken op de weg. Bij de proefrit trok ik gelijk een clutchless wheelie op de weg. (min of meer per ongeluk, ff kijken hoe ie met vol gas optrok en stabiel reed etc )
Good stuff dus.
Indien andere mensen ook last hebben van dit soort verschijnselen: doe gewoon ff zo'n dynorun. Als je zelf sleutelt kost het afstellen je een paar tientjes en loopt je motor 10x lekkerder.
Eerste run: 48.6 PK - 59 nm @ achterwiel
Het inhouden was goed te zien op de grafiekjes alsmede het stotteren. Dit kwam omdat hij veel te arm stond. De vorige dynorun zei juist dat ie veel te rijk stond. De open luchtfilters maken dus zoveel uit.
125 hoofdsproeiers verwisselt met 140 hoofdsproeiers.
Twee run: 52.8 PK - 64 nm @ achterwiel
Met de fuel air ratio PRECIES goed, bizar genoeg want het was een beetje een lucky guess. Hierdoor waren er ook geen dalen meer in het vermogensafgifte. Dit was ook te merken op de weg. Bij de proefrit trok ik gelijk een clutchless wheelie op de weg. (min of meer per ongeluk, ff kijken hoe ie met vol gas optrok en stabiel reed etc )
Good stuff dus.
Indien andere mensen ook last hebben van dit soort verschijnselen: doe gewoon ff zo'n dynorun. Als je zelf sleutelt kost het afstellen je een paar tientjes en loopt je motor 10x lekkerder.
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hoi, super resultaat!
Zal als ik dit weekend niks kan vinden maar eens informeren..
Heb je eventueel een foto van de filters?
Guido
p.s.... mag ik vragen wat de kosten waren?
Zal als ik dit weekend niks kan vinden maar eens informeren..
Heb je eventueel een foto van de filters?
Guido
p.s.... mag ik vragen wat de kosten waren?
Ik heb deze filters, helaas nog geen foto i.v.m. vreemde telefoon.
http://www.stroevemotorsport.nl/Luchtfi ... niverseel/
Een stukje slang a 15cm ertussen en voila.
De kosten waren in totaal 83 euro, zo uit het hoofd.
http://www.stroevemotorsport.nl/Luchtfi ... niverseel/
Een stukje slang a 15cm ertussen en voila.
De kosten waren in totaal 83 euro, zo uit het hoofd.