Inderdaad eerst maar eens zien of je vlotter niet vast zit ofzo.
Als die geen benzine toelaat, dan loopt ie niet..
Iets anders kan ik zo niet bedenken.
motorblok revisie
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Als ik de motor schuin hou dan loopt er benzine uit de overloop van de carburator, zet ik hem terug recht dan stopt het, ik vermoed dus dat het dan wel ok is wat de vlotter betreft.
Ik ga het in ieder geval mog eens nakijken.
Ik ga het in ieder geval mog eens nakijken.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Vandaag nog even tijd gehad om de CR250 nog eens proberen te starten... Helaas, zonder succes...
Lijkt alsof hij ook niet vonkt, hoe kan ik het best de ontsteking uitmeten?
@ Matio2T, overloop van de carbu is wel ok. Kan de vlotter dan ook vast zitten of niet?
Lijkt alsof hij ook niet vonkt, hoe kan ik het best de ontsteking uitmeten?
@ Matio2T, overloop van de carbu is wel ok. Kan de vlotter dan ook vast zitten of niet?
Klinkt alsof de carbu dus goed is.
Lijkt of hij niet vonkt?
Eerst aansluitingen controleren en de werking van de stopknop.
Bougie vervangen en gewoon bougie tegen de cylinder houden en kicken..
Als je een heldere vonk ziet is het goed. Zo niet...verder checken!
Lijkt of hij niet vonkt?
Eerst aansluitingen controleren en de werking van de stopknop.
Bougie vervangen en gewoon bougie tegen de cylinder houden en kicken..
Als je een heldere vonk ziet is het goed. Zo niet...verder checken!
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Vandaag nog eens aan de CR bezig geweest.
De aansluiting van de stopknop losgemaakt en met een nieuwe bougie gekontroleerd of er een vonk te zien is. Geen vonk.
Hoe kan ik nu het best gaan meten en controleren?
De aansluiting van de stopknop losgemaakt en met een nieuwe bougie gekontroleerd of er een vonk te zien is. Geen vonk.
Hoe kan ik nu het best gaan meten en controleren?
Alle aansluitingen nog eens controleren + de massa.
Als alles goed zit moet je eigenlijk gewoon proberen of iemand een Honda
heeft en cdi en bobine eens wil uitwisselen. Gewoon om te checken of het aan die twee ligt. Zo nee...dan is het de ontsteking . .
Als alles goed zit moet je eigenlijk gewoon proberen of iemand een Honda
heeft en cdi en bobine eens wil uitwisselen. Gewoon om te checken of het aan die twee ligt. Zo nee...dan is het de ontsteking . .
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
@mario 2T, moet die CDI en Bobine van een motor uit hetzelfde bouwjaar zijn of past het van andere bouwjaren ook?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
heb je de bedrading van de rotor naar de bobine al gecontroleerd, en de massa van de bobine naar het frame?
lijkt me sterk dat je bobine of CDI overlijd van op zijn kop liggen..
niet toevallig ergens een kabelbreuk door het rot terecht komen op zijn stuur o.i.d?
lijkt me sterk dat je bobine of CDI overlijd van op zijn kop liggen..
niet toevallig ergens een kabelbreuk door het rot terecht komen op zijn stuur o.i.d?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Net nog even de bedrading van de cr gecontroleerd. Massa is netjes, contacten zijn proper, nieuwe bougie maar nog altijd geen vonk.
Bobine toch overleden? Kan je een bobine uitmeten?
Iemand tips om verder te komen?
Bobine toch overleden? Kan je een bobine uitmeten?
Iemand tips om verder te komen?
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Na ruim 2 maanden uiteindelijk nog eens aan de CR kunnen prutsen. Een beetje vanalles geprobeerd, uiteindelijk bleek het toch de ontsteking te zijn.
Iedereen bedankt voor de hulp!!
Iedereen bedankt voor de hulp!!
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
was de cdi overleden of wat?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 21:49
Ik heb een onsteking ( grondplaat met de spoelen )kunnen kopen met de cdi erbij. Na die geplaatst te hebben starte hij weer.
Maar ik denk de cdi.
Maar ik denk de cdi.