is een ouwelullenafwijking, alles wat in mijn jeugd nieuw was vind ik nu retro
dus toen men zo rond 1979 van dit
naar dit
was gedaan was het nog niet retro
maar dit in 2006
werd wel degelijk gebracht als zijnde retro looks
modern is anders
maar goed dit is een noppenforum
Seau, even wat anders: XS verherbouw
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Dat zwart met die streepjes heb ik ook niet zelf bedacht, is inderdaad Yamaha huisstijl. Alleen ik wil het met oranje en yamaha doet het de laatste jaren met geel (en blauw).
Dat hele flat track gedoe is uit de 80'er jaren. Je ziet dus veel 80'er jaren design. Ik wil bijvoorbeeld ook een vierkante koplamp. Dat was hip toen. Kijk maar naar je Big koplamp
Oene
Dat hele flat track gedoe is uit de 80'er jaren. Je ziet dus veel 80'er jaren design. Ik wil bijvoorbeeld ook een vierkante koplamp. Dat was hip toen. Kijk maar naar je Big koplamp
Oene
Zitje is binnen. Even een klein opzetje gemaakt.
wow als je die uitlaten ook zo onder dat kontje krijgt is echt gaaf en dan zo'n heel klein led achterlichtje ertussen
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nou, dan moet je wel creabea met pijpen zijn...
Ik doe het gewoon onderlangs.
Kleine update:
- de roestige voorvorkpoot heb ik vervangen
- ik ben bezig met de montage van het zitje. Ik polyester er houten blokjes in op de plekken waar het zitje ondersteund moet worden. Binnenkort wel even een foto.
OJee
Ik doe het gewoon onderlangs.
Kleine update:
- de roestige voorvorkpoot heb ik vervangen
- ik ben bezig met de montage van het zitje. Ik polyester er houten blokjes in op de plekken waar het zitje ondersteund moet worden. Binnenkort wel even een foto.
OJee
Mooi, maar niet echt mijn ding.
Frame is klaar voor de coater. Ook nog even een foto van de achterkant met achterlicht en kentekenplaathouder.
Frame is klaar voor de coater. Ook nog even een foto van de achterkant met achterlicht en kentekenplaathouder.
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: zo okt 24, 2010 10:28
- Locatie: Amersfoort
Wat een gaaf kenteken! Leuk project ook.
Dondor Big '93
Uhhh, kenteken is geshopt hoor. Frame is uit '82 en begint gewoon met een M Hij staat alleen al zo lang in de schuur dat ik er nooit een nieuwe plaat voor gekocht heb.
Vandaag het frame naar de coater gebracht. Frame wordt aluminiumkleurig, zoals bij veel crossmotoren
Ook nog een paar stofhoezen (origineel XS, model 1 had die) gemonteerd. Het geheel moet wel een off-road uiterlijk krijgen. (ja, de slangenklemmen moet ik nog vervangen door nette van RVS)
Vandaag het frame naar de coater gebracht. Frame wordt aluminiumkleurig, zoals bij veel crossmotoren
Ook nog een paar stofhoezen (origineel XS, model 1 had die) gemonteerd. Het geheel moet wel een off-road uiterlijk krijgen. (ja, de slangenklemmen moet ik nog vervangen door nette van RVS)
Ik weet het, het is niet zo spectaculair als een blokrevisie, maar met dit soort dingen kan ik een hoop lol hebben: Voor en na
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Later storingen in de kabelboom, is wel 1 van de grootste rampen,
je zoekt je suf
je zoekt je suf
Big Bigger Tiger en weer Big
Nou, de kabel'boom' van dit ding is meer een kabeldraad. Alleen het hoogstnoodzakelijke is bedraad. Het meest complexe is de electronische ontsteking. Maar dat zijn maar zes draden.
OJee
OJee
hey Oene,
ik volg jouw project met veel belangstelling. heb je foto's van die straalcabine=?? en straal apparaat,wat moet ik me daar bij voor stellen, en hoe groot is de compressor waar je mee werkt? stralen gebruikt toch enorm veel lucht niet, ik heb een heel kleine straler voor carrosserie werk aan auto's om roest weg te werken maar daar kan ik maar heel even mee werken wil het echt goed gaan, al snel te weinig druk terwijl ok toch een 2 cilinder compressor heb.
Ook heb ik nu een velg leren spaken, klasse uitleg, alleen als je een wiel wil veranderen hoe meet je dan hoe lang de spaken moeten zijn, en hoe weet je hoe je de spaken verdeelt als er 40 in zitten
greetz Futurist
ik volg jouw project met veel belangstelling. heb je foto's van die straalcabine=?? en straal apparaat,wat moet ik me daar bij voor stellen, en hoe groot is de compressor waar je mee werkt? stralen gebruikt toch enorm veel lucht niet, ik heb een heel kleine straler voor carrosserie werk aan auto's om roest weg te werken maar daar kan ik maar heel even mee werken wil het echt goed gaan, al snel te weinig druk terwijl ok toch een 2 cilinder compressor heb.
Ook heb ik nu een velg leren spaken, klasse uitleg, alleen als je een wiel wil veranderen hoe meet je dan hoe lang de spaken moeten zijn, en hoe weet je hoe je de spaken verdeelt als er 40 in zitten
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Van de straalcabine heb ik geen foto, maar ik heb hem hier gekocht. Een flinke carterdeksel past er wel in, veel groter kan je niet gaan. Je moet ook nog ruimte houden om het straalpistool te kunnen bedienen. Ik heb er parelglas grit bij gekocht omdat ik er vooral aluminium mee wilde stralen. Metaal ontroesten gaat daar niet mee, dan moet je ander straalmiddel hebben. Als je die straalcabine een keer wilt lenen, be my guest. Als mijn XS project klaar is, verkoop ik dat ding. Staat alleen maar in de weg.
Je hebt inderdaad veel lucht nodig. Ik heb een hobbycompressor (van Ferm) geleend van een vriend en die is net toereikend, maar eigenlijk te klein. Als je met tussenpozen straalt gaat het wel, maar je moet er geen productie mee willen draaien.
Met 40 spaken maakt volgens mij niet zo veel uit, mits het patroon ook gekruist is. Bij een model XS heb je ook 80 spaaks wielen, maar dan is iedere spaak dubbel en in mijn Shadow zit voor ook een 80 (of 72, heb niet geteld) wiel. Dat is ook gewoon kruislings gespaakt, alleen dan erger
Als je een andere velg (ik heb nog een 18" velg liggen die eens de 17" van de Big moet vervangen) wilt spaken, zal je custom made spaken moeten kopen/laten maken. Ik heb daar geen ervaring mee. Haan wheels in Schijndel kan je daar mee helpen. Die heb ik weleens gemaild, maar het logische antwoord was natuurlijk: 'breng die zooi maar eens hier naar toe, dan kunnen we kijken'.
Je hebt inderdaad veel lucht nodig. Ik heb een hobbycompressor (van Ferm) geleend van een vriend en die is net toereikend, maar eigenlijk te klein. Als je met tussenpozen straalt gaat het wel, maar je moet er geen productie mee willen draaien.
Met 40 spaken maakt volgens mij niet zo veel uit, mits het patroon ook gekruist is. Bij een model XS heb je ook 80 spaaks wielen, maar dan is iedere spaak dubbel en in mijn Shadow zit voor ook een 80 (of 72, heb niet geteld) wiel. Dat is ook gewoon kruislings gespaakt, alleen dan erger
Als je een andere velg (ik heb nog een 18" velg liggen die eens de 17" van de Big moet vervangen) wilt spaken, zal je custom made spaken moeten kopen/laten maken. Ik heb daar geen ervaring mee. Haan wheels in Schijndel kan je daar mee helpen. Die heb ik weleens gemaild, maar het logische antwoord was natuurlijk: 'breng die zooi maar eens hier naar toe, dan kunnen we kijken'.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik moet de wielen nog uitelkaar halen om uit te vlooien
hoelang mijn nieuwe spaken moeten zijn, maar ik denk dat ik
bij JVD Wheels uitkom.
http://www.jvd-wheels.com/index.htm
Hans D
Wel een bietje uit de buurt
hoelang mijn nieuwe spaken moeten zijn, maar ik denk dat ik
bij JVD Wheels uitkom.
http://www.jvd-wheels.com/index.htm
Hans D
Wel een bietje uit de buurt
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
http://www.sapim.be/index.php?st=spokelength
Is maar een hulpje en bedoeld voor fiets wielen maar geeft een idee hoe je de spaak lengte berekent
Is maar een hulpje en bedoeld voor fiets wielen maar geeft een idee hoe je de spaak lengte berekent
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Grappig, ik zal morgen eens kijken,
kom uit de nachtdienst staan teveel getallen
kom uit de nachtdienst staan teveel getallen
Big Bigger Tiger en weer Big
Frame is eindelijk terug van de poedercoater. Heeft 6 weken geduurd... Volgens mij was hij het vergeten, na een herinneringsmailtje (1, 2, 3, 4, komt er nog wat van?), was het ineens klaar.
Hele zondagmiddag geklust. Alle grote onderdelen zitten weer aan elkaar. Ik heb het blok op zijn zijkant gelegd en daar het frame omheen gelegd. Dat ging goed. Foto:
Zo,, hij staat weer op zijn wielen. Heidenau K60 eronder. Tank en zitje moeten nog gespoten worden (en de voorband zit er verkeerd om op...)
Ojee
Fotoos:
Ojee
Fotoos: