Van de straalcabine heb ik geen foto, maar ik heb hem
hier gekocht. Een flinke carterdeksel past er wel in, veel groter kan je niet gaan. Je moet ook nog ruimte houden om het straalpistool te kunnen bedienen. Ik heb er parelglas grit bij gekocht omdat ik er vooral aluminium mee wilde stralen. Metaal ontroesten gaat daar niet mee, dan moet je ander straalmiddel hebben. Als je die straalcabine een keer wilt lenen, be my guest. Als mijn XS project klaar is, verkoop ik dat ding. Staat alleen maar in de weg.
Je hebt inderdaad veel lucht nodig. Ik heb een hobbycompressor (van Ferm) geleend van een vriend en die is net toereikend, maar eigenlijk te klein. Als je met tussenpozen straalt gaat het wel, maar je moet er geen productie mee willen draaien.
Met 40 spaken maakt volgens mij niet zo veel uit, mits het patroon ook gekruist is. Bij een model XS heb je ook 80 spaaks wielen, maar dan is iedere spaak dubbel en in mijn Shadow zit voor ook een 80 (of 72, heb niet geteld) wiel. Dat is ook gewoon kruislings gespaakt, alleen dan erger
Als je een andere velg (ik heb nog een 18" velg liggen die eens de 17" van de Big moet vervangen) wilt spaken, zal je custom made spaken moeten kopen/laten maken. Ik heb daar geen ervaring mee. Haan wheels in Schijndel kan je daar mee helpen. Die heb ik weleens gemaild, maar het logische antwoord was natuurlijk: 'breng die zooi maar eens hier naar toe, dan kunnen we kijken'.