Ik ben van plan om de vering van mijn EXC300 te laten afstellen op mijn gewicht.
De vering is nog standaard en toe aan een beurtje, en aangezien ik met de hele bepakking ruim 95 kilo weeg hoop ik er zeker baat bij te hebben..
Ik zit zelf te denken aan Reiger of van Laar.
Wat zijn jullie ervaringen met deze bedrijven? Of hebben jullie andere suggesties?
Ik ben niet van plan om bijvoorbeeld helemaal naar Brabant te gaan, hoop het een beetje in de buurt te kunnen houden.
Graag jullie tips/ervaringen!
B.v.d.
Jan Willem
vering laten afstellen
Moderator: ghulst
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Jw,
vering aanpassen voor 95kg is zeker nodig. Standaard staan ze op 80kgs.
Ik denk dat beidde de info hebben om hem goed af te stellen, dus... andere hebben misschien een mening.
Maar zou je mij eens je rijhoogtes willen doorgeven. Voor en achter.
en je voorspanning op je achterveer?
vering aanpassen voor 95kg is zeker nodig. Standaard staan ze op 80kgs.
Ik denk dat beidde de info hebben om hem goed af te stellen, dus... andere hebben misschien een mening.
Maar zou je mij eens je rijhoogtes willen doorgeven. Voor en achter.
en je voorspanning op je achterveer?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Mooi naar van Laar brengen die regelt dat perfect!jwrtuning schreef:Ik ben van plan om de vering van mijn EXC300 te laten afstellen op mijn gewicht.
De vering is nog standaard en toe aan een beurtje, en aangezien ik met de hele bepakking ruim 95 kilo weeg hoop ik er zeker baat bij te hebben..
Ik zit zelf te denken aan Reiger of van Laar.
Wat zijn jullie ervaringen met deze bedrijven? Of hebben jullie andere suggesties?
Ik ben niet van plan om bijvoorbeeld helemaal naar Brabant te gaan, hoop het een beetje in de buurt te kunnen houden.
Graag jullie tips/ervaringen!
B.v.d.
Jan Willem
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Ik breng de vering altijd naar Van Laar,uitstekende service
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oke jongens!
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik nu wel weet waar ik naar toe ga..
@Huskie: Als ik het spul voor elkaar heb laat ik je de settings wel weten!
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik nu wel weet waar ik naar toe ga..
@Huskie: Als ik het spul voor elkaar heb laat ik je de settings wel weten!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Hey JW, ik heb mijn vering net opgehaald bij Van Laar, moet 'em er nog wel opzetten. Ik wil ém wel een keer brengen en halen; het is praktisch bij mij om de hoek en hoef jij geen vrij te nemen. Dat heb ik toen ook met de voorpoten van Roy gedaan. Als je zondag langs komt, kun je de veer meenemen en breng ik ém naar Van Laar tijdens zijn werktijden.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
@ Huskie: eerlijk gezegd weet ik de settings niet uit mijn hoofd, maar weet wel dat er weinig meer te stellen valt. De vering is sinds 2008 nog nooit er onder weg geweest.. Standaard is volgens mij afgesteld op 72 kilo, dus ik zit al ruim over de max..
@Silbertanne: Ik bel je nog. Proficiat met je verjaardag trouwens!
Gr. JW
@Silbertanne: Ik bel je nog. Proficiat met je verjaardag trouwens!
Gr. JW
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Afgelopen zaterdag de vering naar Reiger gebracht.
A.s. zaterdag weer ophalen
Met tevredenheidsgarantie!
Als het niet naar wens is wordt het kostenloos aangepast volgens Tonnie.
Goede service dus!
A.s. zaterdag weer ophalen
Met tevredenheidsgarantie!
Als het niet naar wens is wordt het kostenloos aangepast volgens Tonnie.
Goede service dus!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Ik heb een nieuwe KTM 450EXC (2011 factory edition) gekocht.
Mijn gewicht zit rond de 100kg. Kun je dan toch met de standaard veer rijden als ik de ingaande demping harder zet?
Mijn gewicht zit rond de 100kg. Kun je dan toch met de standaard veer rijden als ik de ingaande demping harder zet?
nu nog wel, maar ik denk dat je binnen het jaar wel gaat overwegen om zwaardere veren te kopen. ik had in 2006 een nieuwe exc gekocht, de std vering was voor een rijder van 72 kg. je merkt het wel na verloop van tijd.
ik ben trouwens zeer te spreken over mijn reiger modificatie
ik ben trouwens zeer te spreken over mijn reiger modificatie
Laatst gewijzigd door jwrtuning op wo sep 07, 2011 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
n
verstand op nul en nadenken
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Barry?barry! schreef:n
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Een standaard veer is dan veel te slap om de verhouding statische inzak en met belasting goed te krijgen (100 kg eigen gewicht). Voor de riding inzak moet je dan veel te veel veervoorspanning geven, wat rijtechnisch niet goed komt. Gewoon een veer voor 100 kg monterenRolando schreef:Ik heb een nieuwe KTM 450EXC (2011 factory edition) gekocht.
Mijn gewicht zit rond de 100kg. Kun je dan toch met de standaard veer rijden als ik de ingaande demping harder zet?
Dank je wel.
Heb inmiddels met de dealer afgesproken bij de eerste 500km beurt dit te laten aanpassen.
Bij mijn Honda had ik de veervoorspanning wel dusdanig verstelt dat de dynamische veerweg volgens het boekje was, bij de KTM haal ik het niet.
Heb inmiddels met de dealer afgesproken bij de eerste 500km beurt dit te laten aanpassen.
Bij mijn Honda had ik de veervoorspanning wel dusdanig verstelt dat de dynamische veerweg volgens het boekje was, bij de KTM haal ik het niet.
Je hebt absoluut stijvere veren nodig. De juiste veer is nodig om jouw gewicht op de juiste rijhoogte te houden, zodat er genoeg veerweg overblijft om obstakels te absorberen. Als je de halve veerweg al verbruikt door alleen maar op de motor te gaan zitten, dan voelt jouw motor dus.. juist: als een motor met maar de halve veerweg. Knotshard.Rolando schreef:Dank je wel.
Heb inmiddels met de dealer afgesproken bij de eerste 500km beurt dit te laten aanpassen.
Bij mijn Honda had ik de veervoorspanning wel dusdanig verstelt dat de dynamische veerweg volgens het boekje was, bij de KTM haal ik het niet.
Voorspanning overdreven opvoeren om toch aan rijhoogte te komen helpt ook niet: de motor zakt nu uit zichzelf niet meer in zijn veren, en als je over terrein gaat rijden klapt de vering te hard in zijn eindstand en spreekt te stijf aan. Geeft ook een 'hard' gevoel.
Stijvere veren dus, voor zachtere vering. Stap 1 op weg naar een vliegend tapijt..
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
En weet ook iemand hoe het zit met een 620 lc4 super competition als je rond de 100kg
weegt is dat nog voldoende of moeten er dan ook andere veren in.
weegt is dat nog voldoende of moeten er dan ook andere veren in.
Zoals Folie als schreef:
"Je hebt absoluut stijvere veren nodig. De juiste veer is nodig om jouw gewicht op de juiste rijhoogte te houden, zodat er genoeg veerweg overblijft om obstakels te absorberen. Als je de halve veerweg al verbruikt door alleen maar op de motor te gaan zitten, dan voelt jouw motor dus.. juist: als een motor met maar de halve veerweg. Knotshard.
Voorspanning overdreven opvoeren om toch aan rijhoogte te komen helpt ook niet: de motor zakt nu uit zichzelf niet meer in zijn veren, en als je over terrein gaat rijden klapt de vering te hard in zijn eindstand en spreekt te stijf aan. Geeft ook een 'hard' gevoel.
Stijvere veren dus, voor zachtere vering. Stap 1 op weg naar een vliegend tapijt.."
Geldt voor iedere motor. Naar de dealer, en voor en achter je veren aan (laten) passen . Vergeet niet dat je demping ook anders wordt met stuggere veren, dus ook dat zal aangepakt moeten worden.
"Je hebt absoluut stijvere veren nodig. De juiste veer is nodig om jouw gewicht op de juiste rijhoogte te houden, zodat er genoeg veerweg overblijft om obstakels te absorberen. Als je de halve veerweg al verbruikt door alleen maar op de motor te gaan zitten, dan voelt jouw motor dus.. juist: als een motor met maar de halve veerweg. Knotshard.
Voorspanning overdreven opvoeren om toch aan rijhoogte te komen helpt ook niet: de motor zakt nu uit zichzelf niet meer in zijn veren, en als je over terrein gaat rijden klapt de vering te hard in zijn eindstand en spreekt te stijf aan. Geeft ook een 'hard' gevoel.
Stijvere veren dus, voor zachtere vering. Stap 1 op weg naar een vliegend tapijt.."
Geldt voor iedere motor. Naar de dealer, en voor en achter je veren aan (laten) passen . Vergeet niet dat je demping ook anders wordt met stuggere veren, dus ook dat zal aangepakt moeten worden.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250