uitlaat ktm

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

hallo

ik zoek een uitlaat voor een ktm 250 sx uit 2007.
hoeft geen orginele te zijn maar mag wel.
heeft meschien 1 van jullie nog zo'n uitlaat liggen?
mijn eigen uitlaat is geknikt in de voor bocht.
en ik denk dat dat niet te maken is


mvg roelof
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Hoe erg is de knik? bij andre motors hebben ze een tooltje gemaakt dat ze druk zetten dmv de compressor op de bocht. Vervolgens gaan ze de deuk/knik heetstoken en door de druk in de bocht wordt deze er dan uitgedrukt. Misschien een oplossing voor je :?:
Allways replace the cheapest parts first :P
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

ja ik wil hem deze week even proberen warm te stoken.
met er wat druk op
maar ik denk.
als iemand nog wat heeft liggen is ook wel makkelijk.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Bosje schreef:Hoe erg is de knik? bij andre motors hebben ze een tooltje gemaakt dat ze druk zetten dmv de compressor op de bocht. Vervolgens gaan ze de deuk/knik heetstoken en door de druk in de bocht wordt deze er dan uitgedrukt. Misschien een oplossing voor je :?:
Errug gevaarlijk om dat met perslucht te doen...
Je kunt ook wachten tot het gaat vriezen dan dan de bocht buiten leggen met de knik in het laagste punt en gevuld met water.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

folie schreef:
Bosje schreef:Hoe erg is de knik? bij andre motors hebben ze een tooltje gemaakt dat ze druk zetten dmv de compressor op de bocht. Vervolgens gaan ze de deuk/knik heetstoken en door de druk in de bocht wordt deze er dan uitgedrukt. Misschien een oplossing voor je :?:
Errug gevaarlijk om dat met perslucht te doen...
Je kunt ook wachten tot het gaat vriezen dan dan de bocht buiten leggen met de knik in het laagste punt en gevuld met water.
De techniek met perslucht en verhitten wordt wel veel toegepast door de specialisten, normaal gesproken met zeer goed resultaat :D
henkie119
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 30, 2009 17:07
Locatie: drenthe

hey

nou ik heb hem warm gestookt en met lucht op druk geperst.
de knik is er wel een beetje uit maar niet goed genoeg.
ik zoek nog wel even door.
of het wordt een nieuwe

mvg henkie
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

henkie119 schreef:hey

nou ik heb hem warm gestookt en met lucht op druk geperst.
de knik is er wel een beetje uit maar niet goed genoeg.
ik zoek nog wel even door.
of het wordt een nieuwe

mvg henkie
Hallo Henkie, neem maar even contact op met Jan Harkink van HMX parts en ws. komt het hier helemaal goed met je uitlaat :idea:

HMXParts
Jan Harkink
koopsdijk 2a
Lochem
e-mail: info@hmxparts.nl
Telefoon: 0573-256152
Fax: 0573-421126
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Joop schreef:
folie schreef:
Bosje schreef:Hoe erg is de knik? bij andre motors hebben ze een tooltje gemaakt dat ze druk zetten dmv de compressor op de bocht. Vervolgens gaan ze de deuk/knik heetstoken en door de druk in de bocht wordt deze er dan uitgedrukt. Misschien een oplossing voor je :?:
Errug gevaarlijk om dat met perslucht te doen...
Je kunt ook wachten tot het gaat vriezen dan dan de bocht buiten leggen met de knik in het laagste punt en gevuld met water.
De techniek met perslucht en verhitten wordt wel veel toegepast door de specialisten, normaal gesproken met zeer goed resultaat :D
Als je maar weet waar je mee bezig bent. Realizeer je dat een bar overeen komt met een druk van 1kg per vierkante centimeter.
[disclaimer: ik weet het, druk mag eigenlijk niet in kilogrammen, maar het is denk ik wel duidelijk]
Ik zou niet graag 7 bar op zo'n ding zetten en 'm dan kersrood stoken.
Plaats reactie