Wow een heel verslag.zappa.suzuki schreef:De 600 weegt 130kg + 15 benz maakt 145kg max,spgoesdakar schreef:Het is een oude vork die uit een ktm 600 komt.
Deze zijn wat kleiner qua diameter dan de nieuwe.
Als je het heel mooi hebt gedaan weegt die van jou 160 + 29L = 189kg max, das bijna 1/3 meer dan de vork op berekent is..
@ HKL, daar weet jij meer van af dan ik
maar in het geval van Iwan's rally BIG ligt het er aan of hij achter hoger op de poten staat en hoeveel + of de achterbrug langer of korter is en hoe gelinkt..
Stel dat ie achter 35mm hoger staat, de achterbrug en link uitslag zo zijn dat de lengte tussen de wielen gelijk blijft en het stuur gedrag dus ook dan maakt die 35mm meer veerweg waarschijnlijk niks meer uit..
Voor de zekerheid mischien de veren uit de poten en compleet indrukken en kijken of het wiel het frame raakt, zo ja poten iets laten zakken in de kroonplaten..
Als ik een eigen BIG zou voorzien van Extremes dan zou ik wel een andere achter vering er op zetten maar een andere brug waarschijnlijk niet, das veel werk en de oude brug is best stijf..
Dus wat hoger achter, zorge dat de tandwiel verhouding en ketting lengte zo zijn dat het wiel redelijk ver naar achter staat en de poten iets laten zakken in de kroonplaten
Niet echt netjes maar als ik er aan begi dan wil ik het wel binnen een jaar klaar hebben.. Iwan is iets langer bezig
De big is inderdaad ong 35mm hoger dan orgineel.
Door allle aanpassingen en het verwijderen van alle onnodige zooi hoop ik aan een gewicht van 190kg afgetankt te komen.
De meeste gewichtsbeparing zit in de achterkant (brug, veering, alu achterframe, uitlaat).
door de verandering aan devoorkant raakt ie ook aardig wat grammetjes kwijt.