Rallyweekend 28/30 Januari 2011

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

zappa.suzuki schreef:
spgoesdakar schreef:Het is een oude vork die uit een ktm 600 komt.
Deze zijn wat kleiner qua diameter dan de nieuwe.
De 600 weegt 130kg + 15 benz maakt 145kg max,
Als je het heel mooi hebt gedaan weegt die van jou 160 + 29L = 189kg max, das bijna 1/3 meer dan de vork op berekent is..

@ HKL, daar weet jij meer van af dan ik :wink:
maar in het geval van Iwan's rally BIG ligt het er aan of hij achter hoger op de poten staat en hoeveel + of de achterbrug langer of korter is en hoe gelinkt..

Stel dat ie achter 35mm hoger staat, de achterbrug en link uitslag zo zijn dat de lengte tussen de wielen gelijk blijft en het stuur gedrag dus ook dan maakt die 35mm meer veerweg waarschijnlijk niks meer uit..
Voor de zekerheid mischien de veren uit de poten en compleet indrukken en kijken of het wiel het frame raakt, zo ja poten iets laten zakken in de kroonplaten..

Als ik een eigen BIG zou voorzien van Extremes dan zou ik wel een andere achter vering er op zetten maar een andere brug waarschijnlijk niet, das veel werk en de oude brug is best stijf..
Dus wat hoger achter, zorge dat de tandwiel verhouding en ketting lengte zo zijn dat het wiel redelijk ver naar achter staat en de poten iets laten zakken in de kroonplaten :wink:

Niet echt netjes maar als ik er aan begi dan wil ik het wel binnen een jaar klaar hebben.. Iwan is iets langer bezig :wink:
Wow een heel verslag.
De big is inderdaad ong 35mm hoger dan orgineel.
Door allle aanpassingen en het verwijderen van alle onnodige zooi hoop ik aan een gewicht van 190kg afgetankt te komen.
De meeste gewichtsbeparing zit in de achterkant (brug, veering, alu achterframe, uitlaat).
door de verandering aan devoorkant raakt ie ook aardig wat grammetjes kwijt.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als je een roadbook trainings maatje zoekt voor de lange halen weet je me te vinden :wink:

Maar sprak Zot vandaag, die zag op de foto dus het zelfde als ik..
weet niet of je die voorvering al hebt laten aanpassen op het BIG gewicht?
Zo niet stuur HKL eens een mailtje over een setje betaalbare WP extremes zoals die in m'n oranje gebakje zitten..
balhoofdpen overpersen is niet het werk :wink:

Ridge stuiterde er een paar x hard af met niet aangepaste voorvork en vermoed dat Shifty daar door ook aardig wat herstel werk heeft gehad..

vering goed hebben is belangrijker dan gewicht, als de vering goed is rijd dat ding stukken lekkerder dan de KTM van mij.. BIG blok heeft zo'n lekker koppel onderin 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

De bedoeling is om de gehele veering aan te laten passen aan de motor.
Dit wil ik laten doen.
Wat betreft het trainen weet ik je te vinden
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leuk iwan!

Dit weekend is iets te snel maar ik ben wel van plan om met mijn rally big ook aan dit soort dingen mee te doen.

Qua voor gering bekijk ik het zo, als het uit een crosser komt die sprongen van 20 meter maakt moet het ook goedgaan in een big.

Succes en hou ons op de hoogte van je activiteiten en verbouwingen.

Josja
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

waar is het luchtfilterhuis gebleven??
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

plat ktm koektrommeltje met foam-filter aan de linkerzijde langs de shock
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

was het niet eenvoudiger geweest een Dr blok in een KTM te hangen??
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

das nep :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:was het niet eenvoudiger geweest een Dr blok in een KTM te hangen??
Zedde gij ut mar
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

oeps
tis oranje en niet zo snel meer........................
nun uitgeperste orange
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

zeau die leo is goed met plaatjes.. :P
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
HLK
Berichten: 33
Lid geworden op: do mei 27, 2010 15:22

Leo schreef:
futurist schreef:was het niet eenvoudiger geweest een Dr blok in een KTM te hangen??
Zedde gij ut mar
Pas op, zo kan er stof in je balhoofdlager komen. :roll:
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Vraag beantwoord? :wink:
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hmm zie geen gebroken frame maar een gebroken balhoofdpen..

ga toch eens meten of het BIG blok in m'n KTM frame past.. :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Yo Iwan

Jij hebt een lekker fris weekend :wink:
Leuk gehad en alles heel gebleven?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Het weekend was goed voor elkaar.
Gezellig, mooie rit en alles goed verzorgd.
Wel erg koud.
Alleen de big heeft me aan het einde van de rit in de steek gelaten.
Als eerste begon de koppeling te slippen en direct daarna de ketting door midden getrokken en een tand afgebroken van het voortandwiel. Dit gebuurde op het einde van de rit dus de laatste etappe voor 25km over de weg heb ik niet meer gereden wel erg jammer :wink: -.
Helaas kregen we het niet voor elkaar de ketting te repareren om dat hij te beschadigd was.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ai.. koppeling en ketting :(
hoe krijg je dat voor elkaar?
carter nog wel heel?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

domme pech.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

koppeling is bij mij ook al twee keer erdoor gegaan.
Suzuki in zijn algemeenheid is gevoelig op dat vlak, ook de bediening van de koppeling zou je naar de sr42 sr43 uitvoering moeten aanpassen en dan een paar Lucas platen en versterkte veren erin en je bent ok, Naar de oer wel een paar plaatjes voor reserve mee nemen.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:was het niet eenvoudiger geweest een Dr blok in een KTM te hangen??
nu met beelden waarom niet

pfff...dat poppenspul uit matighofen kan ook nergens tegen wa.
:wink:

LEO
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Leo schreef:
futurist schreef:was het niet eenvoudiger geweest een Dr blok in een KTM te hangen??
nu met beelden waarom niet

pfff...dat poppenspul uit matighofen kan ook nergens tegen wa.
:wink:

LEO
Sorry Leo.
Ik moet iets bekennen. Mischien komt hier daadwerkelijk ook ooit een KTM.
Ik vind de 690r wel echt iets voor mij.
dus ik ben erg voorzichtig met mijn uitspraken in de toekomst :wink:
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

spgoesdakar schreef: Sorry Leo, Ik moet iets bekennen. .................
Altijd al een vermoeden gehad.
:lol:

Als we hier toch allemaal een comming out hebben dan doe ik er maar meteen de mijne bij: kvind deze wel heel mooi als opvolger van de cr250

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol:

CRF450[x] toch? dome ding loopt net zo hard als m'n 640 en is wat lichter.. twijfel tussen die en de 690R
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Zijn dat die dingen die je eerst op een karretje moet zetten
om er op te kunnen rijden :shock: en dan weer op een karretje naar huis :D

Dus een zogenaamde karretjes motor :mrgreen:





handig :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop, CRF450X en de 690R zijn beide op kenteken en rijden de paris dakar uit op 1 blok.. [ nu ja de crf 450x honda in in ieder geval, maar rijd wel iets minder lekker op de snelweg maar loopt dus wel net zo hard als m'n LC4 KTM 640]

Ik heb geen rijbewijs voor een blik dus geen aanhang tuf voor mij.. en Iwan houd ook van een echte motor.. :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie