Weet iemand nog een goed adressje,in het noorden des lands, die gespecialiseerd is in 2-takt revisie??..........
M`n 200 exc heeft vant weekend de geest gegeven vandaar......
Alvast bedankt!
2-takt revisie.....
Moderator: ghulst
Mulders Motoren in Veendam
Henk Pel in Grootegast
Mans Engel in Westeremden
jan Hogenberg in Tynaarlo
Beun ( ikzelf ) in Vlagtwedde
Henk Pel in Grootegast
Mans Engel in Westeremden
jan Hogenberg in Tynaarlo
Beun ( ikzelf ) in Vlagtwedde
Nog een stem voor Beun de haas!
http://www.youtube.com/watch?v=1r6Evtjq ... re=related
(Gekheid natuurlijk, ik beun zelf ook bij het leven en zou hem met een gerust hart bij een of andere mario2t achterlaten! )
http://www.youtube.com/watch?v=1r6Evtjq ... re=related
(Gekheid natuurlijk, ik beun zelf ook bij het leven en zou hem met een gerust hart bij een of andere mario2t achterlaten! )
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Ja ,dit voor de top segment(of je moet veel geld over hebben)PATR-1 schreef:Iemand ervaring met Heja-Tuning in Assen??........
Anders zou ik naar Flonk Tuning in Houtigehage gaan, echt een vakman.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
He-Ja is een begrip . . met bijbehorend prijskaartje . .
Wat ben je van plan? Blok uit elkaar, vers in elkaar en klaar, of ook tunen?
In het eerste geval kun je beter een beun zoeken. Ben je naast de onderdelen met 75 tot 100 euro loon klaar.
Motorzaak rekent gauw 50 euri ex. de btw-tjes
Wat ben je van plan? Blok uit elkaar, vers in elkaar en klaar, of ook tunen?
In het eerste geval kun je beter een beun zoeken. Ben je naast de onderdelen met 75 tot 100 euro loon klaar.
Motorzaak rekent gauw 50 euri ex. de btw-tjes
Alleen reviseren en ervoor zorgen dat ie weer een tijd meegaat.
Net de cilinder eraf gehaald en de zuiger is sowieso overleden!
Zitten allemaal metalen `splinters` op de bovenzijde van de zuiger en aan de binnenzijde van de kop precies hetzelfde........
Big end lijkt nog intact,geen speling........
Wel veel slijpsel op de kruk....??
Blok zal uit elkaar moeten en dan kijken wat de totale schade is.
Arme 200 EXC`tje!!
Net de cilinder eraf gehaald en de zuiger is sowieso overleden!
Zitten allemaal metalen `splinters` op de bovenzijde van de zuiger en aan de binnenzijde van de kop precies hetzelfde........
Big end lijkt nog intact,geen speling........
Wel veel slijpsel op de kruk....??
Blok zal uit elkaar moeten en dan kijken wat de totale schade is.
Arme 200 EXC`tje!!
Ja, te voorkomen.PATR-1 schreef:onnodig??..... bedoel je te voorkomen??....
Maar wellicht niet door jou, maar door de vorige eigenaar?
Dit soort schades komen van water, bevoorbeeld omvallen in een sloot, daardoor ontstaat roestvorming met het gevolg dat het bigend lager de geest geeft. Die zuiger is gezandstraald door het bigend lager dat los liet. Of gewoon te lang doorrijden met een bigend, en/of slecht onderhoud luchtfilter etc.
Maar..... eenmaal weer helemaal in orde, weer een prima motortje.
Laat even goed naar die nikasil kijken, en opmeten. Mocht je cilinder erg onrond zijn, en je zou het niet verhelpen, krijg je met een nieuwe zuiger etc weer snel problemen.
Misschien ben je aan een nieuwe nikasil toe.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Yep , moet dus ook nieuw bigend in en ook je krukaslagers zullen aan beurt zijn. "Schade" (duits).
Zijdelingse (axiale) speling moet aanwezig zijn (+/- 0.5mm), radiale moet echter minimaal zijn, (ligt meestal tussen de 0.02 en 0.04mm, afhankelijk wat er voorgeschreven wordt.
Misschien dat er ook wat tussen het bigend en de krukwangen zit of je lager is geheel aan gort waardoor alle speling weg is.
Edit: wat typo's eruit gehaald
Zijdelingse (axiale) speling moet aanwezig zijn (+/- 0.5mm), radiale moet echter minimaal zijn, (ligt meestal tussen de 0.02 en 0.04mm, afhankelijk wat er voorgeschreven wordt.
Misschien dat er ook wat tussen het bigend en de krukwangen zit of je lager is geheel aan gort waardoor alle speling weg is.
Edit: wat typo's eruit gehaald
Laatst gewijzigd door gassen op do dec 16, 2010 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Yep, bigend sowieso vervangen al voelt het nog goed ,voor die paar tientje's extra nooit het risico nemen.Je hebt nu immers toch het blok uitelkaar liggen, dan meteen alles goed aanpakken en je hebt weer voor tijden een fris machientje.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Oh wat zonde. Ga maar uit van nieuw zuiger, big end en krukaslagers.
Mogelijk nieuwe nicasil...
Speling op een big end kun je praktisch niet voelen. Alleen meten, fabikant toleranties zijn daarbij leidend.
Over HeJa te Assen: zeker een vakman, en over prijs heb ik nooit te klagen gehad. Volgens mij onterecht dit soort opmerkingen, wellicht dat het bij hem duur wordt als hij gaat tunen maar dat is een heel ander verhaal. Hij kan ook de toleranties opmeten en een gedegen advies geven.
Om nog maar te zwijgen hoe andere mensen een krukas uitklokken....
Ik zou naar een prof gaan. Spul is te duur voor knoeiwerk.
Mogelijk nieuwe nicasil...
Speling op een big end kun je praktisch niet voelen. Alleen meten, fabikant toleranties zijn daarbij leidend.
Over HeJa te Assen: zeker een vakman, en over prijs heb ik nooit te klagen gehad. Volgens mij onterecht dit soort opmerkingen, wellicht dat het bij hem duur wordt als hij gaat tunen maar dat is een heel ander verhaal. Hij kan ook de toleranties opmeten en een gedegen advies geven.
Om nog maar te zwijgen hoe andere mensen een krukas uitklokken....
Ik zou naar een prof gaan. Spul is te duur voor knoeiwerk.
Heb je inmiddels de oorzaak van de 'verdwaalde' metaaldelen al gevonden dan? En hoe lang is de motor in je bezit?
Lijkt eerder een versnipperd krukaslager maar je zult zien dat ie gewoon veelte arm staat afgesteld, rij je hem na 2 wk weer kapot
En lijkt die pakking nou gesmolten?
Lijkt eerder een versnipperd krukaslager maar je zult zien dat ie gewoon veelte arm staat afgesteld, rij je hem na 2 wk weer kapot
En lijkt die pakking nou gesmolten?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
bigend lager opzich is niet duur nee, het balanceren wel..klaas tt350 schreef:Yep, bigend sowieso vervangen al voelt het nog goed ,voor die paar tientje's extra nooit het risico nemen.Je hebt nu immers toch het blok uitelkaar liggen, dan meteen alles goed aanpakken en je hebt weer voor tijden een fris machientje.
edit:
er is wel een 'trucje' om te testen op speling, maar daarvoor moet je de krukas uitgebouwd hebben.
dan pak je hem op aan de drijfstang, zo laat je hem hangen, en dan mep je er met je andere hand recht op (op de drijfstang ja) als ie dan 'tok' zegt istie gaar, tikt hij niet, dan zit het goed.
je moet het wel een paar keer gedaan hebben om het fatsoenlijk te voelen, maar als hij echt gaar is merk je het zo op deze manier.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Ik was 30 euro kwijt voor balanceren, dus valt ook best wel mee.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik 270 incl nieuwe drijfstang+big end
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Wat raden jullie aan ter vervanging: orgineel, prox of wiseco??
En zit hier kwalitatief veel verschil tussen??
Vant weekend word het blokje gesplit dus dan weet ik meer.......
Duimen maar!!
Bedankt voor alle info jongens!!!!
En zit hier kwalitatief veel verschil tussen??
Vant weekend word het blokje gesplit dus dan weet ik meer.......
Duimen maar!!
Bedankt voor alle info jongens!!!!
hey patrick jonge we leven met je mee.
zondag maar ff knallen of niet.
of haal je dat niet.hahahahhahahah
zondag maar ff knallen of niet.
of haal je dat niet.hahahahhahahah
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Origineel = Vertex, is niet erg duur en heeft zijn duurzaamheid wel bewezen, aanrader dus.
Big end voor mijn 250 kostte ook ruim in de 200.- trouwens, incl nieuwe drijfstang & balanceren. Meeste motorzaken besteden dit uit dus dat komt altijd prima voor elkaar
Big end voor mijn 250 kostte ook ruim in de 200.- trouwens, incl nieuwe drijfstang & balanceren. Meeste motorzaken besteden dit uit dus dat komt altijd prima voor elkaar