Na een tijdje op een Honda Dominator gereden te hebben ga ik nu dan toch richting KTM Adventure... Alleen 10.000 euro is voor mij een beetje aan de hoge kant voor een nieuwe, gebruikt 2001/2002 is meer mijn richting... Nu zijn er zat in Duitsland te koop, maar liever gewoon een nederlander....
Rondgekeken op internet maar het aanbod valt onzettend tegen, wie-o-wie heeft er nog tips voor motorzaken etc etc????
gebruikte Adventure
Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Hier een paar duitse links;
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8872
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8870
Heb je een beetje idee van duitse prijzen.
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8872
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8870
Heb je een beetje idee van duitse prijzen.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zijn toch een stukje goedkopen in Duitsland lijkt mij...
Nu heb ik een aardige 620 Adventure gevonden (moet er nog op rijden) nu is het volgens de eigenaar een 1999'er wat mij sterkt lijkt aangezien dit dus echt een 1997'er is volgens het internet (grijs blok). Overjarig model?
Anyway, na 1997 zijn er een aantal model wijzigingen geweest met betrekking op inhoud/vering/caburateur etc etc wat zijn nu de voor/tegens van zo'n 620 tov een nieuwere 640 (laten we de prijs even erbuiten)....
Thx
Nu heb ik een aardige 620 Adventure gevonden (moet er nog op rijden) nu is het volgens de eigenaar een 1999'er wat mij sterkt lijkt aangezien dit dus echt een 1997'er is volgens het internet (grijs blok). Overjarig model?
Anyway, na 1997 zijn er een aantal model wijzigingen geweest met betrekking op inhoud/vering/caburateur etc etc wat zijn nu de voor/tegens van zo'n 620 tov een nieuwere 640 (laten we de prijs even erbuiten)....
Thx
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
hier vindt je veel info;
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... l?#2368ktm
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... l?#2368ktm
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
in bestandsformaat. Ik zei ook niet dat de foto's gelijk warende ex zot schreef:Nee hoor, de foto van 99 is kleiner.
Maar als je kijkt naar de stand van de spaken, ventiel, noppen, remschijf, reflecties, ... lijkt het er erg veel op dat iemand voor het eten thuis wilde zijn.
Misschien zijn de motoren wel hetzelfde, maar de Dakar '98 sticker zal toch wel vervangen zijn door een '99 exemplaar? Zo speciaal was Dakar 98 toch ook niet voor KTM?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
2 foto's die ik vind van de '99 er Adventure R:
Lijkt dezelfde foto te zijn, maar zonder Dakar sticker en met ingephotoshopte achtergrond.
Andere foto, maar eerlijk gezegd lijkt het me dezelfde motor.
Je kunt nog even op de onderdelen CD (heb je die nog aan het werk gekregen?) of op 1 van die US sites met parts lists kijken of er verschillen zijn. Ik vermoed dat de onderdelen CD de bron is van veel foto's op het web, maar ik heb 'm niet bij de hand om te controleren.
Lijkt dezelfde foto te zijn, maar zonder Dakar sticker en met ingephotoshopte achtergrond.
Andere foto, maar eerlijk gezegd lijkt het me dezelfde motor.
Je kunt nog even op de onderdelen CD (heb je die nog aan het werk gekregen?) of op 1 van die US sites met parts lists kijken of er verschillen zijn. Ik vermoed dat de onderdelen CD de bron is van veel foto's op het web, maar ik heb 'm niet bij de hand om te controleren.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Ex-Zot:
Volgens mij rijd je zelf ook een 620'r (piccie op horizons), kun jij iets zeggen over de verschillen tussen een 620'er en en wat meer recentere 640 (na 2000)? Ben met name geintereseerd in wat praktische tips over het motortje (onderhoud, betrouwbaarheid, trillingen, balansas etc etc).
Ben van plan om naar Vladivodstok (Siberie) te rijden van de zomer en op zich weet ik ook wel dat je dat op elke brommer kan halen maar toch liefst op een KTM Adventure. Ik zet een beetje te zeuren met het prijsverschil tussen een '97 en 2000'r van enkele duizenden euros en vraag me af als dat het echt waard is....
Bedankt!
Volgens mij rijd je zelf ook een 620'r (piccie op horizons), kun jij iets zeggen over de verschillen tussen een 620'er en en wat meer recentere 640 (na 2000)? Ben met name geintereseerd in wat praktische tips over het motortje (onderhoud, betrouwbaarheid, trillingen, balansas etc etc).
Ben van plan om naar Vladivodstok (Siberie) te rijden van de zomer en op zich weet ik ook wel dat je dat op elke brommer kan halen maar toch liefst op een KTM Adventure. Ik zet een beetje te zeuren met het prijsverschil tussen een '97 en 2000'r van enkele duizenden euros en vraag me af als dat het echt waard is....
Bedankt!
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
hier heb je nog een goede link voor je siberie-reis;
http://shaun.munro.com/
http://shaun.munro.com/
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Ze zijn beide zeer betrouwbaar, nadat er een expert aan gewerkt heeft.gozell schreef:Ex-Zot:
Volgens mij rijd je zelf ook een 620'r (piccie op horizons), kun jij iets zeggen over de verschillen tussen een 620'er en en wat meer recentere 640 (na 2000)? Ben met name geintereseerd in wat praktische tips over het motortje (onderhoud, betrouwbaarheid, trillingen, balansas etc etc).
Ben van plan om naar Vladivodstok (Siberie) te rijden van de zomer en op zich weet ik ook wel dat je dat op elke brommer kan halen maar toch liefst op een KTM Adventure. Ik zet een beetje te zeuren met het prijsverschil tussen een '97 en 2000'r van enkele duizenden euros en vraag me af als dat het echt waard is....
Bedankt!
De kilometerstand en het type gebruik is belangrijker als de leeftijd.
BTW ik heb een komplete alu kofferset (dwz 2 grote zijkoffers en een topkoffer, alles afsluitbaar, incl bevestigings matriaal en dragers) voor een adventure liggen.
Hallo!
Mede door de positieve verhalen in moto 73 over de adventure heb ik recentelijk een proefrit gemaakt op een KTM 1 cil. Helaas geen adventure maar een 620sm. Het ging mij puur om hoe het blok loopt en uiteraard kan je het sturen niet vergelijken. Wel spectaculair trouwens om daar een dijkje mee af te rijden. Maar wat ik boven al vond dat die motor TRILT met hoofdletters. Doet een adventure dat ook? ik ben een trans alp gewent dus dat een adventure meer trilt dan mijn huidige fiets dat had ik wel verwacht. Maar die SM daar valt geen 10 minuten 120 mee op de snelweg te rijden door het trillen. Wat is jullie ervaring?
Daarna met de 950adventure gereden wat een fiets is dat geweldig maar die prijs is ver boven mijn budget. toch maar doorrijden op mijn alp?
groeten
Casper
Mede door de positieve verhalen in moto 73 over de adventure heb ik recentelijk een proefrit gemaakt op een KTM 1 cil. Helaas geen adventure maar een 620sm. Het ging mij puur om hoe het blok loopt en uiteraard kan je het sturen niet vergelijken. Wel spectaculair trouwens om daar een dijkje mee af te rijden. Maar wat ik boven al vond dat die motor TRILT met hoofdletters. Doet een adventure dat ook? ik ben een trans alp gewent dus dat een adventure meer trilt dan mijn huidige fiets dat had ik wel verwacht. Maar die SM daar valt geen 10 minuten 120 mee op de snelweg te rijden door het trillen. Wat is jullie ervaring?
Daarna met de 950adventure gereden wat een fiets is dat geweldig maar die prijs is ver boven mijn budget. toch maar doorrijden op mijn alp?
groeten
Casper
Ach Ja, een 1 cilindertje trilt altijd wel... Het leeft tenslotte!
Het schijnt dat een KTM Adv uit 2003 nog het minste trilt van allemaal mede door het 'comfort zadel' en wat motor revisies. Een stads motor zal het wel nooit worden maar al het andere werk gaat prima. Heb zelf ook een husky SM en ja, 120 rijden is vrij vermoeiend, niet door trillingen maar gevecht met de wind. De Adv gaat prima op de snelweg...
Maak eens een proefrit, volgens mij staat er nog een 2003 Adv bij de Doelen in Amsterdam....
Het schijnt dat een KTM Adv uit 2003 nog het minste trilt van allemaal mede door het 'comfort zadel' en wat motor revisies. Een stads motor zal het wel nooit worden maar al het andere werk gaat prima. Heb zelf ook een husky SM en ja, 120 rijden is vrij vermoeiend, niet door trillingen maar gevecht met de wind. De Adv gaat prima op de snelweg...
Maak eens een proefrit, volgens mij staat er nog een 2003 Adv bij de Doelen in Amsterdam....
Bij de Doelen in Adam
2004 KTM 640 Adventure a 6950 euro!
Wel 600km gereden, maar toch mooie deal lijkt mij.....
2004 KTM 640 Adventure a 6950 euro!
Wel 600km gereden, maar toch mooie deal lijkt mij.....