gebruikte Adventure

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v

Plaats reactie
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

Na een tijdje op een Honda Dominator gereden te hebben ga ik nu dan toch richting KTM Adventure... Alleen 10.000 euro is voor mij een beetje aan de hoge kant voor een nieuwe, gebruikt 2001/2002 is meer mijn richting... Nu zijn er zat in Duitsland te koop, maar liever gewoon een nederlander....

Rondgekeken op internet maar het aanbod valt onzettend tegen, wie-o-wie heeft er nog tips voor motorzaken etc etc????
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Hier een paar duitse links;
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8872
http://www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum ... ?read=8870

Heb je een beetje idee van duitse prijzen.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

Zijn toch een stukje goedkopen in Duitsland lijkt mij...

Nu heb ik een aardige 620 Adventure gevonden (moet er nog op rijden) nu is het volgens de eigenaar een 1999'er wat mij sterkt lijkt aangezien dit dus echt een 1997'er is volgens het internet (grijs blok). Overjarig model?

Anyway, na 1997 zijn er een aantal model wijzigingen geweest met betrekking op inhoud/vering/caburateur etc etc wat zijn nu de voor/tegens van zo'n 620 tov een nieuwere 640 (laten we de prijs even erbuiten)....

Thx
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

620 uit 1997
Afbeelding


nogal een verschil met de 640 uit 1998
Afbeelding

terwijl 1999 vrijwel hetzelfde is
Afbeelding

2000
Afbeelding

2001 is weer heel anders
Afbeelding
Afbeelding
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Ik zou toch zweren dat 98 en 99 niet *bijna* hetzelfde zijn, maar exact!
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Nee hoor, de foto van 99 is kleiner.
Afbeelding
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

de ex zot schreef:Nee hoor, de foto van 99 is kleiner.
in bestandsformaat. Ik zei ook niet dat de foto's gelijk waren :-)

Maar als je kijkt naar de stand van de spaken, ventiel, noppen, remschijf, reflecties, ... lijkt het er erg veel op dat iemand voor het eten thuis wilde zijn.

Misschien zijn de motoren wel hetzelfde, maar de Dakar '98 sticker zal toch wel vervangen zijn door een '99 exemplaar? Zo speciaal was Dakar 98 toch ook niet voor KTM?
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Ik heb verschillende sites bekeken, maar kon er weinig anders avn maken. Jij wel?
Afbeelding
mmrizio
Berichten: 347
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

2 foto's die ik vind van de '99 er Adventure R:

Afbeelding

Lijkt dezelfde foto te zijn, maar zonder Dakar sticker en met ingephotoshopte achtergrond.

Afbeelding

Andere foto, maar eerlijk gezegd lijkt het me dezelfde motor.

Je kunt nog even op de onderdelen CD (heb je die nog aan het werk gekregen?) of op 1 van die US sites met parts lists kijken of er verschillen zijn. Ik vermoed dat de onderdelen CD de bron is van veel foto's op het web, maar ik heb 'm niet bij de hand om te controleren.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

Ex-Zot:

Volgens mij rijd je zelf ook een 620'r (piccie op horizons), kun jij iets zeggen over de verschillen tussen een 620'er en en wat meer recentere 640 (na 2000)? Ben met name geintereseerd in wat praktische tips over het motortje (onderhoud, betrouwbaarheid, trillingen, balansas etc etc).

Ben van plan om naar Vladivodstok (Siberie) te rijden van de zomer en op zich weet ik ook wel dat je dat op elke brommer kan halen maar toch liefst op een KTM Adventure. Ik zet een beetje te zeuren met het prijsverschil tussen een '97 en 2000'r van enkele duizenden euros en vraag me af als dat het echt waard is....

Bedankt!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

hier heb je nog een goede link voor je siberie-reis;
http://shaun.munro.com/
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

gozell schreef:Ex-Zot:

Volgens mij rijd je zelf ook een 620'r (piccie op horizons), kun jij iets zeggen over de verschillen tussen een 620'er en en wat meer recentere 640 (na 2000)? Ben met name geintereseerd in wat praktische tips over het motortje (onderhoud, betrouwbaarheid, trillingen, balansas etc etc).

Ben van plan om naar Vladivodstok (Siberie) te rijden van de zomer en op zich weet ik ook wel dat je dat op elke brommer kan halen maar toch liefst op een KTM Adventure. Ik zet een beetje te zeuren met het prijsverschil tussen een '97 en 2000'r van enkele duizenden euros en vraag me af als dat het echt waard is....

Bedankt!
Ze zijn beide zeer betrouwbaar, nadat er een expert aan gewerkt heeft.
De kilometerstand en het type gebruik is belangrijker als de leeftijd.

BTW ik heb een komplete alu kofferset (dwz 2 grote zijkoffers en een topkoffer, alles afsluitbaar, incl bevestigings matriaal en dragers) voor een adventure liggen.
Afbeelding
Gast

Dat bagage rack kan handig zijn, zelf heb ik nog een setje Tesch alu koffers...

Thx
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

ontzettend veel ktm adventure info op het 'tumpers' forum op

http://www.advrider.com
gozell
Berichten: 30
Lid geworden op: za nov 08, 2003 19:15
Locatie: adam

FYi: Uiteindelijk maar bij Brouwer een 'overjarige' 2003 modelletje met aardige extra's voor een leuke prijs gekocht.... Inmiddels ingereden en gaat als een tiet.
ta 92

Hallo!

Mede door de positieve verhalen in moto 73 over de adventure heb ik recentelijk een proefrit gemaakt op een KTM 1 cil. Helaas geen adventure maar een 620sm. Het ging mij puur om hoe het blok loopt en uiteraard kan je het sturen niet vergelijken. Wel spectaculair trouwens om daar een dijkje mee af te rijden. Maar wat ik boven al vond dat die motor TRILT met hoofdletters. Doet een adventure dat ook? ik ben een trans alp gewent dus dat een adventure meer trilt dan mijn huidige fiets dat had ik wel verwacht. Maar die SM daar valt geen 10 minuten 120 mee op de snelweg te rijden door het trillen. Wat is jullie ervaring?

Daarna met de 950adventure gereden wat een fiets is dat geweldig maar die prijs is ver boven mijn budget. toch maar doorrijden op mijn alp?

groeten

Casper
Gast

Ach Ja, een 1 cilindertje trilt altijd wel... Het leeft tenslotte!

Het schijnt dat een KTM Adv uit 2003 nog het minste trilt van allemaal mede door het 'comfort zadel' en wat motor revisies. Een stads motor zal het wel nooit worden maar al het andere werk gaat prima. Heb zelf ook een husky SM en ja, 120 rijden is vrij vermoeiend, niet door trillingen maar gevecht met de wind. De Adv gaat prima op de snelweg...

Maak eens een proefrit, volgens mij staat er nog een 2003 Adv bij de Doelen in Amsterdam....
Gast

Bij de Doelen in Adam

2004 KTM 640 Adventure a 6950 euro!

Wel 600km gereden, maar toch mooie deal lijkt mij.....
Gast

ooops, tiz een natuurlijk een 2003 model
Plaats reactie