Zondag na een half rondje OTR Handel begon het gezever,
een schavend/ratelend geluid..
verder was er niets aan de motor te merken qua koppelen, vermogen enz.
ik dacht eerst dat het de motor van mijn maat was die ik hoorde schaven, hem iets verder weg laten rijden, toen stil gaan staan met de gedachte dat het blub tussen mijn remschijven zou zijn, ookal niet, stilstaand bleef het maar doorgaan, langs mijn motorblok geluisterd, en aan de rechterkant dus dat geluid..
meteen uitgezet en een aanhanger besteld (na een wandelingetje door een maisplak )
net maar eens aan de hobby gegaan, vanalles gecontroleerd, ik ging er vanuit dat het in de koppeling zou zitten, waarom weet ik niet, maar vooral omdat het echt uit die buurt kwam, en er verder niet veel zit aan die kant, gedachte = FOUT.
het bleek het lagertje te zijn van mijn waterpomp, en dan aan de blok kant, fijn want dat is een iniminipiel lagertje, wat in de zijkant van mijn blok zit geperst, warm stoken lijkt me niet echt een optie aangezien mijn krukas keering er vlak langs zit (onder die 2 tandwielen)
ik heb al met een haakje geprobeerd hem er zo uit te trekken, maar hij zit dus best vast... en zo'n klein trekkertje heb ik niet.