Sleuteltips Carb's DR750/800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Er heeft iemand hier eens hetzelfde gehad, met een heet gloeiende voorbuis.
Bij hem kwam het omdat zijn luchtinlaat lekte, tussen de cylinders en caberateurs zaten scheuren in het rubber.
Door er rem reiniger op te spuiten tijdens het station draaien kan je merken of je een lek hebt wanneer het toerental stijgt.
Bij hem kwam het omdat zijn luchtinlaat lekte, tussen de cylinders en caberateurs zaten scheuren in het rubber.
Door er rem reiniger op te spuiten tijdens het station draaien kan je merken of je een lek hebt wanneer het toerental stijgt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoe lang deed je er over om je aan te kleden? Moet een lucht/olie gekoelde fiets niet te lang stil staand laten draaien..
Hoor/lees wel eens niet langer dan 2 minuten, maar 5 moet nog wel kunnen denk ik..
Andere indicatie voor arm lopen is erg knallen in de uitlaat bij warme motor en met hoge toeren gas los.. [ maar knallen doet ie altijd ]
Hoe staat je luchtschroef gesteld?
we zijn op zoek naar een rit van zo'n 100/200km afhankelijk van het nivo.. Als je wat kan vinden
Gr Zappa
Hoor/lees wel eens niet langer dan 2 minuten, maar 5 moet nog wel kunnen denk ik..
Andere indicatie voor arm lopen is erg knallen in de uitlaat bij warme motor en met hoge toeren gas los.. [ maar knallen doet ie altijd ]
Hoe staat je luchtschroef gesteld?
we zijn op zoek naar een rit van zo'n 100/200km afhankelijk van het nivo.. Als je wat kan vinden
Gr Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Yep, alleen met de landingen leek ik wel een surfplank de big is toch echt te zwaar voor het beter springwerk.800S schreef:ziet eruit als een zwaar parcour.......
nog sprongen gemaakt???
Ga de big nu klaar maken voor roadbook ritjes en daar is die super voor.
http://www.oosteuroparally.nl/
Moet toch een Big winnen vind ik!!!
Mooi Barros, gaaf dat je meedoet!
Ik wil toch ook wel mee eigenlijk!
Ik wil toch ook wel mee eigenlijk!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ok,
Ik ga beginnen aan de carb en zou meteen alles willen vervangen om zeker te zijn.
o-ringen, paking,gasnaald en huis en het membraam .....
heb ik dan hiermee voldoende ? ( is mss wat duur, maar dan ben ik zeker want heb hem nodig om te gaan werken .. ben de tram beu .. )
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=690
Merci
ps: als je de connector van de rechtertank naar de kraan lostrekt, sluit deze dan ? ( of loopt de benzine er dan gewoon uit ? )
Ik ga beginnen aan de carb en zou meteen alles willen vervangen om zeker te zijn.
o-ringen, paking,gasnaald en huis en het membraam .....
heb ik dan hiermee voldoende ? ( is mss wat duur, maar dan ben ik zeker want heb hem nodig om te gaan werken .. ben de tram beu .. )
http://www.dr-big-shop.de/shop/product_ ... cts_id=690
Merci
ps: als je de connector van de rechtertank naar de kraan lostrekt, sluit deze dan ? ( of loopt de benzine er dan gewoon uit ? )
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Conector sluit idd de benzine af als je hem los haalt.. membraam hoef je niet te vervangen..
Heb 2 BIG's met bijna een ton op de teller met de orginele membramen..
Dus pakking, o-ringen en gasnaald en huis zijn voldoende voor een revisie..
Laat wel de carbs aan elkaar zitten als je bezig bent!
Anders kans op lekkage waar de benzinetoevoertuit zit.
Heb 2 BIG's met bijna een ton op de teller met de orginele membramen..
Dus pakking, o-ringen en gasnaald en huis zijn voldoende voor een revisie..
Laat wel de carbs aan elkaar zitten als je bezig bent!
Anders kans op lekkage waar de benzinetoevoertuit zit.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de carb is er uit ...
opt eerst zicht is de o-ring versleten.
Ook de "slide diaphragm" heeft een scheur .. hmm ..
+ de choke is blijkbaar versleten, spring er telkens uit ...
Wat wil je zeggen met het "huis" ?
merci
ps: wat sfeer-pics: http://www.drbig.be/2010/10/29/carburat ... rst-steps/
binnenkort wat high res van de carb om zeker niets verkeerd te doen
opt eerst zicht is de o-ring versleten.
Ook de "slide diaphragm" heeft een scheur .. hmm ..
+ de choke is blijkbaar versleten, spring er telkens uit ...
Wat wil je zeggen met het "huis" ?
merci
ps: wat sfeer-pics: http://www.drbig.be/2010/10/29/carburat ... rst-steps/
binnenkort wat high res van de carb om zeker niets verkeerd te doen
Een paar maanden geleden heb ik ook mijn carb's (gedeeltelijk) gereviseerd.
Ik heb ze toen wel gesplitst en ook het T-stukje van de benzinetoevoer tussen de carb's van nieuwe dichtingen voorzien.
Die heb in gewoon bij de dealer besteld, hoeveel ze precies kostten weet ik helaas niet meer.
Geheel ter zijde, maar die-merkloze- revisiesetjes voor de carb's van bij 'Der Stefan' zijn ondertussen op een paar maanden tijd al grotendeels vervangen door originele dichtingen van bij de dealer. En guess what, geen lekkages meer en weer een Biggetje dat makkelijk 300km met een tank doet!
Ik kan verkeerd zijn, maar meen me te herrinneren dat er zelfs bijna geen verschil in zat qua prijs.
Groeten, Freddy
Ik heb ze toen wel gesplitst en ook het T-stukje van de benzinetoevoer tussen de carb's van nieuwe dichtingen voorzien.
Die heb in gewoon bij de dealer besteld, hoeveel ze precies kostten weet ik helaas niet meer.
Geheel ter zijde, maar die-merkloze- revisiesetjes voor de carb's van bij 'Der Stefan' zijn ondertussen op een paar maanden tijd al grotendeels vervangen door originele dichtingen van bij de dealer. En guess what, geen lekkages meer en weer een Biggetje dat makkelijk 300km met een tank doet!
Ik kan verkeerd zijn, maar meen me te herrinneren dat er zelfs bijna geen verschil in zat qua prijs.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gasnaaldhuis, de koperebuis waar de gasnaald in steekt, slijt samen met de gasnaald en zitten ook wat hele kleine gaatjes in die buis die dicht kunnen gaan zitten..Paul_M schreef:de carb is er uit ...
opt eerst zicht is de o-ring versleten.
Ook de "slide diaphragm" heeft een scheur .. hmm ..
+ de choke is blijkbaar versleten, spring er telkens uit ...
Wat wil je zeggen met het "huis" ?
wat bedoel je met de choke springt er steeds uit?
@ lummelke, orgineel is altijd beter, en met de verzendkosten van hessler er bij ben je orgineel vaak net zo duur uit..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik heb een setje van de dingen bij hessler besteld
de draad van het schroefgedeelte vande chokeknop ( waarmee je hem in de carb vastzet, is volledig versleten .. zat ook vast met wat plakband erond
dus op hoop van zegen dat het lukt
gasnaaldhuis zit mee in die set ? ( dat "grotere" koperen ding met de o-ring op ? )
grtn,
Paul
ps: morgen naar de opendeurdag eens naar de KTM 990 Adventure R gaan kijken ... zonder bankkaart
de draad van het schroefgedeelte vande chokeknop ( waarmee je hem in de carb vastzet, is volledig versleten .. zat ook vast met wat plakband erond
dus op hoop van zegen dat het lukt
gasnaaldhuis zit mee in die set ? ( dat "grotere" koperen ding met de o-ring op ? )
grtn,
Paul
ps: morgen naar de opendeurdag eens naar de KTM 990 Adventure R gaan kijken ... zonder bankkaart
Hé Zappa,
Voor goedkoper uit te zijn moet je het iid niet doen!
In de streek (Neeroeteren B) hier zit nog een oude Suzuki dealer die onze Biggetjes nog nieuw heeft uitgeleverd, er nog heel veel kennis van heeft en de onderdelen nog op zo'n oude microfiche-lezer opzoekt.
Wel leuk, samen onze brilletjes scheef op de kop en maar proberen om uit die oude bekraste fiches nog wat bruikbare nummers te ontcijferen!
Niet dat ik Hessler wil afbreken hoor, maar ook zijn 'organische' remblokken vind ik gewoon ruk, na 500km heb ik bij bovenvermelde dealer remblokken besteld, hij raadde me Carbone Loraine aan, en sindsdien kan ik mijn Big weer ongeveer onderuit remmen!
Ook van de 'mini-blinkers' hangen de twee achterste al een tijdje met Duck-tape aan elkaar, mijn eigen fout, ik ben er een paar keer tegen aan gelopen en toen braken ze af. Maar tegen de originele ben ik op al die tijd (ruim 14 jaar!) tientallen keren aan gelopen zonder dat ze braken!
Maar ja, hoe gaat dat, moeilijk terecht kunnen als de dealer geopend is (aan telefonische bestellingen doet de oude baas niet mee!), en dus maar vanuit de luie zetel eens via het web onderdelen bestellen.
Voor mij was het eenmalig, in het vervolg rij ik weer lekker naar mijn oude vertrouwde dealer.
Groeten Freddy
Voor goedkoper uit te zijn moet je het iid niet doen!
In de streek (Neeroeteren B) hier zit nog een oude Suzuki dealer die onze Biggetjes nog nieuw heeft uitgeleverd, er nog heel veel kennis van heeft en de onderdelen nog op zo'n oude microfiche-lezer opzoekt.
Wel leuk, samen onze brilletjes scheef op de kop en maar proberen om uit die oude bekraste fiches nog wat bruikbare nummers te ontcijferen!
Niet dat ik Hessler wil afbreken hoor, maar ook zijn 'organische' remblokken vind ik gewoon ruk, na 500km heb ik bij bovenvermelde dealer remblokken besteld, hij raadde me Carbone Loraine aan, en sindsdien kan ik mijn Big weer ongeveer onderuit remmen!
Ook van de 'mini-blinkers' hangen de twee achterste al een tijdje met Duck-tape aan elkaar, mijn eigen fout, ik ben er een paar keer tegen aan gelopen en toen braken ze af. Maar tegen de originele ben ik op al die tijd (ruim 14 jaar!) tientallen keren aan gelopen zonder dat ze braken!
Maar ja, hoe gaat dat, moeilijk terecht kunnen als de dealer geopend is (aan telefonische bestellingen doet de oude baas niet mee!), en dus maar vanuit de luie zetel eens via het web onderdelen bestellen.
Voor mij was het eenmalig, in het vervolg rij ik weer lekker naar mijn oude vertrouwde dealer.
Groeten Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Paul,
part nr 28 gasnaald
part nr 26 gasnaaldhuis
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-11.html..
Weinig verstand van de 750 choke maar staat volgens mij wel iets over bij de sleuteltips..
Werkplaatshandboek
http://www.timguy.net/sites/drbiginfo/DrBIGmanuals/
@ Freddy , mooi he die oude garde monteurs
Hekel aan de gladde nieuwe mooie zaken zonder gevoel...
Heb gelukkig een goed zaakje in de buurt met peuken op de grond
Kan ik wel mailen of bellen, scheelt weer maar kom er bijna elke week ff biertje drinken..
Organische blokken zijn idd zo op, goede gesinterde gaan langer mee, maar remkracht per merk varieerd.
Wat wel goed is bij hessler is de achterremschijf, remt goed en slijt vast.. zelfs met extra harde gesinterde crossremblokken slijt ie bijna niet..
Greetz
Zappa
part nr 28 gasnaald
part nr 26 gasnaaldhuis
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-11.html..
Weinig verstand van de 750 choke maar staat volgens mij wel iets over bij de sleuteltips..
Werkplaatshandboek
http://www.timguy.net/sites/drbiginfo/DrBIGmanuals/
@ Freddy , mooi he die oude garde monteurs
Hekel aan de gladde nieuwe mooie zaken zonder gevoel...
Heb gelukkig een goed zaakje in de buurt met peuken op de grond
Kan ik wel mailen of bellen, scheelt weer maar kom er bijna elke week ff biertje drinken..
Organische blokken zijn idd zo op, goede gesinterde gaan langer mee, maar remkracht per merk varieerd.
Wat wel goed is bij hessler is de achterremschijf, remt goed en slijt vast.. zelfs met extra harde gesinterde crossremblokken slijt ie bijna niet..
Greetz
Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
We zijn eraan begonnen ..
maar:
die gasnaald, hoe krijg je die eruit ?
some pics:
meer pics op http://www.drbig.be/2010/11/01/mikuni-carb/
merci
maar:
die gasnaald, hoe krijg je die eruit ?
some pics:
meer pics op http://www.drbig.be/2010/11/01/mikuni-carb/
merci
meteen nog een vraagje: het clipje, moet dat OVER het aluminiumlipje ( rechts ) of eronder? ( links )
http://www.drbig.be/wp-content/uploads/ ... C_0205.jpg
http://www.drbig.be/wp-content/uploads/ ... C_0205.jpg
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vraag 1, je bedoeld die koperen buis in het witte plastic neem ik aan, dat is het gasnaaldhuis, draai een m5 boutje er een stukje in op de plaats waar de hoofdsproeier zat.. klein lief tikje met de hamer en........
Vraag 2, Er over, zo als ie rechts zit dus
Vraag 2, Er over, zo als ie rechts zit dus
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
thnx,
sebiet eens proberen ...
sebiet eens proberen ...
werkt ! merci
nu op de stukken wachten ...
nu op de stukken wachten ...
stukken zijn binnen, incl choke-knop ..
straks erin ploppen ...
straks erin ploppen ...
Hoi Paul,Paul_M schreef:meteen nog een vraagje: het clipje, moet dat OVER het aluminiumlipje ( rechts ) of eronder? ( links )
http://www.drbig.be/wp-content/uploads/ ... C_0205.jpg
Het alu stripje moet zoals op de foto op de linkse carb gemonteerd worden, dus tussen het vlotternaaldje en het veertje in.
Wat me ook opvalt op de foto is de ongelijke hoogte van de vlotters van de linker en rechter carb. Nu het toch open ligt kan je deze ook beter even op de juiste hoogte zetten, door het alu lipje te verbuigen.
De voorgeschreven hoogte is 14,5mm, gemeten tussen pasvlak carb en bovenkant vlotter.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
ik zal het is meten,
maar door het lipje eronder te steken, komt hij wel een stuk hoger te hangen natuurlijk .. bedankt voor de tip!
de onderdelen liggen hier nu op de bureau
2 revisiesetjes,
nieuwe choke,
nieuwe "slide-diaphragm"
nieuwe needles
...
maar door het lipje eronder te steken, komt hij wel een stuk hoger te hangen natuurlijk .. bedankt voor de tip!
de onderdelen liggen hier nu op de bureau
2 revisiesetjes,
nieuwe choke,
nieuwe "slide-diaphragm"
nieuwe needles
...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vlotternaald hangt met z'n oog over het lipje zo ver ik weet.. dus op de foto rechts hangt ie goed..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Klopt natuurlijk!zappa.suzuki schreef:Vlotternaald hangt met z'n oog over het lipje zo ver ik weet.. dus op de foto rechts hangt ie goed..
Was even in de war met de foto,...
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
hey Freddy,
Je had het ergens wel goed, op de linker carb hangt ie goed.. en das op de foto rechts
Je had het ergens wel goed, op de linker carb hangt ie goed.. en das op de foto rechts
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997