Wie weet wat het nut is van die rvs plaatjes met daarachter een stukje kunsstof aan de zuigerzijde op het remblokje.
Bij sommige motoren zitten ze op beide remblokjes.
Ik heb ze er afgehaald waardoor mijn wiel soepeler draait en het remmen nog steeds goed gaat.
Remblokjes
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Dat zijn plaatjes die het piepen van de remmen moeten voorkomen.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: zo nov 05, 2006 07:39
Ik heb ze dus weggehaald en de remmen piepen niet.
Ook bij mijn auto zitten niet zulke plaatjes en die remmen piepen ook niet.
Dus ik vraag me af is piepen de enigste reden of hebben ze nog meer functies?
Ik heb wel het idee dat hij iets direkter remt.
Ook bij mijn auto zitten niet zulke plaatjes en die remmen piepen ook niet.
Dus ik vraag me af is piepen de enigste reden of hebben ze nog meer functies?
Ik heb wel het idee dat hij iets direkter remt.
Ze heten geen piepplaatjes maar anti-trilplaatjes.
Op mijn Suzuki DRZ400 zaten ze er standaard op. Mijn RMZ450 heeft ze niet en guess what?
Mijn voorrem piept nu, met hagelnieuwe, niet originele remblokjes.
Mijn auto had ze niet, de achterremmen piepten schandalig. Anti-trilplaatjes erin en het piepen is over.
Op mijn Suzuki DRZ400 zaten ze er standaard op. Mijn RMZ450 heeft ze niet en guess what?
Mijn voorrem piept nu, met hagelnieuwe, niet originele remblokjes.
Mijn auto had ze niet, de achterremmen piepten schandalig. Anti-trilplaatjes erin en het piepen is over.
Het is meestal of trilplaatjes erin, of heel goed schoonhouden
Mijn ervaring is trouwens dat zodra dat plaatje er niet opzit, de lak van het blokje door de zuiger kapot wordt gedrukt, en de zooi naar verloop van tijd vast gaat zitten.. Elke beurt nazien/schoonmaken dus! Zo is het bij de auto's in ieder geval, dergelijke levensduur van blokjes is voor offroad motoren niet besteed
Mijn ervaring is trouwens dat zodra dat plaatje er niet opzit, de lak van het blokje door de zuiger kapot wordt gedrukt, en de zooi naar verloop van tijd vast gaat zitten.. Elke beurt nazien/schoonmaken dus! Zo is het bij de auto's in ieder geval, dergelijke levensduur van blokjes is voor offroad motoren niet besteed
Kun je daar meer over vertellen mouser? Ik ben nieuwsgierig
Er is toch alsnog warmtetransfer via de 'pootjes' van de blokken? Mijn kennis zegt me dat de klauwen zoveel mogelijk warmte moeten afvoeren van het frictiepunt anders zou je snel verglazing v/d blokken krijgen..
Vandaar het gebruik van vet met hoge warmteoverdracht op de blokken. Bij de VAG groep (auto's welliswaar) zijn de kunstof achterzijde van de blokken voor soepelheid (dus tegen vuil, vastzitten en dus piepen/slepen).
Voor zover mijn motivatie
Er is toch alsnog warmtetransfer via de 'pootjes' van de blokken? Mijn kennis zegt me dat de klauwen zoveel mogelijk warmte moeten afvoeren van het frictiepunt anders zou je snel verglazing v/d blokken krijgen..
Vandaar het gebruik van vet met hoge warmteoverdracht op de blokken. Bij de VAG groep (auto's welliswaar) zijn de kunstof achterzijde van de blokken voor soepelheid (dus tegen vuil, vastzitten en dus piepen/slepen).
Voor zover mijn motivatie
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: zo nov 05, 2006 07:39
Het zijn bij mijn motoren 1 rvs plaatje en een kunsstof plaatje die achter elkaar zitten.
Bij mijn Ford zitten er geen plaatjes.
Bij mijn Ford zitten er geen plaatjes.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: zo nov 05, 2006 07:39
Noppy dat klopt.
Zuiger rvs plaatje kunststof plaatje remblokje schijfje remblokje.
Zuiger rvs plaatje kunststof plaatje remblokje schijfje remblokje.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@noppy,
dat is toch wel kunstof, met daarin glasvezel verwerkt, hittebestendig en redelijk duurzaam.
dat is toch wel kunstof, met daarin glasvezel verwerkt, hittebestendig en redelijk duurzaam.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Nieuwe ervaringen: bij drie motoren in Hoopepark. Na een paar natte baggerbochten, asdiep, verliezen de remmen ineens druk. Twee mannen bij de voorrem en eentje bij de achterrem.
Tweede keer knijpen en er is weer druk.
Ik heb waved disks die volzaten met hardgeworden gebakken mud. Met punttangetje alles eruit geklopt en ik had weer druk.
Wat was hier nu aan de hand?
Tweede keer knijpen en er is weer druk.
Ik heb waved disks die volzaten met hardgeworden gebakken mud. Met punttangetje alles eruit geklopt en ik had weer druk.
Wat was hier nu aan de hand?
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Remblokken worden door de zooi op je schijf naar buiten gedrukt?
EXC300
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Je schijf is recht, maar met de modder wordt hij oneffen en dan verliest hij de druk. Zie het als een kromme schijf.Noppy schreef:Waarom valt de remdruk dan weg?
Wat ook kan is dat hij continue fors aanloopt en zo warm wordt dat de druk wegvalt.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
De remdruk valt niet echt weg, alleen doordat je blokken naar buiten worden gedrukt moet je om die grotere afstand terug naar de remschijf te overbruggen een keer pompen. Zelfde effect als wanneer je je remblokken met een schroevendraaier helemaal naar buiten drukt. Kost een paar keer pompen om ze weer naar de schijf te krijgen.Noppy schreef:Waarom valt de remdruk dan weg?
Maar ik zeg dit met m'n boerenverstand dus misschien is het wel gewoon gelul.
Maar misschien ook niet.
EXC300