Ik zit te kijken naar een husqvarna TE 450/510 van het jaar 2007/8.
Nu heb ik nog nooit op een husqvarna gereden en heb ik een vraag over het verschil tussen de TE 450/510.
Ik heb zelf een CRF 450 en heb met regelmaat op een KTM 525 gereden.
Motorkarakter van de KTM 525 is dat deze lompt blijft doortrekken en bij elk beetje gas een ruk aan je armen geeft. De CRF 450 is veel geleidelijker met het vermogen en trekt niet zo hard met een 'beetje' gas. Dit vind ik dan ook fijner crossen.
Verschil zit hem in dat de CRF 450 hoogtoeriger is in vergelijking met de KTM 525 die weer laagtoeriger is.
Ik weet dat het 2 totaal verschillende fietsen zijn, maar ik moet toch een vergelijking maken op basis van mijn ervaring
Nu vroeg ik mij af of dit verschil ook terug te vinden is in de husq TE 450/510?
Zijn er nog meer verschillen, of is het enkel het aantal cc/motor karakter wat verschillend is?
De CRF 450 slijt motorisch erg hard, geldt dit ook voor de TE450?
Gebruik: Vrijetijd enduro, maar ook crossbaan
Waarom deze motor? Ik vind ze hartstikke mooi
Husvarna TE 450/510 2007/8 ervaring
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Ik zal me er in verdiepen, maar ik ben bang dat het budget gebonden niet uitkomt (max 5500,-)
verstand op nul en nadenken
Op dit moment wordt het hem niet, het wordt in de a.s winter dat ik er 1 ga aanschaffen. Maar ik ben nu dus zoveel mogelijk informtie aan het verzamelen tussen de verschillen in de 450/510.
Valt me trouwens wel een beetje tegen van een enduro forum, 161x bekeken en weinig reactie. Rijd niemand husqvarna?
Valt me trouwens wel een beetje tegen van een enduro forum, 161x bekeken en weinig reactie. Rijd niemand husqvarna?
verstand op nul en nadenken
Niet bij de mijne, anders zag het er uit voor papa..barry! schreef: Motorkarakter van de KTM 525 is dat deze lompt blijft doortrekken en bij elk beetje gas een ruk aan je armen geeft. De CRF 450 is veel geleidelijker met het vermogen en trekt niet zo hard met een 'beetje' gas.
Het ligt er denk aan welke 525 en hoe ie is afgesteld. Ik kan me geen mellower apparaat voorstellen dan een fijn afgestelde 525, eventueel nog met een throttle cam. Qua levensduur is dat denk ik ook je beste optie.
Tot zover de KTM reclame
Als eens een Yamaha geprobeerd ? Daar zou ik nog eerder m'n vertrouwen in stellen dan in zo'n Huskie. Die dingen worden me net wat te vaak en te grondig vernieuwd..
jawel hoor, een 2006 WR250. En met veel plezier.barry! schreef: Valt me trouwens wel een beetje tegen van een enduro forum, 161x bekeken en weinig reactie. Rijd niemand husqvarna?
Hiervoor een 2004 TE450 gehad, kan je dus niks vertellen over het verschil tussen een 450 en 510.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Niemand rijdt Husqy... De verhouding wordt goed weergegeven. Sorry 161x bekeken 1xantwoordt.barry! schreef: Valt me trouwens wel een beetje tegen van een enduro forum, 161x bekeken en weinig reactie. Rijd niemand husqvarna?
Of Husqy rijders hebben geen behoefte om hun motor aan te prijzen, zoals al die ktm-ers dat zo graag doen.
Zal de dealer niet leuk vinden, maar ala.
Probeer in cntct te komen met bezitters van beidde en vraag ze lief om er even mee te mogen rijden. Mischien dat je dat via een dealer kunt regelen. Lijkt mij dat ze dat graag voor je over hebben.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wel een keer op een Husqvarna-presentatie op de Landsard de importeur horen vertellen dat Huskies het aller-allerbeste zijn, maar de concurrentie afbreken was hem ook niet geheel vreemd (maar ik heb idee dat ze dat onderling allemaal graag doen, in welke business dan ook), dus ik weet niet helemaal precies hoe objectief hij washuskie schreef:Of Husqy rijders hebben geen behoefte om hun motor aan te prijzen, zoals al die ktm-ers dat zo graag doen.
Zal de dealer niet leuk vinden, maar ala.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
kom die dingen wel eens tegen op een kursus in Duitsland. Daar ben ik dan niet blij om want ze hebben altijd extra aand8 nodig vanwege startproblemen. Hoog zijn ze ook. Blijf toch bij je CRF,
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Husqvarna's zijn inderdaad erg mooi.(punt) :
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik ben zeeeer tevreden met de CRF450, maar deze heeft helaas geen kenteken .
Husqvarna heb ik altijd mooie motoren gevonden. Daarom dat mijn voorkeur daar ook voor uitgaat!
Alleen nu vergt er onderzoek. Er zijn zoveel modellen
Husqvarna heb ik altijd mooie motoren gevonden. Daarom dat mijn voorkeur daar ook voor uitgaat!
Alleen nu vergt er onderzoek. Er zijn zoveel modellen
verstand op nul en nadenken
Barry,
Mijn ervaringen met husky's zijn idd dat de 510's(twee van gehad) erg sterk zijn onderin en de 450 die ik nu heb een stuk minder vermoeend rijd.
Kan natuurlijk ook aan de injectie liggen maar ik vind nu dat ik de 450 al veel eerder had moeten kopen.
Het formaat van de husky's past mij met mn 1m96 natuurlijk ook erg goed.
Qua betrouwbaarheid vind ik ze gewoon goed, ze hebben mij in 5 jaar nog nooit laten staan (op een kapot krukas lager na dan)
Sleutelen en onderhoud: volgens mij dik in orde vooral de modellen na 2006 (2005 en eerder hebben wel veel kleppenstellen nodig)
Kleppenstellen is een makkie en veel meer dan olie en filters hoef ik nooit te doen .
Zuiger is een gesmeed exemplaar van woesner en kan je gerust 200 uur laten zitten misschien wel meer.
Versnellingsbak en koppeling zijn probleemloos.
Hoe de injectie (vanaf 2008)zich houd weet ik over twee jaar pas maar ik hoor er nooit wat over.
Zaken als vering en demping zijn standaard al dik in orde moet alleen net mijn magere 95KG altijd wel een andere veer op de achterpomp hebben verder doe ik er nooit wat aan (maar ben ook niet zo snel)
En mooi zijn ze zeker ja.
Als je een keer gaat rijden op Lochem., daar rijd heel vaak Gerrit van Duuren rond met z'n 250 viertakt is wel een beetje een wandelend Husky relamebord maar weet enorm veel van alle modellen en wil je er ook alles over vertellen.
Groeten Maarten Mak
Mijn ervaringen met husky's zijn idd dat de 510's(twee van gehad) erg sterk zijn onderin en de 450 die ik nu heb een stuk minder vermoeend rijd.
Kan natuurlijk ook aan de injectie liggen maar ik vind nu dat ik de 450 al veel eerder had moeten kopen.
Het formaat van de husky's past mij met mn 1m96 natuurlijk ook erg goed.
Qua betrouwbaarheid vind ik ze gewoon goed, ze hebben mij in 5 jaar nog nooit laten staan (op een kapot krukas lager na dan)
Sleutelen en onderhoud: volgens mij dik in orde vooral de modellen na 2006 (2005 en eerder hebben wel veel kleppenstellen nodig)
Kleppenstellen is een makkie en veel meer dan olie en filters hoef ik nooit te doen .
Zuiger is een gesmeed exemplaar van woesner en kan je gerust 200 uur laten zitten misschien wel meer.
Versnellingsbak en koppeling zijn probleemloos.
Hoe de injectie (vanaf 2008)zich houd weet ik over twee jaar pas maar ik hoor er nooit wat over.
Zaken als vering en demping zijn standaard al dik in orde moet alleen net mijn magere 95KG altijd wel een andere veer op de achterpomp hebben verder doe ik er nooit wat aan (maar ben ook niet zo snel)
En mooi zijn ze zeker ja.
Als je een keer gaat rijden op Lochem., daar rijd heel vaak Gerrit van Duuren rond met z'n 250 viertakt is wel een beetje een wandelend Husky relamebord maar weet enorm veel van alle modellen en wil je er ook alles over vertellen.
Groeten Maarten Mak
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Kijk, dat zijn nou mooie reacties .
Zuiger van een 450, 200uur laten zitten? .
Zal voort komen uit een ander soort vermogen dat uit een blok komt dan een full cross denk ik dan maar...
Ik moet alleen nog even geduld hebben alleen. Deze winter schaf ik er 1 aan .
Zuiger van een 450, 200uur laten zitten? .
Zal voort komen uit een ander soort vermogen dat uit een blok komt dan een full cross denk ik dan maar...
Ik moet alleen nog even geduld hebben alleen. Deze winter schaf ik er 1 aan .
verstand op nul en nadenken
Nee hoor heeft wel alles te maken met de kwaliteit van de zuiger, gesmeed hoogwaardig alu heeft een veel langere standtijd en veel betere loopeigenschappen dan een goedkoper gegoten exemplaar.
Het prijsverschil is ook navenant trouwens
OEM husky zuiger kost ook maar lieft 250E!!!
Was laatst bij een KTM dealer waar ook iemand zn zuiger er na 150 uur gewoon weer monteerde dus t kan allemaal wel.
Zo snap ik weer niet waarom er bij een japanse crosser iedere 40 uur een nieuwe in moet .....ja volgens de dealer was tie natuurlijk allang aan vervanging toe maar heeft iemand al eens de zuiger en veren opgemeten na 40 uur?
Maarten
Het prijsverschil is ook navenant trouwens
OEM husky zuiger kost ook maar lieft 250E!!!
Was laatst bij een KTM dealer waar ook iemand zn zuiger er na 150 uur gewoon weer monteerde dus t kan allemaal wel.
Zo snap ik weer niet waarom er bij een japanse crosser iedere 40 uur een nieuwe in moet .....ja volgens de dealer was tie natuurlijk allang aan vervanging toe maar heeft iemand al eens de zuiger en veren opgemeten na 40 uur?
Maarten
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
Ik weet niet hoe het bij husqvarna zit.
Maar de 450 full cross motoren draaien veelal 11-12.000rpm
Ik heb al 2 zuigers vervang3en bij mijn CRF450 en daar zag ik wel degelijke de nodige slijtage.
Verschil is mogelijk dat in de full cross ook geen gesmeerde zuigers gaan?
Hoe zit het trouwens met de intervallen van olie en oliefilter wissel.
Maar de 450 full cross motoren draaien veelal 11-12.000rpm
Ik heb al 2 zuigers vervang3en bij mijn CRF450 en daar zag ik wel degelijke de nodige slijtage.
Verschil is mogelijk dat in de full cross ook geen gesmeerde zuigers gaan?
Hoe zit het trouwens met de intervallen van olie en oliefilter wissel.
verstand op nul en nadenken
Husqvarna geeft 2 jaar volledige garantie, wel onder voorwaarden maar toch.
Dat kunnen niet veel fabrikanten zeggen.
Munsters Motoren in Erp heeft ook een aantal mooie exemplaren staan. Heb goeie geluiden gehoord over de injectie modellen.
Dat kunnen niet veel fabrikanten zeggen.
Munsters Motoren in Erp heeft ook een aantal mooie exemplaren staan. Heb goeie geluiden gehoord over de injectie modellen.
Kijk, dat zijn nou mooie reacties .
Zuiger van een 450, 200uur laten zitten? .
Zal voort komen uit een ander soort vermogen dat uit een blok komt dan een full cross denk ik dan maar...
[quote]
Dat zal dan wel. Ik ken een 525Exc waar de zuiger 600 uur inzit, met de derde veer erop in een originele cylinder. Ding loopt perfect.
Maar aan een CRF 'zuiger' kun je wel zien dat dat een ander verhaal is. (dat dat ding niet bij de eerste klap al in een vlinderklep verandert...)
Zuiger van een 450, 200uur laten zitten? .
Zal voort komen uit een ander soort vermogen dat uit een blok komt dan een full cross denk ik dan maar...
[quote]
Dat zal dan wel. Ik ken een 525Exc waar de zuiger 600 uur inzit, met de derde veer erop in een originele cylinder. Ding loopt perfect.
Maar aan een CRF 'zuiger' kun je wel zien dat dat een ander verhaal is. (dat dat ding niet bij de eerste klap al in een vlinderklep verandert...)