Leo en een techniekvraag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

CrazyWezel schreef:.....en dan dus vooral de laatste regel...
Precies zo is het gegaan.

Vanavond eerste grote snelweg/binnedoorweggetjes testrit gemaakt van 50KM na de grote sleutelronde.

Wat een gemis aan windbescherming,remkracht,power,lekker zadel
maar wat een hoog hooligan gehalte tov de GS. Je gooit hem met gemak in alle standen :wink:

Helaas lekt hij weer net zoveel olie als dat gat van BP voor de amerikaanse kust en tot overmaat van ramp kapte hij er zomaar mee en kreeg ik hem niet meer aan. Gelukkig stond ik 100 meter van mijn huis maar ik baalde als een stekker.

Ipv 2 stappen voorwaarts 1 stap terug nu voor de verandering eens 2 stappen terug.

Ipv testritten wordt het deze week weer sleutelen.

LEO
zappa.suzuki

Dat gaat bij jou wel van... :D :cry: :D :cry:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

8) Tis gewoon geen kampeer mens, die Leo :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Frans van Roosmalen

Fuckerdefuckerdefuck :?

Hoop dat je snel de oorzaak vind en nog ff kan testrijden voor het kampeertrippie :roll:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Leo

Probleem is dat ik voor beide problemen nu ff niet weet waar ik moet beginnen met de zoektocht. Olie kan voor mijn gevoel nu alleen nog maar de pakking zijn van de linker zijkap maar er zomaar mee kappen ?
Affijn, we gaan er morgen weer rustig voor zitten.

LEO
Leo

Ik denk "wie niet waagt......"
en ik slinger de startknop aan vanochtend........wat denki ?

Doet i het gewoon ! :shock:
Hier krijg je toch een hangzak van.

Voor de zekerheid nog maar niet mee naar de tandarts/werk vandaag dus vanavond maar weer een testrit ala gisterenavond ( met de GSM opgeladen en een litertje olie bij me :wink: )

Nog maar een keer 50KM volle patat hier in de omgeving rondknalllen en kijken wat i weer doet.

Als i nu normaal blijft doen meteen na afloop een afspraak met de badmeester te Uden maken om de kofferrekdragers erop te lassen/schroeven en mijn zadelmodificatie rap afmaken.

LEO
Frans van Roosmalen

Zit er bij jou Fuckitall knoppie soms een draadje niet helemaal goed vast :shock: , zeg maar zoals bij jou :lol: :wink:

Ik dacht trouwens dat die zadelmodificatie van jou juist voor je hangzak was :roll:
CrazyWezel
Contacteer:

Leo heeft geen FIA knop, die zat er wel, maar die is verwijderd en vervangen door een LED, deze t.b.v een andere modificatie,
er zitten geen beveiligingen meer op de DR, dit moest er allemaal af, omdat het alleen gezeik kon geven.

We gaan morgen avond de boel weer inspecteren en het olie lek opsporen, dat het van de startmotor af kwam lijkt me nu een beetje stug, aangezien de lekkage niet weg is, na het plaatsen van een nieuwe o-ring en vloeibare pakking.
een nieuwe carterpakking ligt al klaar, ik ben benieuwd.

het uitvallen van de motor zit waarschijnlijk in het brandstofsysteem, wat we morgen ook nog even gaan nakijken.

't wordt n druk avondje.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:Leo heeft geen FIA knop, die zat er wel, maar die is verwijderd en vervangen door een LED, deze t.b.v een andere modificatie, er zitten geen beveiligingen meer op de DR, dit moest er allemaal af, omdat het alleen gezeik kon geven.
:
Staat koel jongen zo`n mercedesschakelaar extra boven je tellers met een rood ledje er langs om aan te geven dat de motor "aan" staat. Nooit meer sleutel kwijt en geen (mogelijke) ellende met loslatende draadjes onder aan het contactslot.

CrazyWezel schreef:We gaan morgen avond de boel weer inspecteren en het olie lek opsporen, dat het van de startmotor af kwam lijkt me nu een beetje stug, aangezien de lekkage niet weg is, na het plaatsen van een nieuwe o-ring en vloeibare pakking.een nieuwe carterpakking ligt al klaar, ik ben benieuwd.:
Alles rondom de mogelijke lekkage plekken is verwijderd en morgen voor de start doen we weer even alles lekker onder de remmenreiniger jassen en dan gaat CW op de BIG en ik op de GS rundum meine Hause knallen en onderweg gaan we eens een paar keer stoppen om te kijken waar de olie lekt. CW mag dan op mijn hernieuwde uitvoering van mijn gemodificeerde zadel zitten 8)

CrazyWezel schreef:het uitvallen van de motor zit waarschijnlijk in het brandstofsysteem, wat we morgen ook nog even gaan nakijken.
Keb een brandstoffilter gescoord vandaag om eens te kijken wat er uit de tank richting de carbs gaat. Ik heb de tanks nog nooit nokkie vol gehad op gisteren bij de test na.

We houden u op de hoogte :wink:
Frans van Roosmalen

Denk ook aan de ontluchtingsslang van de carb als die is geknikt loopt ie ook nie echt :oops:
Leo

Frans van Roosmalen schreef:Denk ook aan de ontluchtingsslang van de carb als die is geknikt loopt ie ook nie echt :oops:
:oops: uhhhhh...nog niet gecheckt. Doen we vanavond nog ff

LEO
Leo

Ik had gisterenavond alles verwijderd wat in het gezichtsveld kon zitten van een lekkageplek waardoor we vandaag zonder een testrit al konden zien waar 2 opvallende plekken zaten.

Via de olieaftapplug lekte het olie en die is vervangen door een nieuwe van de badmeester en de pakking aan de linkerkant van het blok is vervangen door een echte pakking en wat vloeibare pakking want ter hoogte van het voortandiel zaten op de rand van het blok wat lichte dutsjes en dat kreeg je met een pakking niet glad/ dicht. Dit was precies ter hoogte van waar ik de olie altijd zag na een testritje.

Dagje laten staan en dan een echte testrit.

Kwas vanavond bij de badmeester maar zijn SR41 lag helemaal open op het blok na. Wat zand was naar binnen geglipt bij de laatste BBQrit :(

Hier in chapter Uden wordt er dus nog volop gesleuteld en de klok is tikking .........

LEO
Frans van Roosmalen

Onder druk presteren de meeste mensen beter :lol:
CrazyWezel
Contacteer:

ik laat t goede nieuws brengen maar over aan leo.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:ik laat t goede nieuws brengen maar over aan leo.. :lol:
De buurvrouw is al 25 kilo afgevallen !!!!
:wink:

Maar ik denk dat CW bedoelt dat ik een 70km testrit erop heb zitten vanavond waar bij hij geen enkele keer is afgeslagen en er na afloop maar 2 druppeltjes olie onderaan het blok hingen.

Kortom de test is in mijn ogen geslaagd en de volgende week gaan we met de BIG heen en weer naar het werk voor extra testritten.

Zadelmodificatie is nu ook meteen getest en goedgekeurd. Zadeldekje dit weekend erop skieten en een afspraak maken met de badmeester om de kofferrekken erop te lassen.

Voorrem blijft ondanks de stalenremleiding en nieuwe remvloeistof een beetje vaag. Zou het kunnen komen door de gesinterde blokken ? Iemand al ervaringsdeskundige hiermee ?

LEO
zappa.suzuki

Mooi man!

V-rem is gewoon een beetje vaag, de KTM remt harder met 1 vinger licht op de hendel dan m'n BIG met de hele hand volle kracht :roll:

Maar zet je hendel is strak gedurende een dag of wat met een ty-rap strak om de hendel..
futurist

als het nieuwe blokken zijn is het normaal dat het wat vaag aanvoelt. Als ik van wiel wissel heb ik zelfs een tijdje dat gevoel doordat het blok weer op een andere schijf moet pakken.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

De blokken zitten er nu zo`n 1000km op en ze blijven vaag remmen.
Misschien eens andere blokken proberen ?

LEO
futurist

nee de blokken moeten dan al goed aanvoelen, ik heb wel eens met het wisselen van een ander wiel gehad dat de off set van de klauw niet helemaal klopte met de schijf, dit kan ook als blokjes net iets teveel "imitatie" zijn. dan gaat de klauw dus iedere keer iets te ver terug zodat je bij iedere keer remmen eerst een stukje vrije slag hebt. Controleer door heel goed naar de klauw te kijken en dan de rem in te knijpen als je dan ziet dat heel de klauw beweegt (en de schijf een beetje mee) dat zit de klauw niet op de perfecte stand ten opzichte van de schjf. kan dus ook door het blokje komen van de kant van het zadel (vaste kant dus niet zuiger kant).
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Het hoeft niet direkt door de blokken te komen, bij Shiny met al z'n modder km's hebben de remblokogen groefen gesleten in de pennen waar ze omheen schuifen.
Daarin blijfen ze dus hangen en de boel set zich niet meer lekker..
Heb spullen liggen om de boel op te knappen, moet Shiny binnen kort maar eens lekker gaan verwennen :wink:

Maar somige merken remblokken remmen een stuk beter dan andere, welke blokken heb jij?
Leo

futurist schreef:..Controleer door heel goed naar de klauw te kijken en dan de rem in te knijpen als je dan ziet dat heel de klauw beweegt (en de schijf een beetje mee) dat zit de klauw niet op de perfecte stand ten opzichte van de schjf.
Ik zal CW of de Badmeester eens laten kijken binnenkort als ik het handle inknijp wat er dan gebeurd.

@ Mr. Z.: Ik gebruik Ferodo gesinterde blokken.
zappa.suzuki

Die remmen normaal best goed :wink:

Heb je bij de montage de pinnen in gevet van de geleiderplaat die in de klauw glijden [ die in de rubberhoesen gaan]?
Zo ja dan heb je er waarschijnlijk te veel vet op gesmeerd en bewegen ze niet meer door dat ze vaciuum trekken..
Die pinnen moet je echt heel dun invetten anders kan er geen lucht langs en kunnen ze niet op en neer schuifen
CrazyWezel
Contacteer:

ik zal zn rem dr volgende week is een keer afhalen en kijken,
gesinterde blokken remmen gewoonlijk iets minder dan organische vanwege de hardheid, daardoor kun je ook een muzikale remschijf krijgen,
kan zijn dat er nog een paar belletjes lucht in zitten, maar die hebben we er ook zo uit.

kan mooi tegelijk met die andere remblokken leo..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

zappa.suzuki schreef:Heb je bij de montage de pinnen in gevet van de geleiderplaat die in de klauw glijden [ die in de rubberhoesen gaan]?
Uhhhhh..........geen idee. Er was hier een paar maanden geleden een voorremdeskundige die een komplete remklauwrevisie heeft uitgevoerd incl. montage van stalen remleidingen. Ik heb toen alleen koffie gehaald en slappe klets gedaan.

Ik zal hem eens een PB sturen en vragen wat i nu precies gedaan heeft :wink:

LEO
zappa.suzuki

Die beunhaas stuurde me een PB dat als jij er verder niet mee bezig was geweest het ok zou moeten zijn :wink:
Plaats reactie