Dour 23 mei 2010

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Gaan er dit jaar nog mensen van hier naar de enduro in Dour?

http://cramponsverts.com/enduro.php

Ik heb er eigenlijk wel zin in maar het ziet er naar uit dat ik helemaal alleen zal moeten gaan. Wat gezelschap zou leuk zijn. Ook i.v.m eventuele calamiteiten :o
Laatst gewijzigd door speedphreax op di mei 11, 2010 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Smalle
Berichten: 22
Lid geworden op: wo feb 04, 2009 14:44
Locatie: leuven

Ik kan niet... :( En 'k had er nog zo naar uitgekeken dees jaar..
Nog wel door op weekend te gaan in d'ardenne. Ik ga de uitlaten nog bijna kunnen rieken.. :(
update: WR-rider :D
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

hey speedphreax, wat is dit voor een rit. Is dit echt een enduro of een otr rit. Ik ken deze helemaal niet.
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

Ik heb inschrijvingsnummer 006... :P

Vanuit limburg gaan we met een redelijk grote groep.

@Roy

Dour is een otr. En wat voor ene!!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Dour is een offroad rit met twee enduro proeven met tijdregistratie. De rit bestaat uit een ochtend en een middag deel en vooral de ochtend is altijd leuk. Je begint en eindigt dan op een grote kolenberg waar je lekker kunt spelen. De middag is veel rechte lange paden met gevaarlijke geulen dus dan moet je wel oppassen als je vermoeid raakt.

Ik schrijf me nooit in maar zorg dat ik de nacht ervoor op het parkeerterrein overnacht. Scheelt wel 5 euro maar dan kun je altijd nog afhaken als het weer te slecht is.

Als je hier op het forum naar "Dour" zoekt dan vind je nog wel een paar oude topics waarin je kunt lezen dat het doorgaans een leuke rit is.
@Bakkertjedeeg: Ik kom zelf uit het midden van het land. Hoeft geen bezwaar te zijn maar samen ernaartoe rijden zal geen optie zijn.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Dour is een heel mooie offroad rit.
Ik heb er altijd met veel plezier gereden.
Vooral de ochtend route is heel mooi met wat technische passage's die je overigens niet perse hoeft te pakken als je niet durft.
Hier is altijd een gemakkelijke omleiding gemaakt die iedereen kan rijden.
Ook de 2 enduro proeven op tijd hoef je niet perse te rijden als je niet wil.

Veel plezier voor de mensen die in Dour gaan rijden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

dit jaar zoals het er nu naar uitziet niet :cry: mocht het veranderen dan laat ik het weten.

kijk even op http://www.ktmriders.nl/index.php hier gaan er bijna altijd wel een paar van

veel plezier :lol:
dave s
Berichten: 58
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 23:57
Locatie: maasmechelen

he Bakkertjedeeg
hoe weet je met welk start nr je rijdt :wink:
ben ook ingeschreven voor Dour maar weet niets over startnr?

grts dave s
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

http://www.ktmriders.nl/index.php?module=youtube

leuk filmpje over de berg in 2009
Laatst gewijzigd door henk-v op do mei 13, 2010 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

dave s schreef:he Bakkertjedeeg
hoe weet je met welk start nr je rijdt :wink:
ben ook ingeschreven voor Dour maar weet niets over startnr?

grts dave s
In de bevestiging bij je adres gegevens staat je kenteken vermeld. Achter het kenteken staat het startnummer vermeld.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Holladiejee, ik ga (toch) niet mee...

Ik ga zondag toch maar naar de crossbaan in Utrecht. Vlaggen welliswaar...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

speedphreax schreef:Holladiejee, ik ga (toch) niet mee...

Ik ga zondag toch maar naar de crossbaan in Utrecht. Vlaggen welliswaar...
Ben jij een bofkontje......... :roll:
royke1
Berichten: 38
Lid geworden op: di jan 19, 2010 21:52

lees ik het nou goed, dat het inschrijfgeld 55,00 euro is?
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

royke1 schreef:lees ik het nou goed, dat het inschrijfgeld 55,00 euro is?
Jep, das inclusief een BBQ en vorig jaar kregen we ook nog een T-shirt. En 50 euro borg die je later terug krijgt 'als je bent braafjes' :lol:
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Die borg kreeg je voorgaande jaren op het einde van de dag terug bij inleveren van een bonnetje.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Zou ik in de Dour Sportzaal, of waar die inschrijving ook plaats vindt, zaterdagavond de champions finale kunnen zien? Is er dus een cafe de sports in Dour?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Als alles nog hetzelfde is als een paar jaar geleden dan zit hier (rechtsonder op het plaatje) een kroeg met veel sportuitzendingen op grootbeeldschermen (al heb ik destijds meer met m'n bekkie richting toog gezeten dan richting die mannen met noppen ........... onder hun schoeisel).

Afbeelding
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Top Sjokske, thx :lol:
Is te lopen, of pak ik de motor? :D
Ik ga voor het eerst naar Dour. Heb begrepen dat de route anders zal worden dan voorgaande jaren, waar jullie allemaal over te spreken waren. Hopelijk hebben ze er nog wat moois van kunnen maken, ook dit jaar.
Laat het jullie weten, maandag :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

De heenweg was goed te lopen, de terugweg duurde langer :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

:lol: :lol: :lol:
EXC300
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

Boh.... Dour was uber. Alleen 2de gedeelte was boring. Had ik dat geweten dan was ik nog lekker op de berg gaan spelen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Inderdaad was het een mooie offroad. Single tracks, leuke klimmetjes en afdalinkjes, wat holle/bolle paadjes(zoals AdK dat noemt), wat verbinding etappes en dat met een heerlijke zonnetje.
Een hindernis, na 2x proberen, laten liggen. De trap. Mijn 2taktje werd wat nerveus op die trap :wink: . Uit betrouwbare bron vernomen dat een ander zijn huskie 2takt daar wat korter heeft gemaakt. De Huskie liet zijn gehele achterkant achter op die bewuste trap. De omwonende hebben genoten :)
Ik kwam zaterdag-avond aan, en ben volgens Sjokske zijn info direct richting "centre ville"vertrokken. Mijn vraag aan Dominique, de eigenaresse van het taverne, of er voetbal gekeken ging worden, werd positief beantwoord. Tezamen met een verliefd stelletje en een ouder echtpaar, de wedstrijd bekeken. Af en toe kreeg ik wat commentaar van het oudere stel, hoe ik zo rustig en kalm de wedstrijd kon zien, maar ik geloof niet dat mijn uitleg, dat in beidde teams nederlanders voetbalden, begrepen werd :D Ik was een neutrale toeschouwer :twisted:
Met teveel bier op, waggelde ik, zoals alweer Sjokske aangaf, terug naar de parking en lag om 12 uur op een oor. 0715 uit de veertjes, blijk ik naast Guy te staan. Altijd leuk om een oude bekende tegen te komen.
Keuring en administratie gingen zonder problemen en om 0900 werd de motor aan getrapt. Meteen de eerste "Terril" op. Gaaf. Wat een heerlijk gebied hebben ze daar. Links en rechts zag ik schitterende uitdagingen, die de organisatie wijzelijk besloot te mijden. De file zou te groot zijn geworden. De allereerste expert route was al meteen file en halverwege de helling besloot ik om te draaien. Na 10min rijden in de file staan, daar had ik geen zin in. Dus maar door. De volgende "terril" op. Bovenop een crossbaanje van de locale rijders. En zo ging dat maar door. Terril op en af, verbindings etappe, en de volgende terril op en af. etc etc.
Hier en daar wat heerlijke single tracks, sommige wat krapjes, en dan weer wat snellere passages.
Zelfs frankrijk even aan gedaan. Zonder paspoort, en naar later bleek, ook zonder mijn drank, eet en waarborg bonnetjes.
Ik ga nu even de organisatie emailen om mijn waarborg terug te vragen. Zal mijn benieuwen. Maar zelfs als ik hem niet terug krijg, en echt waar, ik heb niets stouts gedaan, dan nog was het het waard.
Toppertje
Hier komt er een rijder een Terril op.
Afbeelding
De kroeg met haar locale romances. De kroeg haar naam was: Pulp Fiction, naar de gelijknamige film, zie affiche :wink:
Afbeelding
Het oudere echtpaar.
Afbeelding
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

huskie schreef: Een hindernis, na 2x proberen, laten liggen. De trap. Mijn 2taktje werd wat nerveus op die trap :wink: . Uit betrouwbare bron vernomen dat een ander zijn huskie 2takt daar wat korter heeft gemaakt. De Huskie liet zijn gehele achterkant achter op die bewuste trap. De omwonende hebben genoten :)
Boh..... geweldig die trap he. Met stip de heftigste trap die ik heb genomen. En dan te bedenken dat ik het in eerste instantie niet had gezien en links af sloeg. Mijn maten zagen het gelukkig wel. :lol:
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Dit was met stip de beste Dour van de afgelopen vijf jaar. Het begin was niet zo goed ( keuringsproblemen ) en het eindigde ook in mineur door de gevolgen van een headbang met een weipaal. Alles ertussenin was super!
Het begon met de inmiddels traditionele pizza naast de kerk in Dour.
Op het moment van aankomst zat het terras nog redelijk vol maar voor veertien limlanders met lege magen werdt natuurlijk plaats gemaakt. Biertje erbij en niemand moest huilen. Dan rap naar de sporthal en tentjes opgezet, kampvuur aan en biertje erbij. Voor de afwisseling alles redelijk beschaafd gehouden en op tijd de kooien in want we wilden vooraan starten omdat Matje en Mudder weer driedubbele afspraken hadden staan en snel naar huis wilden.
De ochtend kon niet beter: ( bijna ) geen dikke kop en als eerste op de plee met voldoende papier en zonder remsporen op de bril!
Maar natuurlijk kon deze waspoederreclamespot niet blijven duren en zo hadden ze mij dan ook gelijk als eerste bij de keuring te pakken en kreeg ik te horen ; in gebarentaal ; dat ik kon inpakken.
Gelukkig kon ik mijn spiritueel evenwicht bewaren en naar tussenkomst van de president en de politiekommissaris kreeg ik alsnog een startvergunning.
De komplete limbogang stond als eerste aan het hek!
Wat toen volgde was haut cuisin van de bovenste enduroplank. Geen moment verveling, ook niet bepaalt spektaculeer maar gewoon goed over nagedacht. Singletrails, snel, langzamer tot techniesch uitdagend, de trappen waren een leuk kameramoment maar geen echt hindernis, de klimmen op de kolenberg dankzij het droge weer geen probleem en omdat Be en ik teveel haast hadden om te tanken langs de snelweg kwamen we ver voor op het schema bij de pauzeplaats aan.
Ef gewacht en met een man of acht verder. Op gegeven moment kom ik voorop te rijden in de groep en denk nog: Amehoela. Op dat zelfde moment springt een tot dan goed vermomde vierkante eiken balk van het formaat Jovdb op het pad en raakt mij precies op de helm!
Ik heb toen meteen m´n huisarts en m´n advokaat gebeld maar schijnt dat weipalen in Belgie altijd gelijk krijgen dus maar gauw doorgereden maar ging niet van harte dus bij de tweede tankstop samen met de Viking terug naar de sporthal en aan het Bitburger. Medische indikatie.
Och ja, bijna vergeten: de tijdrit. Een echte enduroproef. Kort, lastig in te zien, op het geniepige af. Normaal echt iets voor mij maar door een verkeerde afstelling zeker tien minuten moeten kicken en dus maar overdoen volgend jaar ;-)
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Waar ging dat akkefietje bij de keuring precies over?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Plaats reactie