Leo en een techniekvraag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo

O-ring was op voorraad ! Het sleutelfeest kan weer beginnen zodra de CWmaster tijd heeft met zijn vloeibare kit en zijn omleidingen plan voor het contactslot.

Ondertussen hebbik niet stilgezeten en heb mijn geweldige zadelproject 8) weer afgebroken en heb ik een een ander hersenspinsel gestart op basis van een standaard schuimlaag en de toplaag van het zadelproject. Ik kom er nog op terug :wink:

LEO
BIG88

contactslot DR750
-zwart/geel = de draad die de motor uitzet, als je het contact uit zet verbind hij hem met de massa
-zwart = de massa (-)
-rood = de plus (+) vanaf de accu via de zekering
-oranje = de plus vanaf het contact naar van alles
-grijs = de plus vanaf de lichtschakelaar met het contact en het licht aan
-bruin = gaat naar je stadslicht en achterlicht, staat spanning op in de P-stand (via rood), en als je licht aandoet met het contact aan (via grijs)

dus:
-grijs en bruin kun je doorverbinden, maar dan heb je geen parkeer licht meer (nog wel stads en achterlicht via de lichtschakelaar)
-rood en oranje kun je dan via een aan/uit schakelaar late lopen, of aan/uit/aan en op het derde pootje de bruine draad voor P-licht (maar dan kun je hem wel makkelijk per ongeluk op P. zetten met een lege accu als gevolg)
-zwart/geel en zwart kun je dan b.v. via een druk (puls) schakelaar laten lopen om de motor uit te zetten
of geheel weg laten omdat je hem toch al met de decompressie uitzet :wink:

meest voorkomende contactslot problemen:
motor blijft lopen als je het contact uitzet = zwart/geel en/of zwart los
stads en achterlicht werken niet, maar wel in de P-stand = grijze draad los
stads en achterlicht werken niet, ook niet in de P-stand = bruine draad los
rood en oranje bijven meestal heel, waarom weet ik ook niet :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

THX Hans voor het uitzoeken !

Stadslicht gebruik ik nooit en ik zet de BIG altijd uit met het decompressiehandle dus het moet goed komen lijkt me.

We houden je op de hoogte.

LEO
BIG88

da's mooi, dan heb je genoeg aan één schakelaar voor rood naar oranje
en kun je grijs en bruin doorverbinden 8)
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

De electriciën uit kawaland komt morgenmiddag om de BIG weer rijdend te krijgen :toost:

Ondertussen zijn de bandjes voor Tjechië binnen ( betaling via Cyprus is dus goedgekomen :D ) De Mefo MFE99 voor de badmeester (12mm nop en hardere compound) vs de Heidenau K60 voor mie (10mm nop en zachtere compound )

Afbeelding

En nog even snel mijn nieuwe zadelspinsel

Afbeelding

LEO
Leo

Startmotor met nieuwe pakking en een halve kilo vloeibare pakking terug gezet, alle draadjes onder het contactslot volgens beschrijving van BIG88 doorverbonden en toen een teststart gemaakt om te zien of alles werkte........... :cry:.........accu overleden.

12,78V maar hij kreeg hem niet verder rond dan een halve slag. Met starthulp lukte het wel en toen bleek dat we vergeten waren de uitlaatbocht te monteren :lol: volgens de oudste
"VET MAN DIE STEEKVLAMMEN 8) "

Kortom, weer veel lol gehad maar uiteindelijk zet de traditie van 2 stappen voorwaarts 1 terug zich voort. Op naar de nieuwe accu.
Zijn er trouwens gelaccu`s voor de SR41 ?

Morgen na moeders verwend te hebben de sneeuwbanden eraf en de nieuwe bandjes erop leggen.

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

zit er een verschil tussen een sr41 en 43 accu? anders is het ja.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
BIG88

helaas, SR41 accu is anders dan SR43
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Contacteer:

ik heb de SR41 accu van Leo mee genomen, zal straks de accu uit kikkers motor halen en even vergelijken, hij is toch op vakantie :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

RTFM!
Andere specs..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88

beetje eigenwijs CW :shock:

ik heb beide,en heb dat heus wel eens bekeken want die f***ing BIG accu's zijn eigenlijk te klein voor die 800cc bloempot.
dus een klein beetje vermogensverlies en hij krijgt hem al niet meer rond :cry:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef:beetje eigenwijs CW :shock:
:lol: :lol: is dat niet de grootste positieve eigenschap van een DRBIGrijder ? :lol: :lol:

Ik heb na de posting van BIG88 dat er verschil is in accu`s even bij motozoom geneusd en daar is een accu voor de 750 in de aanbieding voor 26,95. Komt nog wel accuzuur en verz. kosten bij maar ik denk dat het de goedkoopste is die er te krijgen is niet ?

En dan neem ik voor de zekerheid maar de starthulp mee naar Tjechie ;-)

LEO
Frans van Roosmalen

Leo schreef: En dan neem ik voor de zekerheid maar de starthulp mee naar Tjechie ;-)

LEO
Waar ga je al die spullen toch laten of ga je zo :D
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Leo

Keb speciaal voor deze reis een setje op de kop getikt

Welliswaar uit de 80èr jaren met bijbehorende stickers :lol: maar alu vergaat niet.

LEO
Frans van Roosmalen

Die heeft Zappa dus net verkocht :shock: met rek voor de 750 :roll: Lijkt echt sprekend met twee tanks erin en tafeltje. Dus we kunnen bij jou aan tafel ontbijten etc. 8) :lol:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki

Yip, jammer dat Leo m'n set niet heeft gekocht ipv van die boekhouder :roll:

was ie goedkoper uit geweest en had ie wat siberische historie op de brommer gehad :wink:
Leo

Ik had dat setje alu`s al ergens in 2009 aangeschaft toen we net over de reis begonnen te praten. Toen Zappa de zijne aanbood had ik ze dus al op zolder staan.

Enuhh Zappa.......raad eens welk beroep ik dagelijks tussen 08:30 en 17:00 uitoefen :lol: :lol:

Vandaag kwam de badmeester zijn MFE99`s ophalen en hij vroeg welke onderdelen we nu de man mee gaan nemen zodat we niet met 5 man hetzelfde meezeulen. Ik zei dat ik een voorzet gedaan had maar nog niemand gereageerd heeft tot nu toe.

Iemand interesse om het topic "onderdelen" of "heen en terugreis" of "reisverzekering" of noem maar op op te starten in verband met de reis naar Tjechie in de maand die ons nog rest ?

LEO
zappa.suzuki

Heb m'n koffers verkocht aan een echt boekhouder/belasting inspecteur type.. heb er spijt van dat zo'n iemand die set heeft :(

Maar was wel erg makkelijk over de prijs onderhandelen als je iemand ze niet gund :wink:
Leo

Geen zin om bandjes te wisselen en geen accu voor een testritje dus maar eens met een minislijpschijf gespeeld genaamd dremel :lol:

Geinig ding zeg. Moek eens op de wishlist zetten voor 5 december 8)

Wat ik er mee gedaan heb is de lasrups uit mijn dikke bocht gehaald die men nodig had om op de pijp een ring te lassen die tegen de cilinder aan komt waardoor de dikke bocht meteen aan het begin veel minder "dik" was als gedacht.

Ik gok op een vermogenswinst van minimaal 20NM :wink:

Verder project zadel2 eens onder de lamellen schijf door laten gaan.

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

die las in originele pijpjes is ook asociaal..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
BIG88

Leo schreef:Ondertussen zijn de bandjes voor Tjechië binnen ( betaling via Cyprus is dus goedgekomen :D ) De Mefo MFE99 voor de badmeester (12mm nop en hardere compound) vs de Heidenau K60 voor mie (10mm nop en zachtere compound )

LEO
ik denk dat ik na een avondje internetbandenbladeren met SP meega en ook op mfe 99 ga

ik verwacht tenslotte geen heftig off road gebeuren maar wel een hele hoop asfalt.
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef:ik denk dat ik na een avondje internetbandenbladeren met SP meega en ook op mfe 99 ga
Das dan 2 testrijders voor de MFE99 tegen 1 op de K60 :wink:

Kunnen we misschien een leuk verhaal schrijven over 3 volbepakte BIGgen op hun allroadbandjes bij terugkomst.

Ik heb geen Inetverhaal gelezen of aan asfalt vs zand gedacht maar heb de K60 gekocht op basis van ervaringen met mijn 1100GS waar ik ze op een zandsetje wielen gehad heb en ze me uitstekend bevallen zijn.

LEO
Leo

Serieuze techniekvraag nr ?:

Je koopt een hagelnieuwe ketting met nieuwe visje sluiting en bij 2 willekeurige nieuwe sluitingen past het plaatje er niet op ? :shock: De gaten in het plaatje zijn te smal.

We hebben van het stuk ketting wat er af geslepen was een plaatje gehaald en die paste wel over de staafjes van de sluiting ????

Iemand in da house die 2 leken op dit gebied een uitleg kan geven ?

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

moet je er wel ff bij vertellen dat het ging over 2 splinternieuwe DID kettingen, een 520VM en een 520ZVMX2.. de asjes van de ketting gingen gewoon niet door het sluitplaatje.. en het was zoals leo al zegt een visje sluiting, dus ook niet zo'n klink geval..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

waar hadden jullie kettingen vandaan?
Plaats reactie