Leo en een techniekvraag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG88

onder de startmotor zit een afwateringsgaatje, dus als het daar lekt loopt de olie achter je voortandwiel naar beneden :wink:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef:onder de startmotor zit een afwateringsgaatje, dus als het daar lekt loopt de olie achter je voortandwiel naar beneden :wink:
Gadverderrie :(
Dit wilde ik eigenlijk niet horen.
Hoe nu verder ? Zijkap eraf of kan de startmotor ook zo losgeschroefd worden ?

@ Mr.Z
Lijkt me idd een strak plan uit voorzorg te doen wat je schrijft want het zag er maar lapperdepoeppie uit daar kwa materiaal

LEO
BIG88

olie die achter je tandwiel komt weet niet dat het niet op het tandwiel mag komen.
dus dat doet het lekker wel en slingert dan lekker in de rondte en openbaart zich ook rond je tandwielafdekkapje zoals bij jou.
startmotor verwijderen is: + draad er af met sleuteltje 10 en 2 boutjes rechts op je blok (onder de voorpijp) met sleuteltje 8, da's alles :roll:

dus men neme een doos remmenreiniger van CW en spuite alles schoon.
brommert even laten lopen en kijken waar de oliestromen vandaan komen.
wel een flink stuk karton er onder anders krijg je de vloer nooit meer schoon.

(en je vorige vraag, de zijdeksel pakking van de 750 is gelijk aan de 800)
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef:olie die achter je tandwiel komt weet niet dat het niet op het tandwiel mag komen.dus dat doet het lekker wel en slingert dan lekker in de rondte en openbaart zich ook rond je tandwielafdekkapje zoals bij jou.)
Check.
BIG88 schreef:startmotor verwijderen is: + draad er af met sleuteltje 10 en 2 boutjes rechts op je blok (onder de voorpijp) met sleuteltje 8, da's alles :roll:
Ik zou bijna zeggen "dat moet zelfs mij zonder slijptol lukken" :lol:
En als ik hem eraf heb, waar moet ik dan naar op zoek ?

BIG88 schreef:dus men neme een doos remmenreiniger van CW en spuite alles schoon.)
:::::::::::
Check. Is gisterenavond reeds gedaan.

BIG88 schreef:brommert even laten lopen en kijken waar de oliestromen vandaan komen.wel een flink stuk karton er onder anders krijg je de vloer nooit meer schoon.
Check.
BIG88 schreef: (en je vorige vraag, de zijdeksel pakking van de 750 is gelijk aan de 800)
THX voor de tips BIG88.
Morgenavond ga ik weer verder met project Torte
Vanavond CLwedstrijd :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

CLwedstrijd = Carburateur Lek Wedstrijd?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
meca

Misschien eerst de maskabel van de batterij ontkoppelen, voor je de stroomkabbel van de starter eraf haalt, wil je geen vuurwerk zien... :wink:

Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
BIG88

er staat alleen prik op als je het startrelais inschakeld :idea:
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Contacteer:

ff voor de duidelijkheid, als je m bij je auto los haalt wel eerst de polen los gooien, want die heeft wel een constante plus.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
meca

BIG88 schreef:er staat alleen prik op als je het startrelais inschakeld :idea:
Slim, had ik niet aan gedacht. :wink:

Gr, meca.
BMW 1150 GSA
SUZUKI DR 750 BIG
YAMAHA TT 600
YAMAHA DT 200R
Leo

CrazyWezel schreef: I receive 2.53 times spam a day from Leo .
:lol: :lol:
HAHAHAHAHAHA verrekte Wezel daggubent !
Wie spamt mij op het werk met 150 e-mails over helemaal niks als i zich thuis zit te vervelen omdat i vroeg thuis is? NOU ?

Geef maar beter antwoord op mijn vraag waar ik naar moet zoeken als ik de startmotor eruit heb gelepeld koekwaus.

LEO
BIG88

wa's een koekwaus ?

de startmotor sluit af met rubber ring, als het gat nog mooi rond en glad is sluit hij af met een nieuwe ring.
eerst een beetje invetten voor het monteren.

is hij een beetje uitgevreten dan kun je beter op zoek naar een iets dikkere (+/- 1mm) ring zodat de startmotor geen speling heeft in de blok opening
maar dan alsnog flink wat vloeibare (flexibele, dus niet uithardende) pakking erbij smeren anders blijft hij daar lekken.
de opening in het blok, de startmotor en de ring goed ontvetten (de vloeibare pakking werkt wel als glijmiddel) en zorgen dat er geen scherpe randjes zijn waar je de rubber ring op kan beschadigen bij het monteren.
bijvoorbeeld even met een fijn schuurpapiertje het randje van de opening een beetje afronden.

later op de avond de vloeibare pakking niet meer als glijmiddel gebruiken want dan krijg je last van verstoppingen :lol:
have BIG fun

D.F.M.T.
CrazyWezel
Contacteer:

koekwaus = Afbeelding

maare.. die vloeibare pakking kenk wel een keer mee brengen als je wilt..

en het waren geen 150 emailtjes.. :roll:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

THX Hans voor je uitleg.

We gaan de zoektocht naar het lek dit weekend starten nadat ik het blok schoon gemaakt heb de afgelopen dagen. Wat een zooi zat erop :?

@Koekwaus ; je kan niet tellen.

LEO
Leo

Jeheu.........gehele blok schoongespoten ................start i niet meer.

Nog ff en :evil:
Afbeelding

LEO[/url]
zappa.suzuki

Rustig blijfen, mischien gewoon vocht van het afspuiten en start ie morgen weer..

maar het zit je niet mee....... :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

zappa.suzuki schreef:Rustig blijfen, mischien gewoon vocht van het afspuiten en start ie morgen weer..:
Doek ook maar 16 juni nadert un bietjuh rap :?
zappa.suzuki schreef:maar het zit je niet mee....... :roll:
1 stap voorwaarts 2 terug is wel een bijzonder goede test voor je karakter :wink:

Inmiddels alles schoon waar het maar zou kunnen lekken. Morgen de startmotor er uit zien te halen ( gaat dat zonder de uitlaatbocht te verwijderen ? ) en kijken of ik een foto van het gat kan maken waar de startmotor maar binnen gaat zodat de deskundigen een oordeel kunnen vellen.

Wordt vervolgd.

LEO
zappa.suzuki

Startmotor kan er uit zonder de bocht er af te halen, mischien dat je hem een beetje omhoog moet duwen..

jammer dat je zo ver weg woont en ik het ff een beetje druk heb m'n KTM en een logé anders wipte ik wel ff langs ..

maar voor de 16e heb ik wel tijd mocht het tegen blijfen zitten en CW ook wel, ik techniek en hij de rook..
Ding zal rijden of je bent verplicht om op een 800 van mij te gaan.. en dat wil je niet dus.............

dan word het een Leo sponsor rit, ik zorg voor een stukje spelen vooraf en daarna met de deelnemers jouw BIG onderhanden nemen terwijl jij voor de BBQ zorgt :wink:
Leo

THX for the mental support Mr. Z !
:wink:

Maar het gaat goedkomen hoor.

LEO
MANUS-3000

Als Leo het vlees roosterd dan kom ik ook wel sleutelen.
En als je de BIG van Zappa niet wil neem je de mijne maar,mijn rug wil voorlopig toch niet dat ik erop zit.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo

MANUS-3000 schreef:En als je de BIG van Zappa niet wil neem je de mijne maar,mijn rug wil voorlopig toch niet dat ik erop zit.
Bedankt voor het aanbod Manus maar ik heb een stelregel:
- niemand op mijn brommer en ik niet op iemand anders zijn brommer -

Ik heb in de loop der tijd gemerkt dat je daar een hoop ellende mee kan voorkomen ( "brommer" is vervangbaar door ander woord ).

Sterkte met je rug want dat is zeker in jouw beroep klote als je daar last van krijgt !

LEO
Leo

Update:

Tot mijn mazzel zaten de uitlaatbouten handdraailos in de cilinder :? waardoor ik alle ruimte had om te sleutelen aan de startmotor die zoals voorspeld behoorlijk nat was van de olie op de plek waar hij het gat in gaat achter de rubberen afsluitring.

Afbeelding

Vervolgens de mogelijkheid om een foto van het gat te maken

Afbeelding

En eentje waarbij je kan zien dat het een zwembad onder de startmotor is geweest.

Afbeelding

Als de motorzaak open is maar meteen een nieuw rubbertje bestellen en CW vragen om als de ring binnen is meteen voor de zekerheid maar vloeibare pakking er tegenaan te mikken.

En ondertussen ook maar eens bandjes bestellen voor de grote reis.

LEO
zappa.suzuki

Kijk! onze Leo word nog wel eens een monteur! 8)

Mazzel met de uitlaatbouten, wel goed in het kopervet/montage pasta zetten als je ze weer vast zet!
Leo

zappa.suzuki schreef:Kijk! onze Leo word nog wel eens een monteur! 8)
:lol: laten we niet te hard van stapel lopen.
De aanbouw was oa bedoeld om meer te leren sleutelen en ik krijg meer dan genoeg de kans om met behulp van de deskundigen hier flink bij te leren.

zappa.suzuki schreef:Mazzel met de uitlaatbouten,
Zeg dat wel ! Een meevaller eerste klas.
zappa.suzuki schreef:wel goed in het kopervet/montage pasta zetten als je ze weer vast zet!
Moek ff kopen dan want dat hebbik niet maar dat zal ik zeker doen.

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

heey hobbybob,

ik heb nog een x-aantal Oringen liggen, meet de diameter en de dikte dr van is op, dan kijk ik of ik hem heb..
die vloeibare pakking breng ik van de week wel een keer mee van mn werk..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:ik heb nog een x-aantal Oringen liggen, meet de diameter en de dikte dr van is op, dan kijk ik of ik hem heb..
Volgens de habbiebabbiedigimeter van de Lidl: 1,95 dik en diameter 36,7 binnenkant ring en ongeveer 6 euro bij suzuki.

Bandjes zijn besteld bij mynet (en betaald via de bank of Cyprus :shock: alsdamagoekompt )
Ikke op vertrouwd rubber: Heidenau K60
Spgoesdakar op testrubber: Mefo-Sport MFE99

LEO
Plaats reactie