XR600 opknapper

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Hier meldt zich een nieuwe XR600 eigenaar :D

Paar jaar geleden een rampenhok van een XR600 gehad, maar ik ben het nooit vergeten. Ze zijn zo lekker lomp en rauw :). Uiteindelijk stond er 1tje hier in de buurt en gaan kijken en meegenomen!

Een XR600 uit 1985. Olditmer dus *D.
Pluspunten:
- Motor loopt erg zuiver en mooi. Geen tikken oid.
- Schakelt mooi en koppelt goed
- Nieuwe tandwielen ketting
- Geen puntje roest!!!
- Weinig speling en goede vering

Minpunten:
-Start koud slecht (tips?), eenmaal gelopen is het 1 kick lopende motor
-Optisch verweert
-Banden versleten
-Verlichting doet het niet (achter brand alleen heel zwak)
-Geen origineel boutje te vinden in het blok (ik had niet nader verwacht)

Al met al een complete goed lopende motor met wat werk :)
verstand op nul en nadenken
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

barry! schreef: -Optisch verweert :)
Siliconen spray doet hier wonderen :idea:
Leo
Berichten: 5848
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Dank u :). Ik zit ook op MF en ben bekend met dat topic!.

Ik ben alleen erg enthousiast na mijn aankoop en kwam hem ff tonen op NF. Het is tenminste een enduro motor ;)
verstand op nul en nadenken
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1312
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Optisch in prima staat toch? Alleen kale banden is een probleem, lijkt mij.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Heb je ook wel gelijk in.

In princiepe alleen nieuwe banden en klaar.
Maar wil in de winter 2010/2011 hem zo ver mogelijk gaan opknappen. Alles weer mooi stralen/spuiten/coaten/poetsen etc.
Eerst deze zomer maar ff vrolijk rond tokkelen en kijken of die motorisch goed blijft :)
verstand op nul en nadenken
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

mooi project :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Afbeelding
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

;).

Inmiddels start hij in 1 kick (koud) :!: .
Maar dan wel met de luchtschroef/mengselschroef helemaal ingedraaid.
Warm start hij dan weer niet. Daarvoor moet ik weer de lucht/mengsel schroef min 1 slag uitdraaien.

Iemand suggesties? Afstellen is niet voor mij weggelegd :evil:
btw. Alle carb settings heb ik compleet standaard gezet!! ( waaronder lucht/mengsel schroef origineel 1,5 slag uit)
verstand op nul en nadenken
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Is dat er nou 1 met dubbele carbs?
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

nee dubbele carb.
1 carb is voor het starten. de 2e carb helpt pas mee vanaf meer dan kwart gas.
verstand op nul en nadenken
Plaats reactie