Hier meldt zich een nieuwe XR600 eigenaar
Paar jaar geleden een rampenhok van een XR600 gehad, maar ik ben het nooit vergeten. Ze zijn zo lekker lomp en rauw . Uiteindelijk stond er 1tje hier in de buurt en gaan kijken en meegenomen!
Een XR600 uit 1985. Olditmer dus *D.
Pluspunten:
- Motor loopt erg zuiver en mooi. Geen tikken oid.
- Schakelt mooi en koppelt goed
- Nieuwe tandwielen ketting
- Geen puntje roest!!!
- Weinig speling en goede vering
Minpunten:
-Start koud slecht (tips?), eenmaal gelopen is het 1 kick lopende motor
-Optisch verweert
-Banden versleten
-Verlichting doet het niet (achter brand alleen heel zwak)
-Geen origineel boutje te vinden in het blok (ik had niet nader verwacht)
Al met al een complete goed lopende motor met wat werk
XR600 opknapper
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Dank u . Ik zit ook op MF en ben bekend met dat topic!.
Ik ben alleen erg enthousiast na mijn aankoop en kwam hem ff tonen op NF. Het is tenminste een enduro motor
Ik ben alleen erg enthousiast na mijn aankoop en kwam hem ff tonen op NF. Het is tenminste een enduro motor
verstand op nul en nadenken
Heb je ook wel gelijk in.
In princiepe alleen nieuwe banden en klaar.
Maar wil in de winter 2010/2011 hem zo ver mogelijk gaan opknappen. Alles weer mooi stralen/spuiten/coaten/poetsen etc.
Eerst deze zomer maar ff vrolijk rond tokkelen en kijken of die motorisch goed blijft
In princiepe alleen nieuwe banden en klaar.
Maar wil in de winter 2010/2011 hem zo ver mogelijk gaan opknappen. Alles weer mooi stralen/spuiten/coaten/poetsen etc.
Eerst deze zomer maar ff vrolijk rond tokkelen en kijken of die motorisch goed blijft
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mooi project
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
.
Inmiddels start hij in 1 kick (koud) .
Maar dan wel met de luchtschroef/mengselschroef helemaal ingedraaid.
Warm start hij dan weer niet. Daarvoor moet ik weer de lucht/mengsel schroef min 1 slag uitdraaien.
Iemand suggesties? Afstellen is niet voor mij weggelegd
btw. Alle carb settings heb ik compleet standaard gezet!! ( waaronder lucht/mengsel schroef origineel 1,5 slag uit)
Inmiddels start hij in 1 kick (koud) .
Maar dan wel met de luchtschroef/mengselschroef helemaal ingedraaid.
Warm start hij dan weer niet. Daarvoor moet ik weer de lucht/mengsel schroef min 1 slag uitdraaien.
Iemand suggesties? Afstellen is niet voor mij weggelegd
btw. Alle carb settings heb ik compleet standaard gezet!! ( waaronder lucht/mengsel schroef origineel 1,5 slag uit)
verstand op nul en nadenken
Is dat er nou 1 met dubbele carbs?
nee dubbele carb.
1 carb is voor het starten. de 2e carb helpt pas mee vanaf meer dan kwart gas.
1 carb is voor het starten. de 2e carb helpt pas mee vanaf meer dan kwart gas.
verstand op nul en nadenken