Hallo,
Ik heb een ktm620lc4 en als hij stationair loopt dan tikt hij
nogal. Komt ongeveer onder/midden van het blok vandaan,
en als je een beetje gas geeft is het weg. Kan het de distributie
ketting zijn of de dat de spanner niet goed werkt? En hoe is de
spanner het beste te controleren. Aan de olieaftapplug zat ook nogal
wat ijzerslijpsel, is dat reden om me zorgen te maken .
Groetjes.
Tikkenende ktm
Moderator: ghulst
Heb je er iets aan veranderd ? Heb je die moto al wat langer of pas gekocht ? Wanneer laatste onderhoud gedaan ? Wanneer nokkenasketting vervangen ? Geef eens wat meer info ...
Nokkenaskettingspanner is die mechanisch ? Zo ja --> gewoon even uitdraaien (opletten dat er geen veertje uitspringt !) en checken hoeveel "clicks" er nog zijn.
Ik ken helaas niets van de LC4 modellen...
Je bedoelt toch degelijk "tikken" en niet "rammelen" --> zou anders de lagering van de drijfstang kunnen zijn.
Jo VdB
Nokkenaskettingspanner is die mechanisch ? Zo ja --> gewoon even uitdraaien (opletten dat er geen veertje uitspringt !) en checken hoeveel "clicks" er nog zijn.
Ik ken helaas niets van de LC4 modellen...
Je bedoelt toch degelijk "tikken" en niet "rammelen" --> zou anders de lagering van de drijfstang kunnen zijn.
Jo VdB
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
jo Heb je er iets aan veranderd ? Heb je die moto al wat langer of pas gekocht ? Wanneer laatste onderhoud gedaan ? Wanneer nokkenasketting vervangen ? Geef eens wat meer info ...
cka Heb de motor nu een jaar of 3, verder nog niks buitensporigs mee gehad.
Alleen olie verversen en kleppen stellen. Heb er verder niks aan veranderd. Nokkenasketting heb ik nog niet vervangen.
jo Nokkenaskettingspanner is die mechanisch ? Zo ja --> gewoon even uitdraaien (opletten dat er geen veertje uitspringt !) en checken hoeveel "clicks" er nog zijn.
cka Volgens mij werkt de spanner automatisch, wel eens gehoord dat die
wel eens wil haperen. Maar weet iemand hoe ik hem het beste kan
testen.
jo Je bedoelt toch degelijk "tikken" en niet "rammelen" --> zou anders de lagering van de drijfstang kunnen zijn.
cka Als hij rammelt bedoel je dan de bigend? Volgens mij tikt hij, en rammelt hij niet. En als je gas geeft dan is het volgens mij weg.
Alvast bedankt.
cka Heb de motor nu een jaar of 3, verder nog niks buitensporigs mee gehad.
Alleen olie verversen en kleppen stellen. Heb er verder niks aan veranderd. Nokkenasketting heb ik nog niet vervangen.
jo Nokkenaskettingspanner is die mechanisch ? Zo ja --> gewoon even uitdraaien (opletten dat er geen veertje uitspringt !) en checken hoeveel "clicks" er nog zijn.
cka Volgens mij werkt de spanner automatisch, wel eens gehoord dat die
wel eens wil haperen. Maar weet iemand hoe ik hem het beste kan
testen.
jo Je bedoelt toch degelijk "tikken" en niet "rammelen" --> zou anders de lagering van de drijfstang kunnen zijn.
cka Als hij rammelt bedoel je dan de bigend? Volgens mij tikt hij, en rammelt hij niet. En als je gas geeft dan is het volgens mij weg.
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Laat het ff horen aan een specialist, snelmotoren zeist bijvoorbeeld of een andere ktm kenner..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Nee deze heeft nog de decompressie via het handel op het stuur.mmrizio schreef:Heeft-ie een auto-decompressie? Die maakt toch wel eens een rammelend geluid wat weg gaat zodra je een stukje boven stationair gaat.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Tikken in het blok en ijzerslijpsel aan de olieaftap plug is bij mij een teken om het blok te gaan splitsen, al zou het uit voorzorg zijn.beter een keer te vaak uitelkaar halen dan een keer te weinig.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Volgens mij is hij van 98, weet iemand trouwens ook hoe je de spanner
van de distributie het beste kan controleren.
van de distributie het beste kan controleren.
[quote="klaas tt350"]Tikken in het blok en ijzerslijpsel aan de olieaftap plug is bij mij een teken om het blok te gaan splitsen, al zou het uit voorzorg zijn.beter een keer te vaak uitelkaar halen dan een keer te weinig. [/quote]
Dat ligt er aan hoeveel eraan zit..
Bij een paar spaantjes niets aan de hand.
Dat ligt er aan hoeveel eraan zit..
Bij een paar spaantjes niets aan de hand.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Daar heb je ook weer gelijk aan, je kan er beter op tijd bij zijn. Zal nogpapsnoetn schreef:Dat ligt er aan hoeveel eraan zit..klaas tt350 schreef:Tikken in het blok en ijzerslijpsel aan de olieaftap plug is bij mij een teken om het blok te gaan splitsen, al zou het uit voorzorg zijn.beter een keer te vaak uitelkaar halen dan een keer te weinig.
Bij een paar spaantjes niets aan de hand.
even naar de spanner kijken. Als ik daar niks aan kan zien zal ik wel even
vragen of ze bij de ktm dealer er even naar willen luisteren. Anders moet hij maar uit elkaar.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Handle op het stuur wil volgens mij niet zeggen dat hij geen automatische decompressie heeft
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
[quote="speedphreax"]Handle op het stuur wil volgens mij niet zeggen dat hij geen automatische decompressie heeft[/quote]
Dat klopt.
Op model 98 zit automatische decompressie in de cilinderkop.
Ook een hendel aan het stuur. ( kun je hem droogtrappen na verzuipen)
Als je stationeer zo laag afsteld, ga je de automatische decompressie idd horen.
Dat klopt.
Op model 98 zit automatische decompressie in de cilinderkop.
Ook een hendel aan het stuur. ( kun je hem droogtrappen na verzuipen)
Als je stationeer zo laag afsteld, ga je de automatische decompressie idd horen.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Hoe kan ik dat zien dan of hij autodeco heeft of niet, doe hem altijd handpapsnoetn schreef:Dat klopt.speedphreax schreef:Handle op het stuur wil volgens mij niet zeggen dat hij geen automatische decompressie heeft
Op model 98 zit automatische decompressie in de cilinderkop.
Ook een hendel aan het stuur. ( kun je hem droogtrappen na verzuipen)
Als je stationeer zo laag afsteld, ga je de automatische decompressie idd horen.
matig door de compressie. Maar het geluid zit niet boven in de kop, komt
meer van de onderkant.
Op een `98 zit een automatische en een handbediende decompresseur
De automatische tikt erg luid bij een te laag stationair toerental.
Stationair toerental hoger afstellen.
Het ijzer slijpsel aan de stop is niet abnormaal,als hij lang niet schoon gemaakt is kan er behoorlijk wat aan zitten.
De automatische tikt erg luid bij een te laag stationair toerental.
Stationair toerental hoger afstellen.
Het ijzer slijpsel aan de stop is niet abnormaal,als hij lang niet schoon gemaakt is kan er behoorlijk wat aan zitten.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
lijkt me ook de handigste om even uit te proberen..han schreef:.
Stationair toerental hoger afstellen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Wanneer zijn ze begonnen met die auto deco dan? Is dat vanaf 98 of hebben modellen van 97 het ook al. Want volgens mij zit die van mijhan schreef:Op een `98 zit een automatische en een handbediende decompresseur
De automatische tikt erg luid bij een te laag stationair toerental.
Stationair toerental hoger afstellen.
Het ijzer slijpsel aan de stop is niet abnormaal,als hij lang niet schoon gemaakt is kan er behoorlijk wat aan zitten.
op het randje van 97 of 98.
Groetjes.
het ijzerslijpsel komt uit de bak en is opzicht niet heel erg als je je bedenkt hoe dat de tandwielen op hen donder krijgen na bijvoorbeeld een sprongetje .
denk dat het tikken toch echt van het bigend afkomt .
welke kleur had de motorolie ?
een brons kleurtje geeft meestal aan dat het bigend en drijfstang aangevreten zijn .
denk dat het tikken toch echt van het bigend afkomt .
welke kleur had de motorolie ?
een brons kleurtje geeft meestal aan dat het bigend en drijfstang aangevreten zijn .
BIERTAKT crossen en zuupn
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
@JoeBaRJoeBaR schreef:het ijzerslijpsel komt uit de bak en is opzicht niet heel erg als je je bedenkt hoe dat de tandwielen op hen donder krijgen na bijvoorbeeld een sprongetje .
denk dat het tikken toch echt van het bigend afkomt .
welke kleur had de motorolie ?
een brons kleurtje geeft meestal aan dat het bigend en drijfstang aangevreten zijn .
De olie was gewoon zwart, ik voelde ook geen bronsslijpsel in de olie.
Maar daarom kan het best zijn dat het wel de bigend is, want als het
de decompressie is zit het geluid toch ook boven in de kop. Dit geluid
komt in het onder/midden weg. Weet jij waar je die onderdelen het beste
kan kopen mocht ik ze nodig zijn.
Groetjes.
Bij schade aan het blok kun op ebay soms leuke dingen vinden...
http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-Kurbelwelle- ... 414e89a976
http://cgi.ebay.de/Motor-ktm-LC4-640-E- ... 3cac02200a
http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-Kurbelwelle- ... 414e89a976
http://cgi.ebay.de/Motor-ktm-LC4-640-E- ... 3cac02200a