Ik ben Freddy en weet niet of ik hier op de juiste plaats ben met mijn
dilemma,... Even nader verklaren;

14 jaar geleden kocht ik een tweedehands DR800BIG, toen 6000km op de teller, ondertussen 23500, enkel op verhard mee gereden, nooit een boswegeltje gezien.
De Big is van bouwjaar 1990, blauw-wit, volledig standaard buiten de lelijke demper, die is al in 't begin vervangen door een op maat gemaakt inox exemplaar, wel zonder E-keur overigens.
Elke paar duizend km werd het beestje trouw bij de dealer binnengebracht voor zijn beurtjes, bandjes, kleppen stellen, kortom alles wat moest gedaan worden om veilig mijn door tijdsgebrek weinige km's te kunnen maken.

Maar nu zit ik met een probleem; afgelopen zomer heb ik maar liefst 5000km met de DR gereden, jaja, ongelofeloos hé, en ik moet zeggen dat ik er pijn van in mijn knoken kreeg.
Ben ondertussen bijna 47 jaar, en op sommige weekends 3 à 400 km achter de maten met hun speed trippel's en en aanverwanten aanscheuren, daar werd ik toch wel serieus moe van op 't einde,...
Ondertussen heb ik enkele weken geleden een Aprilia Caponord gekocht, maar weet ik niet goed wat ik met de DR zou doen, houden als tweede motor (is spotgoedkoop in België), of toch verkopen, ik heb namelijk het gedacht dat van langdurig stilstaan de DR niet beter gaat worden.
Omdat jullie hier de DR-kenners zijn, en ik zelf niet graag een oor wordt aangenaaid zou ik willen vragen of een vraagprijs van 1250€ realistisch is voor de DR.
Hij is nooit gevallen, praktisch krasvrij, zelfs het blauw-witte zadel is nog erg netjes, net zoals de velgen en de rest van de motor trouwens.
Minpuntjes zijn er ook; beetje roest aan de onderkant van de kader, ook aan de zijstandaard en de achterbrug.
Ook de techniek vraagt wel aandacht, ketting en tandwielen moeten in de toekomst worden vervangen, achterste remblokjes ook, en de banden hebben nog maar enkele mm profiel.
Voor de rest start hij altijd binnen enkele omwentelingen, schakelt en veert heel goed, en trekt als een tierelier, ook van onderen uit.
Ik weet het, een lang verhaal, maar ik kon het niet langer maken!

Ben benieuwd naar jullie reacties, laat maar komen!
Vriendelijke groeten uit 't immer zonnige Limburg