Tuning
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00
Een paar goede tips om m'n KX 125 '01 wat sneller te krijgen?
KX starter
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zelf meer gas geven. Probleem ligt meestal meer bij de rijder dan bij de motor .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudi! Rudi! Rudi! Oh nee sorry, andere film....
Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is. ( Voor mij overigens ook) Maar dan moet je echt gaan nadenken en eerst dit oude ding maar eens rijden dat ´t zijkt ( kost ook een flinke duit ) en pas als hij het echt begeeft gaan beslissen of een nieuwere of deze maken.
Rijden is beter als denken, of niet?
Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is. ( Voor mij overigens ook) Maar dan moet je echt gaan nadenken en eerst dit oude ding maar eens rijden dat ´t zijkt ( kost ook een flinke duit ) en pas als hij het echt begeeft gaan beslissen of een nieuwere of deze maken.
Rijden is beter als denken, of niet?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00
Heb inmiddels een officieel Kawasaki-werkplaats-race-preparation-boekje aangeschaft om mn KX maximaal af te stellen, gaan dat eerst wel ff probere...!
250 kan altijd nog
250 kan altijd nog
KX starter
Niet helemaal mee eens... Ik rij een CR500 van 1998 omdat ik daar gewoon helemaal verliefd op ben Ik heb er net zo veel (en soms wel meer) plezier van dan van mijn bijna nieuw (ex) KTM 300!Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is.
Inderdaad, dat kan ook een oplossing zijn.250 kan altijd nog
Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..
Succes!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
"Ze" lopen er niet allemaal mooier op.jwrtuning schreef: Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..
Succes!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wat bedoel je met sneller?
Gewoon op top, omdat je grasbaan rijdt?
Of sneller bocht uit?
Dus...verklaar je nader..
Gewoon op top, omdat je grasbaan rijdt?
Of sneller bocht uit?
Dus...verklaar je nader..
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
je kan in iedergeval wat spelen met je tandwielen, daar kun je je verhoudingen wat mee veranderen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Soms niet direct. Maar als je daarna ook even je carburatie er op aanpast weet ik toch wel bijna zeker dat "ze" er mooier op gaan lopen."Ze" lopen er niet allemaal mooier op.
Ik heb zelf eigenlijk nooit anders meegemaakt.
In de 16 jaar dat ik rij alleen maar 2takt gereden, en vrijwel op iedere bike (125-250-300-500) een andere uitlaat gezet, en soms de carburatie aangepast.
Ook de KTM300. Die loopt standaard (fabrieksaf) best oké, maar een SXS combo er op laat hem nog veel fijner gillen
Moet wel vermelden dat deze bike fabrieksaf bij mij wel wat aanpassingen nodig had. De carburatie was volgens mij voor 25 kW, dus die heb ik direct aangepast. Later een SXS er op en nog veel later nog eens door Mark Wassink laten afstellen en ik herkende die motor niet weer!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Mark weet er schijnbaar genoeg van
Motortje loopt super!
Motortje loopt super!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je breng me zowat op ideeen .huskie schreef:Hee,
moet jij je niet opnieuw voorstellen
Anyway welkom, enne zeer goed advies.
*Rudy die soms toch nog wel eens droomt stiekem eens een mooie KTM 200/250/300EXC te kopen .
Dat levert inverhouding inderdaar veel meer op. Echte motortuning is heel erg duur, en die winst die er als amateur mee haal is verwaarloosbaar...... Met op je eigen gewicht aangepaste vering schiet je een stuk meer op kan ik je uit ervaring vertellen.crfrik schreef:vering laten afstellen?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00
Dat ga ik zowiezo doen, hij heeft ook lang stil gestaan en nieuwe keerringen heb ik toch al nodig.
KX starter