Tuning

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
demarkster
Berichten: 16
Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00

Een paar goede tips om m'n KX 125 '01 wat sneller te krijgen?
KX starter
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Zelf meer gas geven. Probleem ligt meestal meer bij de rijder dan bij de motor ;).
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hee,
moet jij je niet opnieuw voorstellen :wink:
Anyway welkom, enne zeer goed advies.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy
Berichten: 2984
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Snelgas monteren. Ik ben het merk kwijt maar het kwam uit Italië.
:toost:
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Rudi! Rudi! Rudi! Oh nee sorry, andere film....
Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is. ( Voor mij overigens ook) Maar dan moet je echt gaan nadenken en eerst dit oude ding maar eens rijden dat ´t zijkt ( kost ook een flinke duit ) en pas als hij het echt begeeft gaan beslissen of een nieuwere of deze maken.
Rijden is beter als denken, of niet? :roll:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

demarkster schreef:Een paar goede tips om m'n KX 125 '01 wat sneller te krijgen?
Wat Pruus bedoelt: inruilen voor een 250 ?
demarkster
Berichten: 16
Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00

Heb inmiddels een officieel Kawasaki-werkplaats-race-preparation-boekje aangeschaft om mn KX maximaal af te stellen, gaan dat eerst wel ff probere...!

250 kan altijd nog :P
KX starter
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Als je een motor rijd van bijna tien jaar oud wil dat zeggen dat geld voor jou een faktor is.
Niet helemaal mee eens... Ik rij een CR500 van 1998 omdat ik daar gewoon helemaal verliefd op ben :lol: Ik heb er net zo veel (en soms wel meer) plezier van dan van mijn bijna nieuw (ex) KTM 300!
250 kan altijd nog
Inderdaad, dat kan ook een oplossing zijn.
Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..

Succes!
Current: HONDA CR500 AF 2009

Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

jwrtuning schreef: Wat ik zelf bij de meeste 2takten doe is een aftermarket uitlaatsysteem van bijvoorbeeld FMF, Pro-Circuit of HGS. Daar lopen ze een stuk mooier op en een tikkeltje feller..

Succes!
"Ze" lopen er niet allemaal mooier op.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

NIEUWE STICKERS !!!
Afbeelding
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Wat bedoel je met sneller?

Gewoon op top, omdat je grasbaan rijdt?
Of sneller bocht uit?

Dus...verklaar je nader..
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

je kan in iedergeval wat spelen met je tandwielen, daar kun je je verhoudingen wat mee veranderen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
crfrik
Berichten: 29
Lid geworden op: wo nov 26, 2008 11:54
Locatie: Enschede

vering laten afstellen?
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

"Ze" lopen er niet allemaal mooier op.
Soms niet direct. Maar als je daarna ook even je carburatie er op aanpast weet ik toch wel bijna zeker dat "ze" er mooier op gaan lopen.

Ik heb zelf eigenlijk nooit anders meegemaakt.
In de 16 jaar dat ik rij alleen maar 2takt gereden, en vrijwel op iedere bike (125-250-300-500) een andere uitlaat gezet, en soms de carburatie aangepast.

Ook de KTM300. Die loopt standaard (fabrieksaf) best oké, maar een SXS combo er op laat hem nog veel fijner gillen :lol:
Moet wel vermelden dat deze bike fabrieksaf bij mij wel wat aanpassingen nodig had. De carburatie was volgens mij voor 25 kW, dus die heb ik direct aangepast. Later een SXS er op en nog veel later nog eens door Mark Wassink laten afstellen en ik herkende die motor niet weer!
Current: HONDA CR500 AF 2009

Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Aaaaahhhh de carburateur aanpassen, in combi met uitlaat.
Altijd goed, maar wat weet Mark Wassink er nou van. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Mark weet er schijnbaar genoeg van :)
Motortje loopt super!
Current: HONDA CR500 AF 2009

Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

huskie schreef:Hee,
moet jij je niet opnieuw voorstellen :wink:
Anyway welkom, enne zeer goed advies.
Je breng me zowat op ideeen ;) :cry: .
*Rudy die soms toch nog wel eens droomt stiekem eens een mooie KTM 200/250/300EXC te kopen :P.
crfrik schreef:vering laten afstellen?
Dat levert inverhouding inderdaar veel meer op. Echte motortuning is heel erg duur, en die winst die er als amateur mee haal is verwaarloosbaar...... Met op je eigen gewicht aangepaste vering schiet je een stuk meer op kan ik je uit ervaring vertellen.
demarkster
Berichten: 16
Lid geworden op: do dec 03, 2009 18:00

Dat ga ik zowiezo doen, hij heeft ook lang stil gestaan en nieuwe keerringen heb ik toch al nodig.
KX starter
Plaats reactie