startprobleem
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Na een dagje raggen door de sneeuw wilde m'n DR niet meer starten.
Stroom genoeg maar iets electrisch blokkeerd de normale start.
We hebben dit opgelost door stroom rechtstreeks op de startmotor te zetten en dan doet 't ie het prima, hierdoor sla je de beveiliging van de compressie lifter en de koppeling dus over. Mijn theorie: één van deze twee is stuk. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan testen?? De draadjes eenvoudig doorknippen zal vast niet de oplossing zijn, of wel?
Eigenlijk wil ik deze beveiligingen er niet meer op hebben maar dat is de volgende stap, denk ik.
Wie kan me helpen.
DRTony
Stroom genoeg maar iets electrisch blokkeerd de normale start.
We hebben dit opgelost door stroom rechtstreeks op de startmotor te zetten en dan doet 't ie het prima, hierdoor sla je de beveiliging van de compressie lifter en de koppeling dus over. Mijn theorie: één van deze twee is stuk. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan testen?? De draadjes eenvoudig doorknippen zal vast niet de oplossing zijn, of wel?
Eigenlijk wil ik deze beveiligingen er niet meer op hebben maar dat is de volgende stap, denk ik.
Wie kan me helpen.
DRTony
van slicks naar noppenkicks
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hoi Tony,
controleer ook effe je startrelais, dit kan ook de oorzaak zijn.
Deze gaan ok wel eens stuk.
controleer ook effe je startrelais, dit kan ook de oorzaak zijn.
Deze gaan ok wel eens stuk.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
dit is idd een minpuntje van de big....
omslagtige draadboom met diverse beveiligingen (koppeling/zij-standaard/neutral en de deco aanstuur unit)
ik heb de laatste kortgesloten omdat deze geen impuls meer naar het relais gaf........
-onder tank zit draad die naar je unit gaat(volgens mij geel met groene ader)
als je startknop indrukt geeft deze 12v (zo niet is het een beveiliging!!)
-deze draad direct op je startrelais zetten et voilà
-andere beveiligingen kan je evt ook kortsluiten
succes en greetz sander
omslagtige draadboom met diverse beveiligingen (koppeling/zij-standaard/neutral en de deco aanstuur unit)
ik heb de laatste kortgesloten omdat deze geen impuls meer naar het relais gaf........
-onder tank zit draad die naar je unit gaat(volgens mij geel met groene ader)
als je startknop indrukt geeft deze 12v (zo niet is het een beveiliging!!)
-deze draad direct op je startrelais zetten et voilà
-andere beveiligingen kan je evt ook kortsluiten
succes en greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@sander, je moet ze wel even 1 voor 1 nakijken, als je ze allemaal op 1 schakelaar zet ploft dr n 10A zekering uit en start ie ook niet meer.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De koppelingbeveiliging kan je gewoon door knippen en aan elkaar binden, begin daar maar mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zij standaard ook
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ik heb na het laatste stil vallen ook start problemen, de Dr lijkt toch iets minder winterhard. Heb een bougie eruit en ik zie maar een zeer armzalig vonkje, dit moet de oorzaak zijn. Als tie uiteindelijk loopt dan gaat het wel maar de koude vochtige omstandigheden laten hem niet aanslaan. nieuwe bougie helpt ook niet. allebei de bougie's hetzelfde zodat het volgens mij niet aan de bobine's ligt. Verdenk de cdi???
ik heb alleen geen schema van de 750 want volgens mij staat in dat "oranje" duitse boek staat alleen het schema van de 800. Iemand al eerder slappe vonkjes gehad, en wat was toen de oorzaak???
greetz Futurist
ik heb alleen geen schema van de 750 want volgens mij staat in dat "oranje" duitse boek staat alleen het schema van de 800. Iemand al eerder slappe vonkjes gehad, en wat was toen de oorzaak???
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
heb je je motort wel aan de druppellader hangen?
aangezien die van jou wel eens in de sneeuw slaapt.
aangezien die van jou wel eens in de sneeuw slaapt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ja zeker standaard stopcontact met de druppellader eraan gaat iedere avond aan het fix stekkertje van de motor. Gaat ook snel rond.
tanx but not the solution
greetz Futurist
't valt niet mee 's winters met onze lieveling, heb daardoor ook een mooie rit gemist van het b4b forum (waar ik al (geheel ten onrechte) had geannuleerd ivm de verwachtte weers omstandigheden.
http://www.bikers4bikers.be/viewtopic.php?f=93&t=3806
iets voor volgend jaar lekker vroeg in het jaar te rijden??!!
tanx but not the solution
greetz Futurist
't valt niet mee 's winters met onze lieveling, heb daardoor ook een mooie rit gemist van het b4b forum (waar ik al (geheel ten onrechte) had geannuleerd ivm de verwachtte weers omstandigheden.
http://www.bikers4bikers.be/viewtopic.php?f=93&t=3806
iets voor volgend jaar lekker vroeg in het jaar te rijden??!!
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ik heb gehad dat de startmotor lekker draaide maar dat ie niet aansloeg, met start hulp er op sloeg ie zo aan..
Dus toch een slechte accu..
Hoeveel volt geeft je accu na een paar uur in de kou zonder acculader?
M'n nieuwe geeft dik 13 volt..
Dus toch een slechte accu..
Hoeveel volt geeft je accu na een paar uur in de kou zonder acculader?
M'n nieuwe geeft dik 13 volt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ok heb nog een nieuwe staan, gaan we vanavond proberen.
tanx voor de tip
greetz Futurist
tanx voor de tip
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik moet zeggen, die 2 bobines lusten m graag
hoop dat t daarmee opgelost is..
hoop dat t daarmee opgelost is..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Als je het voltage meet als de accu belast wordt krijg je een beter beeld van de gezondheid van de accu.zappa.suzuki schreef:Ik heb gehad dat de startmotor lekker draaide maar dat ie niet aansloeg, met start hulp er op sloeg ie zo aan..
Dus toch een slechte accu..
Hoeveel volt geeft je accu na een paar uur in de kou zonder acculader?
M'n nieuwe geeft dik 13 volt..
Dus als tijdens het starten het voltage rond of minder dan ?10V? betekent dat je accu zijn beste tijd heeft gehad.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mwa, het starten is eigenlijk te kort om een fatsoenlijke test te doen,
zo'n accutester a.k.a tosti ijzer werkt beter, maar belast de accu ook een tijd langer.
zo'n accutester a.k.a tosti ijzer werkt beter, maar belast de accu ook een tijd langer.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
je kunt natuurlijk
1. de draadjes van de koppeling gewoon doorverbinden.
2. de draad van de jiffy aan de min van de accu binden
3. het complete handmatige decomp systeem van een SR41 of 42 overnemen
4. dan het decomp control relais en solenoid over je linker of rechter schouder weggooien
5. dan geel/groen (2) doorverbinden met geel/zwart (4)
6. even 10 postings hoger op het schema kijken wat ik bedoel
7. er even rekening mee houden dat het schroefdraadgat van de kabelsteun niet is voorgeboord bij de 43, dus even boren en tappen in de kop
en dan zijn alle elec. beveiligingen weg behalve de kill switch
en je kunt hem even droog starten als hij verzopen is na een valpartij
1. de draadjes van de koppeling gewoon doorverbinden.
2. de draad van de jiffy aan de min van de accu binden
3. het complete handmatige decomp systeem van een SR41 of 42 overnemen
4. dan het decomp control relais en solenoid over je linker of rechter schouder weggooien
5. dan geel/groen (2) doorverbinden met geel/zwart (4)
6. even 10 postings hoger op het schema kijken wat ik bedoel
7. er even rekening mee houden dat het schroefdraadgat van de kabelsteun niet is voorgeboord bij de 43, dus even boren en tappen in de kop
en dan zijn alle elec. beveiligingen weg behalve de kill switch
en je kunt hem even droog starten als hij verzopen is na een valpartij
Laatst gewijzigd door BIG88 op do feb 04, 2010 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
die kill switch speelt mij anders nogal eens parten hoor als ik die niet op zijn tijd inspuit met (alweer) siliconen bij dit weer.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hier precies t zelfde.. ik haal m dr tussen uit denk ikBIG88 schreef:zolang ik hem niet aanraak gaat alles goed.
maar stoot ik er per ongeluk tegen aan dan moet ik hem tig keer rammelen voor hij weer wat doet
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Na alles gecontroleerd te hebben bleek de koppelingsbeveiliging stuk te zijn. Deze twee draadjes inderdaad met elkaar doorverbonden en, klaar.
Wat kan de oplossing soms makkelijk zijn. Je moet alleen het probleem even weten. Bedankt voor alle tips.
DRTony
Wat kan de oplossing soms makkelijk zijn. Je moet alleen het probleem even weten. Bedankt voor alle tips.
DRTony
van slicks naar noppenkicks
ik heb vanmorgen een hoop, lopen prullen maar hij start koud nog steeds niet. alleen lang doorstarten met een hele dikke accu erbij laat hem uiteindelijk aanslaan, cdi,bobine, bougie's en pick up vervangen. Meer zit er niet in het onstekings systeem. als tie uiteindelijk start en heeft een minuut gelopen dan start en slaat ie aan als en tierelier. Loopt dan ook direct helemaal perfect. Je zou denken dat er iets met de choke niet goed is maar alles is prachtig schoon, zouden dan toch de caeb's eraf moeten. Hoe zou je kunnen controleren dat het mengsel koud rijk genoeg is. De bougie's zijn na lang starten echt niet nat dus verzuipen doe ie niet. Begin er een beetje van te balen, vooral het sleutel onvriendelijk zijn staat me tegen om die carb's er weer tussenuit te moeten halen, moet ook maar eens op zoek naar iets oranjes.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
raar hoor,
Het zou kunnen dat de bedrading die onder je contactslot zit wat gaar is..
En zet je luchtmengselschroef eens wat rijker..
Snap dat je er een beetje ziek van word
Het zou kunnen dat de bedrading die onder je contactslot zit wat gaar is..
En zet je luchtmengselschroef eens wat rijker..
Snap dat je er een beetje ziek van word
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997