Husaberg vs KTM ???

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Loco

Husaberg 450 en de KTM 450.... :? een moeilijke keuze :? iemand ervaring?? Advies??

grtzz,
Sjokske

Helaas, nog niet zoveel ervaring :cry:
Sinds een paar weken Husa-eigenaar (570-2010) maar door het @#&^%$*-weer toch zeker al 20 kilometer mee gereden.
Reaktie op het gas is super (door de injektie), stuurt ook messcherp (ook op gladde ondergrond).
Wordt vervolgd ...................
In april in Turkije op een KTM 450 (2008) gereden en ondanks het feit dat ik niet zo KTM-minded ben heel fijn op gereden (en het was daar knap technisch rijden). Stuurt goed en de motor reageerde heel strak op het gas.
Ploegmaat van me heeft sinds een paar maanden een Husa 450 (2009) en is er heel blij mee, heeft de laatste jaren altijd KTM 250 2-takt gereden maar vindt het stuurgedrag van de 4-takt Husa ondanks het hogere gewicht zeker net zo prima als van de KTM.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Loco

Sjokske schreef:Helaas, nog niet zoveel ervaring :cry:
Sinds een paar weken Husa-eigenaar (570-2010) maar door het @#&^%$*-weer toch zeker al 20 kilometer mee gereden.
Reaktie op het gas is super (door de injektie), stuurt ook messcherp (ook op gladde ondergrond).
Wordt vervolgd ...................
In april in Turkije op een KTM 450 (2008) gereden en ondanks het feit dat ik niet zo KTM-minded ben heel fijn op gereden (en het was daar knap technisch rijden). Stuurt goed en de motor reageerde heel strak op het gas.
Ploegmaat van me heeft sinds een paar maanden een Husa 450 (2009) en is er heel blij mee, heeft de laatste jaren altijd KTM 250 2-takt gereden maar vindt het stuurgedrag van de 4-takt Husa ondanks het hogere gewicht zeker net zo prima als van de KTM.

Tja...t'is een moeilijke keuze, en zeker nu er mooie kortingen zitten op KTM.

heeft er iemand een link waar deze twee motoren worden getest?

Grtzz,
speedphreax

Ik zou niet zo snel meer een KTM 450 kopen maar dat komt omdat een 450 niet zo goed bij mijn rijstijl past. Met de 450 Husa zal het wel net zo slecht gaan. Mijn 450 is nu inmiddels 519cc geworden. Ik zou voor de 530 of 570 gaan. Met een 450 CRF kan ik overigens wel weer vrienden worden.

Ach ja... het is maar net wat je zoekt.

Aan mijn mening heb je net zoveel aan de mening van ieder ander ;-)
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
Loco

speedphreax schreef:Ik zou niet zo snel meer een KTM 450 kopen maar dat komt omdat een 450 niet zo goed bij mijn rijstijl past. Met de 450 Husa zal het wel net zo slecht gaan. Mijn 450 is nu inmiddels 519cc geworden. Ik zou voor de 530 of 570 gaan. Met een 450 CRF kan ik overigens wel weer vrienden worden.

Ach ja... het is maar net wat je zoekt.

Aan mijn mening heb je net zoveel aan de mening van ieder ander ;-)

Mijn eerste keuze was een crf450, maar met de lange wachttijd en de rompslomp met het papierwerk heb ik de moto geannuleerd +
met het salon dan ook gezien dat er verschillende merken mooie kortingen geven (behalve op de crf450) en dan kom je toch tot een verschil van 1500 tot 2000€ :shock: tegenover de Honda.

Grtzz,
Sjokske

Dat Honda's X duur zijn wist ik, maar dat de levertijd (of is het meer het op kenteken zetten van een crosser ?) zo lang is :?
Vandaag weer geen ervaringen opdoen denk ik, er ligt weer een dikke laag witte zooi voor de deur :cry:
Gisteren nog wel even voortandwiel veranderd van 13 naar 14-tandjes, standaard-gearing (13-52 ) was wel heel kort. :shock:
Misschien binnenkort achter ook nog wel kleiner.
Rolando
Contacteer:

Inderdaad jammer van het weer. Had hem weer helemaal klaar staan.
Dries Roelvink is niet alleen op TV een eikel, maar zeker in het echt. Mijn vriendin had een feestje vanwege de TV opnames die ze had en daarwas Dries. Hij dacht even lollig te zijn, maar mijn meisje had hem op zijn nummer gezet. Hij dacht even dat hij alles kon maken.!! :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

Komend weekend misschien dan maar weer, gisteren bij het nieuws vernomen dat het weer warmer gaat worden eind van de week (maar ja, sinds wanneer hebben ze eens een keer een voorspelling die uitkomt :? ).
Loco

Sjokske schreef:Dat Honda's X duur zijn wist ik, maar dat de levertijd (of is het meer het op kenteken zetten van een crosser ?) zo lang is :?
Vandaag weer geen ervaringen opdoen denk ik, er ligt weer een dikke laag witte zooi voor de deur :cry:
Gisteren nog wel even voortandwiel veranderd van 13 naar 14-tandjes, standaard-gearing (13-52 ) was wel heel kort. :shock:
Misschien binnenkort achter ook nog wel kleiner.

Spijtig genoeg beiden, zowel levering als papierwerk :(

tja...idd klote weer :(
Ik hoop dat het snel beter is!!

grtzz,
Plaats reactie