Bevestiging kentekenplaat WR450F

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
harald

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het beste een kentekenplaat op een wr450f kan monteren. Inmiddels al 3x verloren en gisteren bij de rit in Hapert bijna een 4e keer. Al met een metalen plaatje geprobeerd nu had ik een flexibel stuk plastic gemonteerd maar op de een of andere manier scheurt het steeds af.
Wie heeft de gouden tip.

Groeten Harald
:cry:
Jeroen1

Ik had achter de kenteken plaat een alu plaat (1,5-2mm). De alu plaat zat met vier boutjes vast aan de houder en de kenteken plaat weer aan de alu plaat. Boven met twee boutjes vast en onder in het midden 1. Onder de boutjes had ik grote ringen en dan rubber ringen. Twee jaar mee gereden zonder problemen, nadat ik ook eerst een plaat kwijt was :(
Ik had overigens de zware standaard unit vervangen door een cross spatbord en kentekenplaat houder van UFO.
Gast

Op de plek waar nu je gaten zitten voor je plaat schroef je zo'n 10 cm veiligheidsgordel (zo'n ding uit een auto! :? ) en aan het andere eind van de gordel schroef je je plaat. Zo hangt je plaat stevig maar toch flexibel.
Los trillen aan de motor hoeft want de gordel zal dit gedeelte borgen (mits vastgenoeg gedraaid) en bij de plaat zal de gordel de trillingen dempen. Eventueel 2 stukken gordel naast elkaar om te voorkomen dat de plaat zich omdraait.

Bijkomende voordelen: je rijdt altijd met gordel :wink: en je plaat is niet af te lezen als je wat sneller rijdt (wind zal de plaat optillen tot een horizontaal niveau.) :twisted:
Robje

Ik kon hem nog net op tijd redden, hij lag op het punt waar je de tweede crossbaan (Hapert) verliet. Eenzaam en alleen, keer op keer overreden worden door een stel van die noppenridders en niemand die stopt.... Ik vond het heeeel zielig. Gelukkig kon een marshal hem van mij overnemen want rijden met zo'n ding is niet prettig.
Groetjes.
JoeBaR

gewoon een kentekenplaat + achterlicht houder van de KTM520 monteren .. die dingen gaan niet stuk :D ( die gaan dan weer NIET stuk ) :twisted:
Biertakt offroad / enduro team 💪
john b

volgens mij stond je naast mijn bus samen met je belgische collega klopt dat
:?:
doe wat je niet laten kunt
tonkie

john b schreef:volgens mij stond je naast mijn bus samen met je belgische collega klopt dat
:?:
Nee, dat klopt niet want ik ben oer hollands
Plaats reactie