http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... e-Kock.ece
Moderator: ghulst
Ik weet het niet zo zeker hoor, ik veronderstel dat de regels in Nederland en Belgie wel ong hetzelfde zullen zijn. In Belgie mag de piloot enkel zelf aan de motor sleutelen, maar mag een omstaander wel gereedschap, eventuele reservestukken aangeven.... Het is maar wat ze bedoelen met hulp van derden...speedphreax schreef:Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
Maar niet onmoglijkschildertje schreef:Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijkerwr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.