Enduro regeltjes, wat mag en wat niet

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Staat Mike is zijn recht of is het een gevalletje "bord voor de kop" :?:
http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... e-Kock.ece
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas

Wanneer Mike zelf de onderdelen heeft overgezet is er naar mijn idee niks aan de hand. Er lag ergens langs de weg onderdelen.
gassen

Alles wat je "vind", mag je volgens mij ook op de motor hangen. Ik weet niet of het deksel een merkje krijgt maar anders zit hij volgens mij niet fout. Hij moet natuurlijk wel alles zelf gerepareerd hebben. Als dat niet is gebeurt vind ik het jammer dat hij "procedeert".
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax

Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
GuyC

speedphreax schreef:Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
Ik weet het niet zo zeker hoor, ik veronderstel dat de regels in Nederland en Belgie wel ong hetzelfde zullen zijn. In Belgie mag de piloot enkel zelf aan de motor sleutelen, maar mag een omstaander wel gereedschap, eventuele reservestukken aangeven.... Het is maar wat ze bedoelen met hulp van derden...
Sanne
Contacteer:

Mike heeft zijn reputatie erg tegen. Davids is een grote man binnen de enduro een heeft wel een goede reputatie. Tja en als er dan een dubbeltje op z'n kant ligt valt het toch de kant op van de smettelose Davids.

Wel jammer voor Kock want hij kan ERG hard rijden!

En of ze nu winnen of verliesen het verlies is al geleden. Frits: Het enduro is toch al naar de klote, wereldje is een grote kliek.

Dan zeg ik: stop er lekker mee! :?

Zonde dit.
# 442
schildertje
Contacteer:

HeHe! raad van beroep heeft gesproken het is klaar en duidelijk!

http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... Davids.ece
Dat word 9 januari niet gezellig, al hoop ik het tegenovergestelde.
Ritselen in de enduro is van alle tijden, officials van nu konden er vroeger ook wat van. Alleen moet je accepteren als je gesnapt word!
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Houten Klaas

Aangezien wij de feiten niet kennen, blijft het giswerk.
Als de tuchcomissie heeft geoordeeld en het hoger beroep het niet heeft gered. Kun je concluderen , Davids gefeliciteerd!
huskie

Je zit strak in de wedstrijd. Rijdt je de ballen uit de broek, en daardoor raak je een steen of iets dergelijks. $#$# denk je nog. Maar verder rij je door want je kunt nederlands kampioen worden. Je kijkt eens naar beneden op het asfalt en je ziet de olie eruit stromen. Wat de f$%k!!!! gaat er door je hoofd. Bij de tijdcontrole snel een ander deksel monteren. Gelukkig is je teamgenoot zo vriendelijk dat deksel af te geven om jou maar ned kampioen te krijgen. Je monteert dat deksel, maar iemand helpt jou in zijn enthousiasme. Hij draait een boutje aan, of geeft jou dat deksel aan, niets ergs. Maar....... dat mag niet, en toevallig staat daar een knmv official die erg goed de regeltje kent en ook nog een vriend van Davids is(dit gis ik). Bingo. Kock is out.
Voor de duidelijkheid: bovenstaand verhaal is verzonnen, maar zou waar gebeurd kunnen zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Redski
Contacteer:

Davids heeft als het nodig was ook vaak genoeg "geritseld" . Lekker makkelijk als je broer in dezelfde klasse rijdt met dezelfde motor. :wink:

Kock is nou eenmaal niet van een smetteloos verleden, komt uit het westen en heeft bravoure. Zie daar alle ingredienten om het "enduro esthablisment " tegen te krijgen.
Hij had die deksel gewoon ergens in een mooi klein bosje achter een dikke eik moeten wisselen. Had ie Davids gevraagd, had die gezegd: Je moet die linkse nemen, daar ga ik ook altijd staan.

Op 300 startbewijshouders is nog niet de helft Inter en je hebt een betere soap dan GTST. :D

Ps: Ik ben niet voor Davids OF Kock.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
JoeBaR

volgens mij is het net als bij alle andere sporten , alles mag zolang het niet gezien wordt
4 strokes only !!
Herr DRénérZéele

Ik ga eerst maar eens aan Arjan vragen hoe het nou écht gegaan is.
EXC300
Noppy

Die boutjes vastdraaien / uitzoeken is tijdrovend; ik kan me voorstellen dat je dat even iemand uit de losse hand laat meedraaien totdat zo'n boutje zwaarder gaat.

Maar de bestuurder zal het gereedschap in zijn handen hebben gehad. Dit was gewoon een typisch geval van het aangeven van de boutjes "in een draaiende beweging";-)

Ik weet van de broer van Jurgen Overveld (achterhoeker) dat ze die toen hij op winst stond met zijn DRZ400K aangegeven hebben voor foute bandenkeuze (geen FIM). Ze doen het dus ook onder elkaar, niet alleen tegen westerlingen...
:toost:
exc 380

Davids is zelf ook geen haar beter.
In 2004 lag er "toevallig"ook een ontsteking in het bos tijdens een proef.
En in 2008 is ook iemand kampioen geworden omdat er "toevallig"een busje rond reed met een motor erin met reserve onderdelen.

Das t spelletje.
Gaat het goed heb je geluk. Gaat het mis en ze pakken je moet je ook de consecunentie aanvaarden.

Mark
wr450f'05

Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.

Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.

Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.

Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
CRF450X '08
Rolando
Contacteer:

Ik heb ook al verhalen gehoord van identieke motoren met schaduwrijders, maar alleen nummerplaten overzetten.
Jammer voor de sport, maar als derden echt de hulp hebben geboden is het terecht.
In het verleden heeft Kock ook al eens stukken op proeven afgesneden die onbestraft zijn gebleven, heb ik uit betrouwbare enduro bronnen.

Maar eerlijk is eerlijk als je via de rechter je kampioenschap moet halen, zit er geen gouden randje aan.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

Altijd gedacht dat het erom ging wie het meeste gas kon geven :?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
schildertje
Contacteer:

Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijker
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.

Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.

Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.

Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
www.lib-enduro.nl
wr450f'05

schildertje schreef:Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijker
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.

Maar niet onmoglijk
CRF450X '08
schildertje
Contacteer:

:D had je plannen :lol:
www.lib-enduro.nl
wr450f'05

ik rijd (nog) geen enduro's alleen maar crosswedstrijdjes en OTR ritten.

En ik ben echt niet goed genoeg om in de top mee te draaien bij de enduro's dus voor mij niet nodig om fraude te plegen met de barcode.
CRF450X '08
Plaats reactie