Staat Mike is zijn recht of is het een gevalletje "bord voor de kop"
http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... e-Kock.ece
Enduro regeltjes, wat mag en wat niet
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wanneer Mike zelf de onderdelen heeft overgezet is er naar mijn idee niks aan de hand. Er lag ergens langs de weg onderdelen.
Alles wat je "vind", mag je volgens mij ook op de motor hangen. Ik weet niet of het deksel een merkje krijgt maar anders zit hij volgens mij niet fout. Hij moet natuurlijk wel alles zelf gerepareerd hebben. Als dat niet is gebeurt vind ik het jammer dat hij "procedeert".
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik weet het niet zo zeker hoor, ik veronderstel dat de regels in Nederland en Belgie wel ong hetzelfde zullen zijn. In Belgie mag de piloot enkel zelf aan de motor sleutelen, maar mag een omstaander wel gereedschap, eventuele reservestukken aangeven.... Het is maar wat ze bedoelen met hulp van derden...speedphreax schreef:Als je het artikel zo leest dan is het toch duidelijk. Er staat met hulp van derden. Of het waar is? Dat is wat anders.
Mike heeft zijn reputatie erg tegen. Davids is een grote man binnen de enduro een heeft wel een goede reputatie. Tja en als er dan een dubbeltje op z'n kant ligt valt het toch de kant op van de smettelose Davids.
Wel jammer voor Kock want hij kan ERG hard rijden!
En of ze nu winnen of verliesen het verlies is al geleden. Frits: Het enduro is toch al naar de klote, wereldje is een grote kliek.
Dan zeg ik: stop er lekker mee!
Zonde dit.
Wel jammer voor Kock want hij kan ERG hard rijden!
En of ze nu winnen of verliesen het verlies is al geleden. Frits: Het enduro is toch al naar de klote, wereldje is een grote kliek.
Dan zeg ik: stop er lekker mee!
Zonde dit.
# 442
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
HeHe! raad van beroep heeft gesproken het is klaar en duidelijk!
http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... Davids.ece
Dat word 9 januari niet gezellig, al hoop ik het tegenovergestelde.
Ritselen in de enduro is van alle tijden, officials van nu konden er vroeger ook wat van. Alleen moet je accepteren als je gesnapt word!
http://www.destentor.nl/sport/grootdeve ... Davids.ece
Dat word 9 januari niet gezellig, al hoop ik het tegenovergestelde.
Ritselen in de enduro is van alle tijden, officials van nu konden er vroeger ook wat van. Alleen moet je accepteren als je gesnapt word!
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Aangezien wij de feiten niet kennen, blijft het giswerk.
Als de tuchcomissie heeft geoordeeld en het hoger beroep het niet heeft gered. Kun je concluderen , Davids gefeliciteerd!
Als de tuchcomissie heeft geoordeeld en het hoger beroep het niet heeft gered. Kun je concluderen , Davids gefeliciteerd!
Je zit strak in de wedstrijd. Rijdt je de ballen uit de broek, en daardoor raak je een steen of iets dergelijks. $#$# denk je nog. Maar verder rij je door want je kunt nederlands kampioen worden. Je kijkt eens naar beneden op het asfalt en je ziet de olie eruit stromen. Wat de f$%k!!!! gaat er door je hoofd. Bij de tijdcontrole snel een ander deksel monteren. Gelukkig is je teamgenoot zo vriendelijk dat deksel af te geven om jou maar ned kampioen te krijgen. Je monteert dat deksel, maar iemand helpt jou in zijn enthousiasme. Hij draait een boutje aan, of geeft jou dat deksel aan, niets ergs. Maar....... dat mag niet, en toevallig staat daar een knmv official die erg goed de regeltje kent en ook nog een vriend van Davids is(dit gis ik). Bingo. Kock is out.
Voor de duidelijkheid: bovenstaand verhaal is verzonnen, maar zou waar gebeurd kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid: bovenstaand verhaal is verzonnen, maar zou waar gebeurd kunnen zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Davids heeft als het nodig was ook vaak genoeg "geritseld" . Lekker makkelijk als je broer in dezelfde klasse rijdt met dezelfde motor.
Kock is nou eenmaal niet van een smetteloos verleden, komt uit het westen en heeft bravoure. Zie daar alle ingredienten om het "enduro esthablisment " tegen te krijgen.
Hij had die deksel gewoon ergens in een mooi klein bosje achter een dikke eik moeten wisselen. Had ie Davids gevraagd, had die gezegd: Je moet die linkse nemen, daar ga ik ook altijd staan.
Op 300 startbewijshouders is nog niet de helft Inter en je hebt een betere soap dan GTST.
Ps: Ik ben niet voor Davids OF Kock.
Kock is nou eenmaal niet van een smetteloos verleden, komt uit het westen en heeft bravoure. Zie daar alle ingredienten om het "enduro esthablisment " tegen te krijgen.
Hij had die deksel gewoon ergens in een mooi klein bosje achter een dikke eik moeten wisselen. Had ie Davids gevraagd, had die gezegd: Je moet die linkse nemen, daar ga ik ook altijd staan.
Op 300 startbewijshouders is nog niet de helft Inter en je hebt een betere soap dan GTST.
Ps: Ik ben niet voor Davids OF Kock.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Ik ga eerst maar eens aan Arjan vragen hoe het nou écht gegaan is.
EXC300
Die boutjes vastdraaien / uitzoeken is tijdrovend; ik kan me voorstellen dat je dat even iemand uit de losse hand laat meedraaien totdat zo'n boutje zwaarder gaat.
Maar de bestuurder zal het gereedschap in zijn handen hebben gehad. Dit was gewoon een typisch geval van het aangeven van de boutjes "in een draaiende beweging";-)
Ik weet van de broer van Jurgen Overveld (achterhoeker) dat ze die toen hij op winst stond met zijn DRZ400K aangegeven hebben voor foute bandenkeuze (geen FIM). Ze doen het dus ook onder elkaar, niet alleen tegen westerlingen...
Maar de bestuurder zal het gereedschap in zijn handen hebben gehad. Dit was gewoon een typisch geval van het aangeven van de boutjes "in een draaiende beweging";-)
Ik weet van de broer van Jurgen Overveld (achterhoeker) dat ze die toen hij op winst stond met zijn DRZ400K aangegeven hebben voor foute bandenkeuze (geen FIM). Ze doen het dus ook onder elkaar, niet alleen tegen westerlingen...
Davids is zelf ook geen haar beter.
In 2004 lag er "toevallig"ook een ontsteking in het bos tijdens een proef.
En in 2008 is ook iemand kampioen geworden omdat er "toevallig"een busje rond reed met een motor erin met reserve onderdelen.
Das t spelletje.
Gaat het goed heb je geluk. Gaat het mis en ze pakken je moet je ook de consecunentie aanvaarden.
Mark
In 2004 lag er "toevallig"ook een ontsteking in het bos tijdens een proef.
En in 2008 is ook iemand kampioen geworden omdat er "toevallig"een busje rond reed met een motor erin met reserve onderdelen.
Das t spelletje.
Gaat het goed heb je geluk. Gaat het mis en ze pakken je moet je ook de consecunentie aanvaarden.
Mark
Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
CRF450X '08
Ik heb ook al verhalen gehoord van identieke motoren met schaduwrijders, maar alleen nummerplaten overzetten.
Jammer voor de sport, maar als derden echt de hulp hebben geboden is het terecht.
In het verleden heeft Kock ook al eens stukken op proeven afgesneden die onbestraft zijn gebleven, heb ik uit betrouwbare enduro bronnen.
Maar eerlijk is eerlijk als je via de rechter je kampioenschap moet halen, zit er geen gouden randje aan.
Jammer voor de sport, maar als derden echt de hulp hebben geboden is het terecht.
In het verleden heeft Kock ook al eens stukken op proeven afgesneden die onbestraft zijn gebleven, heb ik uit betrouwbare enduro bronnen.
Maar eerlijk is eerlijk als je via de rechter je kampioenschap moet halen, zit er geen gouden randje aan.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijker
wr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Maar niet onmoglijkschildertje schreef:Met verschillende barcode lees plaatsen wordt het toch ietsje moeilijkerwr450f'05 schreef:Ik zal je vertellen dat er gewoon bussen rondrijden met exact dezelfde motor erin.
Gaat de gekeurde motor kapot dan word deze de bus in gegooid en rijd de deelnemer met de 'schaduw' motor verder, deze word eerst een keer in de modder gegooid zodat het niet opvalt.
De kapotte motor word gerepareerd in de bus en de deelnemer doet nog een keer de grote wisseltruc en finished gewoon op zijn eigen gekeurde machine.
Er rijden met enduro's ook mensen met exact dezelfde motor mee over de gewone weg dus geen deelnemers.
Dit hoort nu eenmaal een beetje erbij en je doet er niks aan, ik vind alleen wel als je gesnapt word moet je ook sportief je verlies op je nemen.
Dit is niet uit de duim gezogen, ik heb al een aantal keren zulke wisseltrucen mogen waarnemen. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo makkelijk is met een barcode in plaats van een knipkaart.
CRF450X '08
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
had je plannen
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
ik rijd (nog) geen enduro's alleen maar crosswedstrijdjes en OTR ritten.
En ik ben echt niet goed genoeg om in de top mee te draaien bij de enduro's dus voor mij niet nodig om fraude te plegen met de barcode.
En ik ben echt niet goed genoeg om in de top mee te draaien bij de enduro's dus voor mij niet nodig om fraude te plegen met de barcode.
CRF450X '08