Voor zover ik weet heeft Codegroen verder geen officiele status. Wat voor status hebben die BOA's van codegroen dan? Of zijn het BOA's die ook voor Codegroen werken?Ad Ketelaars schreef:DAT SOORT BOA'S ZOEKT CODEGROEN
Flitskasten in de bossen van staatsbosbeheer
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb toch een beetje moeite met de toonzetting hier.Ad Ketelaars schreef:Ik weet niet of jullie die Cowboys zijn waar Codegroen het over heeft. Wat ik wel weet is dat we in deze buurt een echte sherrif hebben. Dat is het soort BOA waar Codegroen het over heeft Dan weet Adje genoeg Dan hebben we hier nog een BOA die aan de laatste Dakar deelgenomen heeft Dat is tevens het soort BOA die Codegroen zoekt. Adje weet dan weer genoeg . Dan hebben we ook nog een BOA die enduros rijdt. Die helpt Codegroen ook waar hij kan. Dan hebben we nog een BOA die een heel fanatieke off/allroadrijder is. Die hebben we gelukkig bij Codegroen al in de gelederen. Ik organiseerde laatst een offroadrit, waaraan zeker 6 politiemensen deelnamen. Waarvan er een ook zelf offroadevenementen organiseerd.
DAT SOORT BOA'S ZOEKT CODEGROEN
Weet je nog wel zeker aan welke kant je staat Ad ?
ik weet nog helemaal niet welke kant te kiezen , eerst maar eens zien wat dat code groen kan betekenen
wat ik tot nu toe gelezen heb over BOA`s en dergelijke zint me niet echt , ook over het registreren van wildrijders en een database die ook nog eens aan de politie overhandigd zou kunnen worden in het ergste geval
eerst maar eens de kater uit den boom kiekn
wat ik tot nu toe gelezen heb over BOA`s en dergelijke zint me niet echt , ook over het registreren van wildrijders en een database die ook nog eens aan de politie overhandigd zou kunnen worden in het ergste geval
eerst maar eens de kater uit den boom kiekn
4 strokes only !!
Misschien wel off topic
Hey jongens even serieus.
Grapjes zijn soms gevaarlijk, probeer ze te positief te lezen.
Ik dacht dat iedereen op NOPPEN in het zelfde kamp zat.
De één wat actiever dan de ander, respecteer ook ieders mening.
Mijn mening is dat er een organisatie nodig is die rechtstreeks met de overheid kan praten, als tussenpersoon zeg maar, die elke all-offroad rijder kan vertegenwoordigen.
Dat heeft Nederland net zo hard nodig als wij in Belgie. Voor jullie word die organisatie misschien wel "Code Groen Nederland"
Hier in Belgie hebben wij "Code Vert" voor het Franstalige gedeelte
En "Code Groen Vlaanderen" voor het Nederlandstalige gedeelte van het land
Meld je ook aan als vrijwilliger, dan kun je ook mee jou idee naar voren brengen.
Nu heeft de overheid niemand om afspraken mee te maken en doen ze maar.
Breek niets af alvorens het is opgebouwd, geef het een kans!
Hey jongens even serieus.
Grapjes zijn soms gevaarlijk, probeer ze te positief te lezen.
Ik dacht dat iedereen op NOPPEN in het zelfde kamp zat.
De één wat actiever dan de ander, respecteer ook ieders mening.
Mijn mening is dat er een organisatie nodig is die rechtstreeks met de overheid kan praten, als tussenpersoon zeg maar, die elke all-offroad rijder kan vertegenwoordigen.
Dat heeft Nederland net zo hard nodig als wij in Belgie. Voor jullie word die organisatie misschien wel "Code Groen Nederland"
Hier in Belgie hebben wij "Code Vert" voor het Franstalige gedeelte
En "Code Groen Vlaanderen" voor het Nederlandstalige gedeelte van het land
Meld je ook aan als vrijwilliger, dan kun je ook mee jou idee naar voren brengen.
Nu heeft de overheid niemand om afspraken mee te maken en doen ze maar.
Breek niets af alvorens het is opgebouwd, geef het een kans!
De manier waarop ik "vertegenwoordigd" bevalt mij op dit moment nog niet zo.
Ik heb de site van Code Groen bekeken, maar daar kan ik lastige offroadrijders aangeven bij Code Groen.
Mijn vraag is wat gebeurd er met die database? En nu kan er iemand van Code Groen wel zeggen dat daar niks van naar de politie gaat maar tijden kunnen veranderen.
Dan nog een vraag als mijn buurman mij niet moet en elke keer hier in de buurt op een andere locatie mijn kenteken en mijn signalement doorgeeft wat gebeurd daar mee?
Het enige wat ik wil is meer begrip van anderen in het bos en paden dat er meerdere mensen zijn die de paden willen gebruiken en niet mensen tegen elkaar op zetten doormiddel van een "kliklijn" en zandpaden verbieden voor motoren. Ik wil hetzelfde respect van ruiters, mountainbikers, wandelaars, hardlopers en anderen die genieten van het bos en zandpaden als ik voor hen heb.
Code Groen zal de beste bedoelingen hebben met deze stichting en ik wil ze best een kans geven, maar zoals bij bijna iedereen hier is het eerst maar eens bewijzen dat we er wat aan hebben.
Ik heb de site van Code Groen bekeken, maar daar kan ik lastige offroadrijders aangeven bij Code Groen.
Mijn vraag is wat gebeurd er met die database? En nu kan er iemand van Code Groen wel zeggen dat daar niks van naar de politie gaat maar tijden kunnen veranderen.
Dan nog een vraag als mijn buurman mij niet moet en elke keer hier in de buurt op een andere locatie mijn kenteken en mijn signalement doorgeeft wat gebeurd daar mee?
Het enige wat ik wil is meer begrip van anderen in het bos en paden dat er meerdere mensen zijn die de paden willen gebruiken en niet mensen tegen elkaar op zetten doormiddel van een "kliklijn" en zandpaden verbieden voor motoren. Ik wil hetzelfde respect van ruiters, mountainbikers, wandelaars, hardlopers en anderen die genieten van het bos en zandpaden als ik voor hen heb.
Code Groen zal de beste bedoelingen hebben met deze stichting en ik wil ze best een kans geven, maar zoals bij bijna iedereen hier is het eerst maar eens bewijzen dat we er wat aan hebben.
CRF450X '08
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
't is lastig hier om iets legaals te vinden, maar ik heb diverse malen met wethouders e.d. gesproken en het wordt alleen maar erger. Daar helpt geen Code Groen aan, helaas...schildertje schreef:Hier op de veluwe valt niets te rijden,geen legale paadjes, dus niets te controleren zelfs niet met een mooie gasgas 3-takt.
Die database is een slecht plan. Justitie kan ook gegevens vorderen en je bent dan verplicht ze af te staan. Plaat goed vaak afspuiten met hete stoom reiniger....
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
das in mijn geval een heeeeeeeeel groot probleemDan nog een vraag als mijn buurman mij niet moet en elke keer hier in de buurt op een andere locatie mijn kenteken en mijn signalement doorgeeft wat gebeurd daar mee?
incl. buurvrouw*
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Als je iets van de grond wilt tillen, dan zul je toch eerst een netwerk op moeten bouwen. Liefst met invloedrijke mensen en dan heb ik het niet alleen over BOA's en andere dienders.
Alles wordt tot nu toe uit eigen zak bekostigd (bijv. aangetekende bezwaarschriften, aanschaf dB meters enz. enz.) Eerst proberen wat resultaat te boeken, alvorens om donaties te vragen. Bij de vlamingen werken dit soort initiatieven anders. Vanaf het prille begin van oprichting heeft Codegroen.be al van vele honderden landgenoten een donatie ontvangen. Ook KTM Belgie steunt Codegroen.be
Maar voor Codegroen Nederland gloort er ook hoop aan de horizon. Sjokske meldt zich spontaan aan om paden mee open te gaan houden. Codever France trekt jaarlijks met hordes offroad enthousiasten bossen in, om gewapend met zagen enz. paden open te houden. Sjokske, meld je aan! Overigens, Codegroen Nederland staat officieel als stichting geregistreerd. Daar is een notaris aan te pas gekomen.
Alles wordt tot nu toe uit eigen zak bekostigd (bijv. aangetekende bezwaarschriften, aanschaf dB meters enz. enz.) Eerst proberen wat resultaat te boeken, alvorens om donaties te vragen. Bij de vlamingen werken dit soort initiatieven anders. Vanaf het prille begin van oprichting heeft Codegroen.be al van vele honderden landgenoten een donatie ontvangen. Ook KTM Belgie steunt Codegroen.be
Maar voor Codegroen Nederland gloort er ook hoop aan de horizon. Sjokske meldt zich spontaan aan om paden mee open te gaan houden. Codever France trekt jaarlijks met hordes offroad enthousiasten bossen in, om gewapend met zagen enz. paden open te houden. Sjokske, meld je aan! Overigens, Codegroen Nederland staat officieel als stichting geregistreerd. Daar is een notaris aan te pas gekomen.
Laatst gewijzigd door Ad Ketelaars op di dec 15, 2009 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Wegen open houden, lijkt me wel wat!:roll:
Ook eens leuk om doen hoor, gezellig met allen op pad, deze keer niet een moto op de trailer maar een paar bakken pils
Ook eens leuk om doen hoor, gezellig met allen op pad, deze keer niet een moto op de trailer maar een paar bakken pils
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik heb goede contacten met een BOA (die van de Dakar Rally), die invloed heeft en met liefde en plezier een Leopard tank regelt. Die Leopard ragt dan overal even doorheen en wij zuipen die bak bier op de picknickplaats leeg!
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Kijk, dat zal de critici de mond snoeren!! Wat een initiatief Ad . Wat mij betreft kunnen we gaan doneren aan Codegroen. Wat betreft de donaties van de belgen, vanaf nu ga ik ze als volwaardige buren beschouwen Maar ik heb ze door , ze willen natuurlijk crossnatie nr.1 blijven in de toekomst.
Die Leopard tank wil ik wel besturen.
Dat kan ik legaal doen want ik heb hier in mijn diensttijd ook mee gereden dus ik heb er een apart rijbewijs voor ( rijbewijs F )
Dat kan ik legaal doen want ik heb hier in mijn diensttijd ook mee gereden dus ik heb er een apart rijbewijs voor ( rijbewijs F )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Voorlopig nog efkes niet Ketel.Ad Ketelaars schreef:Sjokske, meld je aan!
Ik verwacht voorlopig nog even niet al te veel van CodeGroen. Zal niet aan jullie inzet liggen maar meer aan mijn verwachtingen van de Nederlandse politiek en opinie.
Het bevalt me eigenlijk best zo. Kan natuurlijk altijd beter maar ik zie het gewoon niet gebeuren.
En dat belerende vingertje van "we gaan de slechterikken (cowboys noemen jullie het geloof ik) opvoeden" bevalt me niet zo.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik snap het. Natuurlijk kunnen we met Codegroen niet tegen die machtige milieurakkers op. Maar alles wat we voor elkaar krijgen is meegenomen. Door achterover te leunen gebeurd er helemaal niets.
Het opvoeden is slechts een verandering in denken. Van nature gaan bij veranderingen de nekharen van mensen rechtop staan. Achteraf wordt dan dikwijls geconstateerd, dat de verandering zo slecht nog niet was. Ik zelf zit ook middenin het veranderingsproces, want ik ben ook niet heiliger dan de Paus. En ik zal ook niet heiliger dan de Paus gaan worden.
Het opvoeden is slechts een verandering in denken. Van nature gaan bij veranderingen de nekharen van mensen rechtop staan. Achteraf wordt dan dikwijls geconstateerd, dat de verandering zo slecht nog niet was. Ik zelf zit ook middenin het veranderingsproces, want ik ben ook niet heiliger dan de Paus. En ik zal ook niet heiliger dan de Paus gaan worden.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Bij ons hebben ze nog vacatures voor stropdasfunctiesAd Ketelaars schreef:Het opvoeden is slechts een verandering in denken. Van nature gaan bij veranderingen de nekharen van mensen rechtop staan. Achteraf wordt dan dikwijls geconstateerd, dat de verandering zo slecht nog niet was.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Goed draadje dit mannen! En wat Ad zegt is waar, het is een veranderingsproces. Ik zelf ben absoluut van het koppige type, waarschijnlijk net als Sjokske. Als iemand mij zegt dat ik moet veranderen, dan doe ik dat niet, vaak bereiken ze het tegenovergestelde. Heb ook wel eens de neiging gehad om vol het gas open te trekken en de boswachters te 'roosten'.
Verandering gaat in fasen: ontkenning, agressie, inkeer en adoptie. We zitten allemaal in verschillende fasen en moeten ze allemaal door. Wij bij Codegroen zitten in de laatste fase en proberen er slim uit te halen wat er in zit.
Dan die formulieren op de website. Dat is een moeilijk geval die voor tweeerlei uitleg vatbaar is:
1. Wij zijn van de NSB en proberen zo snel als mogelijk alle stouterikken, inclusief onszelf, in de nekvel te pakken en zo snel mogelijk aan te geven bij de stasi
2. Wij verzamelen serieus klachten van mensen die zelf uit de anonimiteit durven te treden. Want het nadeel van die suffe milieuklachtenlijn van de provincie is dat één VUTter die lijn in zijn eentje vol kan bellen en dan heb je 60 klachten per maand. Je hebt het recht om anoniem te blijven daar. En ze zullen ons echt moeten folteren willen we die klachtendatabase afgeven hoor
Als wij 3 klachten per kwartaal verzamelen dan zijn het er maar 12 per jaar. Dat staat in schril contrast met die 720 die er van die andere klaaglijn binnenkomen.
Wat wij willen is middels statistiek bewijzen dat het allemaal nog wel meevalt met die klachten en dat ze eigenlijk niet serieus zijn. Maar ja, dan moeten er natuurlijk wel klachten binnenkomen hé;-)
Ik snap alle ophef, de onrust over de BOA's, de nazi's, de stasi's en de NSB'ers (heb ik ze nu allemaal gehad?) die we allemaal vermeend zouden werven. Maar onthoudt een ding heel goed: BOA's, GOA's, politie en marechaussees zijn ook vaak zelf off-roadrijders, zelfs zeer fanatieke rally rijders, kunnen in de weekenden heel fanatiek off-roadritten, enduro en rally rijden, hun taak overdag normaal en niet radicaal uitvoeren en verder geen ene f*ck met boswachterij te maken te hebben. Verder denkt het leeuwendeel van die off-raod BOA's precies zoals jij en ik dat de linksradicale rakkers gewoon doorschieten.
Deze *OA's hebben we nodig voor hun kennis van de wet en lokale verordeningen en voor overwicht. Niet om jullie te pesten. Ze zitten al op onze diverse fora's maar zwijgen vaak over hun functie overdag, omdat ze toch al weten hoe er met vooroordelen op hun broodwinning gedacht wordt.
Bij de gemeentes en provincies hebben ze écht de wijsheid niet in pacht. Zeker niet op het vlak van 'off-the road overtredingen' en afsluitingen. Er wordt gewoon politiek bedreven en vaak is het een minderheid die aan de macht is die de meerderheid iets oplegt. Populisme zeg maar...
Het is gewoon een lange weg en afremmen van de afsluitingen maakt ook dat je langer door kunt rijden.
Verandering gaat in fasen: ontkenning, agressie, inkeer en adoptie. We zitten allemaal in verschillende fasen en moeten ze allemaal door. Wij bij Codegroen zitten in de laatste fase en proberen er slim uit te halen wat er in zit.
Dan die formulieren op de website. Dat is een moeilijk geval die voor tweeerlei uitleg vatbaar is:
1. Wij zijn van de NSB en proberen zo snel als mogelijk alle stouterikken, inclusief onszelf, in de nekvel te pakken en zo snel mogelijk aan te geven bij de stasi
2. Wij verzamelen serieus klachten van mensen die zelf uit de anonimiteit durven te treden. Want het nadeel van die suffe milieuklachtenlijn van de provincie is dat één VUTter die lijn in zijn eentje vol kan bellen en dan heb je 60 klachten per maand. Je hebt het recht om anoniem te blijven daar. En ze zullen ons echt moeten folteren willen we die klachtendatabase afgeven hoor
Als wij 3 klachten per kwartaal verzamelen dan zijn het er maar 12 per jaar. Dat staat in schril contrast met die 720 die er van die andere klaaglijn binnenkomen.
Wat wij willen is middels statistiek bewijzen dat het allemaal nog wel meevalt met die klachten en dat ze eigenlijk niet serieus zijn. Maar ja, dan moeten er natuurlijk wel klachten binnenkomen hé;-)
Ik snap alle ophef, de onrust over de BOA's, de nazi's, de stasi's en de NSB'ers (heb ik ze nu allemaal gehad?) die we allemaal vermeend zouden werven. Maar onthoudt een ding heel goed: BOA's, GOA's, politie en marechaussees zijn ook vaak zelf off-roadrijders, zelfs zeer fanatieke rally rijders, kunnen in de weekenden heel fanatiek off-roadritten, enduro en rally rijden, hun taak overdag normaal en niet radicaal uitvoeren en verder geen ene f*ck met boswachterij te maken te hebben. Verder denkt het leeuwendeel van die off-raod BOA's precies zoals jij en ik dat de linksradicale rakkers gewoon doorschieten.
Deze *OA's hebben we nodig voor hun kennis van de wet en lokale verordeningen en voor overwicht. Niet om jullie te pesten. Ze zitten al op onze diverse fora's maar zwijgen vaak over hun functie overdag, omdat ze toch al weten hoe er met vooroordelen op hun broodwinning gedacht wordt.
Bij de gemeentes en provincies hebben ze écht de wijsheid niet in pacht. Zeker niet op het vlak van 'off-the road overtredingen' en afsluitingen. Er wordt gewoon politiek bedreven en vaak is het een minderheid die aan de macht is die de meerderheid iets oplegt. Populisme zeg maar...
Het is gewoon een lange weg en afremmen van de afsluitingen maakt ook dat je langer door kunt rijden.
Laatst gewijzigd door Noppy op do dec 17, 2009 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Erwin,speedphreax schreef:Voor zover ik weet heeft Codegroen verder geen officiele status. Wat voor status hebben die BOA's van codegroen dan? Of zijn het BOA's die ook voor Codegroen werken?Ad Ketelaars schreef:DAT SOORT BOA'S ZOEKT CODEGROEN
Die BOA's dat zijn dus de 'goeden' die we zoeken. Die leveren ons kennis en inzicht van hoe het echt werkt.
Het zijn dus BOA's die vrijwillig meedoen met Codegroen. Onbezoldigde vrijwilligers dus. Niemand werkt voor ons en niemand krijgt dus uitbetaald, vergoedingen of mooie vette toelagen zoals sommige hoofdcommissarissen...
Zeggen ze op m'n werk ook altijd over me.Noppy schreef:Ik zelf ben absoluut van het koppige type, waarschijnlijk net als Sjokske.
Waarschijnlijk een standaard eigenschap van een techneut, alleen verwarren de reeds eerder vermeldde stropdastypes koppigheid nogal eens met realisme
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!