Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vandaag tussen 11;30 en 13;00 bij de kuil in ijmuiden geweest..........
wat een gekkenhuis daar zeg, niet normaal!! zeker 20 rijders en een berg klein grut op mini bikes / quads
rappe rijders die gelukkig wel dezelfde route reden, maar kon absoluut niet meekomen in het mulle zand en knippen...
bij te hard over die knippen een heel aantal keren het eind van mijn demper gevoeld. vond hij vast niet leuk
verder lekker gereden en geen hinder ondervonden van slippende koppeling oid...
op terugweg nog even langs alkmaar en daar was het beduidend stiller (1 rijder) en heb daar nog wat stoom afgeblazen op een mooi zandplateau

greetz sander
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

800S schreef:....bij te hard over die knippen een heel aantal keren het eind van mijn demper gevoeld. vond hij vast niet leuk...
Heb je er al progressieve veren op zitten ?

LEO
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Progressieve veren zijn niet het..
Een stekere lineiare veer is wat je wil.

In de race stallen word er geen gebruik gemaakt van progressieve veren, maar van lineiare veren..

progressieve veren zijn puur een aftersale verhaal is mij verteld.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik heb technoflex veren nu van een zekere sponsor, en dat zijn progressieve veren, ik moet zeggen, dat is toch best wel richting het, vooral in combinatie met een fatsoenlijk stuur ipv het originele chopper stuur van de big :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

aan de voorkant valt het mee, het is voornamelijk de achterveer die het zwaar te verduren krijgt.......
motor+110kg (moi) is `m misschien wat teveel om over die knippen te rijden.
waarschijnlijk net zo`n impact als een landing van een sprongetje
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

progressieve veren zijn een oplossing om op gewone dempers een redelijk resultaat te krijgen. Lineare veren worden eigenlijk nooit meer gebruikt alleen je moet niet te veell progressie hebben want oa onze big heeft met een lineare veer toch progressieve vering. Dit zit hem nl in de verhouding en plaatsing van de hevels van het link systeem.
Aan de voorzijde wordt altijd progresieve vering gebruikt ook de originele zijn niet lineair. De cloe is de progressie met de juiste demping te hebben zodat de progresieve (hoe verder inveren hoe meer tegenkracht) veer helpt de schokdemper niet door te laten slaan. Vaak dus ook dikkere olie bij prgressievere veren en een kleinere luchtkamer maar die veer moet met uitveren ook weer afgeremd worden.... daar zit de angel zonder aangepaste demper dus niet te veel progressie mogelijk maar wel onontbeerbaar.
Ga eens een dagje bij Hyperpro kijken daar kom je het hele gamma tegen.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

zappa.suzuki schreef:Leden, ik denk dat het dringend tijd is voor een interventie weekend om onze Dennis op het goede pad terug te brengen..
Het winterbikkel weekend lijkt me een goede gelegenheid :wink:
Nou we het er toch over hebben.... heb ik meteen ff een vraagje.
Heb pas een leuke helm gekocht en wil er een bril bij...
nu heb ik mijn oog laten vallen op deze:
Afbeelding
(past mooi bij m'n laarzen :mrgreen: )
aangezien er in mijn directe omgeving geen motocrosszaken zijn waar een ruim aanbod ligt .. wil ik ff weten of ik bij aanschaf nog ergens op moet letten, of er diverse maten zijn ...... of dat al die diverse merken allemaal 1 pot nat is en ik gewoon deze kan bestellen?

@ Leo, das trouwens nog best een nette GS die je daar liet zien ... zelfde blok als mijn Katana.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

CamoKat schreef: @ Leo, das trouwens nog best een nette GS die je daar liet zien ... zelfde blok als mijn Katana.
Is idd, strakke bak voor zijn leeftijd maar ik geef toch liever de voorkeur aan mijn eigen GS von Herr Karl Friedrich Rapp :wink:

LEO
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

ik heb net een nieuwe helm gekocht en daar past mijn "oude" bril precies in.
ik heb wel eens gehoord dat sommige brillen niet passen in bepaalde helmen, maar welke........
kwestie van passen!!
fox is wel echt crossmerk!!
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

toevallig iemand die die knippen in beeld heeft gebracht vandaag
http://www.youtube.com/watch?v=3tt81UnvHvs
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@ camo,

Brillen hebben geen maten, somige vallen wel groter uit dan andere merken of knijpen de neus wat meer af.
En deze in het zwart vind ik strakker, komt ook in een enduro versie met dubbel glas tegen het beslaan van de bril..
http://www.crosshelmen.nl/winkel/scott- ... scott-89xi
http://www.endurobitz.com/product.asp?s ... 9&P_ID=706
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ben dus niet jaloers op die gasten de recent grote verwarmde schuren hebben gebouwd...

Dit weekend lekker in de vries kou de balhoofdlagers en voorvorkkeerringen vervangen.
de v-rem van een andere bevestigingsplaat voorzien, van de oude waren de geleider pennen zwaar ingesleten waar door het binnenste remblok niet meer verschuiven kon.
Ook nieuwe remblokken er in..

Verder het rare geratel in de kop rond de 4500rpm verwijderd.. maar die kende ik al dus nu gauw gevonden.. bovenste kettinggeleider wieltje was weer verdwenen..
Dus weer een rolschaats wieltje er op :lol:

Dus lekker fris rond Shiny lopen kruipen en doen, gezonde kleur op de wangen enzo :?

maar goed, nu is ie winter klaar, remmen, vering, a-brug gereviseerd of in het vet.. blok een beurt gehad.. dus als er niks geks gebeurd hoef ik voorlopig de kou niet in om te sleutelen 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

bovenste ketting geleider wieltje in de kop?????????????????????
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nah, die van de aandrijfketting net boven en achter het voortandwiel.
Maar het getik van de ketting tegen de bout lijkt uit de kop te komen als je rijd.

Dat ik het de vorige x vond was te danken aan een lief meiske die achter op zat en me vertelde dat zij het meer onder haar kontje vandaan hoorde komen :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ja ja.................................
dat kontje dus...................
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

zappa.suzuki schreef:Ben dus niet jaloers op die gasten de recent grote verwarmde schuren hebben gebouwd...
Ikke wel,ik heb geen schuur waar de big in past en ook verder geen afdak of iets dus vanmorgen weigerde het apparaat alle dienst.

Het slot wat hem tegen diefstal moet beschermen moest al met behulp van de waterkoker losgemaakt worden maar na het aan de gang krijgen van m'n starknop en het losmaken van m'n bevroren choke was er met geen mogelijkheid leven in te krijgen dus ben ik maar in het blik gekropen(was wel lekker warm :oops: ).

Mijn big is dus niet vorstvast :x
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Oei....wat ga je in de winter doen? :oops:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Mijn bigje staat binnen en na het gemodder van gister in Hogerheide en het afspoelen daarna weigerde hij ook dienst. Na 100 (honderd keer) de dodemansknop wild op en neer te hebben gedaan ging het startertje weer en sloeg ie snel aan, maar niet zo snel als anders.
2 weken terug de schakelaar open gehad en schoon gemaakt en ingespoten en toch lijkt daar het probleem. Bij koude en vocht een GROOT probleem blijkbaar suggesties................
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Voorlopig maar autorijden in de winter :D

Ik heb ook pas alle schakelaars losgehad en gesmeerd vanwege een weigerende startbeveiliging in m'n koppelingshandel.
Toen dus maar meteen alles gedaan maar dat heeft dus geen nut gehad of het heeft de problemen juist groter gemaakt?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Amai jongens, ge gaat toch niet spoelen als er vorst op komst is??

En ge zorgt toch dat alle kabels gesmeerd zijn?

En ge weet toch dat ge de tuf niet warm moet stalen als er pekel op zit?
Dat vreet dan 4x zo hard dan als gewoon lekker buiten.

Vorige winter toen het -15 was stonden de biggjes gewoon buiten onder het afdak, de accu's wel in de keuken aan de druppel lader.
In de morgen de accu er in, starten en naar het werk :wink:

Na een aantal keren ruzie gehad te hebben met de koppelingsbeveiliging de draaden maar door geknipt en door verbonden.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb alleen de dodemansknop er nog maar op zitten en de zijstandaard beveiliging. Weet ook niet precies waar de dodemnas knop aansluitingen zitten en wat hij uitschakelt.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Afbeelding


SR41 / SR42
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

de sr41 heeft al die mooie dingen niet zoals hier op staan (decompressie unit???)
en welke switch is dan de dodemansknop?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie